BF September 2018
Min sambo är inte alls direkt intresserad av vad som måste köpas däremot så säger jag vad vi behöver köpa. Mycket köper jag själv men stora saker får han (mot sin vilja) hänga med och titta på.
Min sambo är inte alls direkt intresserad av vad som måste köpas däremot så säger jag vad vi behöver köpa. Mycket köper jag själv men stora saker får han (mot sin vilja) hänga med och titta på.
Spännande med slemproppen. Med mitt första barn släppte den ca 6-9 H innan värkarna började i v 37, 1 dygn efter den släppt var sonen född. Men för din skull hoppas jag att det inta startar än på ett par veckor.
Värmen börjar bli tärande, sover som en kratta, svetten rinner av mig konstant, känner mig andfådd bara av att sitta, till råga på det så är min semester slut och jag har börjat jobba igen denna vecka, som tur är är det lite förre barn på förskolan denna och nästa vecka så det blir en lite lättare start och som Max är det nu 7 v kvar att jobba med denna vecka. Återstår dock att se hur kroppen håller och när bebis tänker göra entré.
Tack, det hoppas jag med.
Jag är alldeles brydd själv över att kroppen håller än. Med 2:a barnet hade jag det tufft med foglossning tidigt och kraftiga förvärkar så jag blev sjukskriven typ 8 v innan bf och fick pojken 17 dagar tidigt, lite komiskt är att dagen vi kom hem från BB ringde FK och bekräftade att jag fick sjukskrivningen godkänd, men då fick jag vackert svara att det Car ju bra men nu har bebisen kommit. Å med första skulle jah jobba en vecka till när han föddes.
Har känt denna vecka jag jobbat att sammandragningarna blir fler än vad det var när jag var ledig så det återstår att se om jag kan jobba in i det sista. De är ju trots allt super lugnt på jobbet denna veckan Max 7 barn och 4-5 pedagoger. Nästa vecka ser oxå lugn ut dock har vi två inskolningar av 1åringar då.
Nyss hemkommen från förlossningen...
Satte mig på toa tidigare och känner hur det forsar ut något varmt. Första tanken var - vattnet!.... Vände mig för att titta och det är fullt med blod i toan! Det har alltså forsat ut blod. Ringer förlossningen för rådgivning medan blodet rinner sakta längs benen och på golvet....får komma upp på en gång. Kopplad ctg, och diverse standard prover.. Ser bra ut. Blev gyn undersökning, vul samt ul. Hon trode att moderkakan ligger för öppningen...att den åkt ner, samt att tappen börjat kortats av. Så jag blev skickad till speciallistmödravården i veckan för ett noggrant ul, eftersom de har bättre apparater.
Vecka 35+4..... Meeen nu är jag helt slut, så natti
Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen och vad för smärtlindring jag ska ta.. Har ju gjort en vaginal förlossning och ett kejsarsnitt å kejsarsnittet var ju betydligt ?smidigare?. Jag funderar om jag ska ha lavemang som sist eller inte.. hur tänler ni kring det hela
Hej! Vad precis hos BM och vi mätte magen. Är i vecka 35 och mitt SF mått låg på 30-31, hon blev lite orolig och boka tid igen om några dagar och efter det skulle hon boka tid hos läkaren om magen inte växt.. så nu gjorde hon mig orolig. Någon som har liknande mått i samma vecka?
Jag vill packa bb väskan för att dottern kom en månad för tidigt men jag vill inte ?jinxa? allt å så får jag gå till v.42 haha
Under förlossningen vill jag ha epidural och lustgas. Jag har en låg smärttröskel !!!! Så kanske allt de kan ge mig
Sf måttet är barnmorskornas måttstock för att se att bebisen växer, men det beror helt på hur bebisen ligger för stunden, vem som mäter etc. Om du skulle vara orolig prata med din bm så kanske du kan få tul eller så kansle hon kan lindra oron.
Var beräknad 1/9 men vår lilla tjej hade bråttom och kom redan i lördags. <3
Jag hade tänkt att jobba fram till 2 veckor innan bf. Men i somras fick jag rejält ont i magen så mycket sammandragningar att läkaren sa att jag inte ska jobba. Nu är jag hemma och har bf 21 augusti. Känner mig väldigt låst hemma. Har också två barn som tycker att jag är väldigt tråkig som inte kan göra något. Får bita i det sura äpplet helt enkelt!
Är det någon mer än jag som har jätte torra ögon och som får rött i dem ofta nu?!