Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

Smka skrev 2018-01-17 12:36:47 följande:

Samma här. Och så haft magsjuka men vet nu inte vad som är vad. Spyr fortfarande flera gånger och kan typ inte röra mig utan att må illa. Har inte fått i mig något att äta och knappt något att dricka, är yr trött och frusen. Är dessutom hemma med sonen idag, är världens sämsta mamma just nu. Ringde bm idag och hon tyckte iaf jag skulle prova postafen och se om det har någon effekt så sambon går köpa hem efter jobbet. Inget kul det här alls.

Inte roligt alls. Imorgon har jag varit hemma i en vecka så då måste jag ha läkarintyg :-/ Då ska jag orka gå till läkaren också. Härligt.. Hoppas postafen hjälper för dig. Jag har inte kräkt sen i söndags. Finns det något mot yrsel??
  • Orkide

Är det någon mer än jag som är sååå svullen!!! Ser ut som att jag är jättegravid. Vet inte hur jag ska klä mig på jobbet för att dölja mina svulna tarmar

• Orkide

Imorse fick jag byta trosor två gånger när jag gjorde i ordning mig för att det var blött pga riktigt vattniga flytningar eller så är det kiss fast jag inte känt. Är det fel på mig!?

• Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-19 14:27:18 följande:

Tog sista blodprovet idag. Provet skulle vara klart om en timma sa hon som tog provet alltså klockan 11, gick till disken och sa att ingen ringt mig varken iförrgpr eller igår som de lovat, att dom MÅSTE ringa mig idag och berätta hur provet gick!! Hon skrev en lapp och sa att en doktor ringer mig. Dom stängde 13:30 och ingen har ringt mig ang provsvaren än... O nu är det helg.

Ånej vad frustrerande!!!! Ah vad jobbigt
  • Orkide
    saijda skrev 2018-01-19 16:01:38 följande:

Var och gjorde VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr lämna den här tråden..

Men lycka till ni alla och håller tummarna hårt för att det går bra för er <3

Ånej. Beklagar verkligen. Hoppas ni blir gravida snabbt igen. Stor kram
  • Orkide

Från att ha varit svullen i flera dagar på rad och nu är det helt borta från ingenstanns. Vart orolig på en gång. Trött på att bli orolig. Men känner också att om vi får missfall då orkar jag nog inte försöka mer. Tre år har det tagit och det har tagit hårt. Någon annan som känner såhär?

• Orkide

beso, Marie357, Mawie

Skönt att jag inte är ensam. Jag känner verkligen att mister jag denna då får jag sluta försöka och gå vidare i livet. Jag har mina två barn som jag älskar mest av allt, 6 och 4 år.

Men det känns konstigt att jag varit supersvullen flera dagar och nu har allt bara försvunnit. Nu känner jag mig inte ett dugg gravid.

• Orkide
    Tokmamma skrev 2018-01-20 11:52:24 följande:

Hej. Hur resonerar ni som haft mf tidigare. Kan ni slappna av och vara glada?

Jag hade mitt första och förhoppningsvis enda mf i september 2017. Jag har sådan ångest att behöva gå på toa. Är vecka 4 +2. Min man vill planera dittan och dattan men jag vill inte. Helt säker på att detta kommer sluta i mf. Känns som att jag inte kommer att kunna leva normalt på många veckor.

Jag kan inte koppla av alls heller eller planera något. Tar dag för dag. Å varje dag kommer ny oro upp. Antar att det är livet tills man kommit lite längre i graviditeten.
  • Orkide
    Wulfina skrev 2018-01-20 10:12:06 följande:

Hej alla!

Vi plussade den 18 jan. Yay!

Jag har känt av symptomen ett tag men inte vågat tro.

Jag och min man har försökt i 5 år. Vi har gjort hela proceduren med hormonbehandlingar och ivf.

MA efter andra försöket sommaren 2016. Satte in ett fryst embryo hösten 2016 men det tog aldrig. Efter det tog vi en paus då jag inte orkade mer. Depression och viktuppgång resulterade att jag kände att det är över. Det blir inga barn.

Men vi fick den bästa julklappen ever. ???? Vi är nu äntligen gravida och det helt utan hjälp. Men så klart så känner jag oro varje gång jag går på toa, varje gång jag känner lite molande värk. Jag försöker inte tänka på det men det är super svårt.

Just nu vill jag bara att veckorna ska gå så man kan börja slappna av och NJUTA av att vara gravid. Inte gå och oroa sig varje minut.

Inte blir det ju bättre av att jag gör mycket tunga lyft på jobbet då jag kör budbil. Alla köper ju hundmat som ska levereras till dörren, helst på 3:e och 4:e våningen utan hiss. Haha! ????

Det va en liten presentation av mig. Tack för att ni tog er tid och läste. ????

Grattis!! Blev ni gravida helt på egen hand helt fantastiskt!! Jättegrattis
  • Orkide
    Isavanna1 skrev 2018-01-21 19:28:24 följande:

Tack. Men så egentligen kan allt eller inget vara ma... NU känner jag mig inte ett dugg lugnare...

Jag är också jätterädd, tror vi får vänja oss med rädslan. Försöka hitta något att bli engagerad i. Svårt ja vet. Vi ska klara det här. Kram
Svar på tråden BF September 2018