• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Mudcakemonster
    citrongräs skrev 2018-01-28 15:36:49 följande:

Har också BIM på onsdag, tänkte nog testa på tisdag

Det låter som en bra plan. Skall försöka hålla mig :) idag mår jag illa. Och har haft mycket flytningar.
  • Mudcakemonster
    MammaTillTvå90 skrev 2018-01-28 17:03:58 följande:

Jag går också Bim på onsdag! Tänkte inte testa innan.. blir alltid besviken när jag gör det. Även dom gångerna jag faktiskt har varit gravid så jag väntar till Bim dagen :)

Ja, hag brukar också bli så besviken. Fast de e ju så himla svårt att hålla sig. :)
  • MammaTillTvå90
    Mudcakemonster skrev 2018-01-28 17:14:53 följande:

Ja, hag brukar också bli så besviken. Fast de e ju så himla svårt att hålla sig. :)

Ja det är ju det! Jag har dock tur som bor på landet.. kan inte ta mig till ett apotek lika lätt som jag kunde förr :,D

Hade nog testat redan idag annars.

Är jag inte gravid den här gången så tror jag att jag har kommit i klimakteriet eller nåt, hahaha.
  • Lantisbarn

Varit tyst ett tag men läsar dagligen. Så kul att många har plussat :) Är på dag på bim -2 har molvärk ömma bröst o flytningar. Har testat men negativt men med vanliga stickor o hormonet är kanske inte uppe på 25 än hoppas ja ;) för det känns annulunda så hoppas det blir pluss snart. Blire inget denna gång så blire att få hjälp. 2 missfall o en kemisk i bagaget o vi har hållt på sen sep 2016 så nu får det gå vägen tycker ja ;) Håller tummar o tår för er andra :)

• Mudcakemonster

[quote=78411127][quote-nick]MammaTillTvå90 skrev 2018-01-28 17:25:55 följande:[/quote-nick]Ja det är ju det! Jag har dock tur som bor på landet.. kan inte ta mig till ett apotek lika lätt som jag kunde förr :,D

Är jag inte gravid den här gången så tror jag att jag har kommit i klimakteriet eller nåt,

Hahha perfekt! :) jag har ett test som liggee och bränner i lådan i badrummet. Iiik!

• MammaTillTvå90
    Mudcakemonster skrev 2018-01-28 19:25:15 följande:

[quote=78411127][quote-nick]MammaTillTvå90 skrev 2018-01-28 17:25:55 följande:[/quote-nick]Ja det är ju det! Jag har dock tur som bor på landet.. kan inte ta mig till ett apotek lika lätt som jag kunde förr :,D

Är jag inte gravid den här gången så tror jag att jag har kommit i klimakteriet eller nåt,

Hahha perfekt! :) jag har ett test som liggee och bränner i lådan i badrummet. Iiik!

Ojojoj.. spännande :D
  • Ek90

Hörrni, jag måste bara fråga om någon vet vad detta kan bero på. Min mens har ännu inte kommit denna månaden. Förra månaden var den också sen, fick den 20/1 istället för mellan 11-13/1 som jag trodde. Nu denna månaden fick jag bruna sparsamma flytningar den 19 till 21/1. Väldigt sparsamma och i slutet var det mer rosafärgad flytning. Har några gånger under denna tiden haft vad jag tyckt känts som mensvärk fast väldigt lätt sådan. Igår stack det till i nedre delen av magen vid flera tillfällen under dagen och idag har jag en molande/spännande känsla. Känns typ som att en ballong ligger där inne och trycker. Denna smärtan känns som den jag känt då jag tidigare månader trott jag haft ägglossning.

Men, det vore ju sjukt konstigt om jag hade ägglossning nu!? Kan den verkligen bli så sen pga försenad mens förra månaden?

Vi hade sex regelbunden denna månaden vid tiden då jag tror jag skulle ha ägglossning, har inte använt stickor och har inga hemma så kan inte ta ett för att kolla om det är så. Har tagit neg gravtest tidigare förra veckan.

Nån som känt likadant/varit med om något liknande? Vad hände sen?

• Unknown

Hej tjejer. Har ju redan plussat men undrar om någon av er har erfarenheter av hcg osv. 

Hade ju så ont på ena sidan så fick åka in och göra ett vul. 

Visade att jag hade en cysta på äggstocken men det såg ut som att graviditeten låg rätt. Man såg en uppklarning i livmodern vilket gör att läkaren trodde att jag var i vecka 3+6- 4+2 däromkring.
    Fick lämna prover som visade ett hcg på ca 50
    Fick lämna nya prover idag som låg på 150 

Läkaren tyckte att det var en för liten ökning så måste lämna nya prover igen i veckan. Sedan la hon en spydig kommentar om att det likagärna kunde vara ett missfall. 

Men det har ju ökat med hundra alltså mer än hälften på 2 dagar. det är väl en normal stegring? 

• Ek90
    Unknown skrev 2018-01-28 20:24:07 följande:

Hej tjejer. Har ju redan plussat men undrar om någon av er har erfarenheter av hcg osv. 

Hade ju så ont på ena sidan så fick åka in och göra ett vul. 

Visade att jag hade en cysta på äggstocken men det såg ut som att graviditeten låg rätt. Man såg en uppklarning i livmodern vilket gör att läkaren trodde att jag var i vecka 3+6- 4+2 däromkring.

Fick lämna prover som visade ett hcg på ca 50

Fick lämna nya prover idag som låg på 150 

Läkaren tyckte att det var en för liten ökning så måste lämna nya prover igen i veckan. Sedan la hon en spydig kommentar om att det likagärna kunde vara ett missfall. 

Men det har ju ökat med hundra alltså mer än hälften på 2 dagar. det är väl en normal stegring? 

När var det du lämnade ditt första blodprov? Att gå från 50-150 från typ fre Till sön? Tycker jag låter bra iallafall. Det ska väl fördubblas var annan/tredje dag om jag minns rätt. Vid ett X så stiger fortfarande HCg-nivån men väldigt lite, alltså om det gått från 50-75 t.ex. och sen vid ytterligare ett blodprov två dagar senare bara stigit till tex 130 kan man misstänka utomkveds. Vid missfall kan HCg-nivån stiga ett tag även efter när det är på g, för att sedan dippa och börja sjunka. Det gör det inte vid utomkveds. Men vid missfall brukar, vad jag vet, stegringen bli mycket sämre än den du fick. Förstår inte varför läkaren var så okänslig, men rent krasst kan ju alla grav bli missfall men med den stegringen förstår jag inte varför misstanken finns riktigt. Inget man vill få slängt i ansiktet när man är orolig! Var det en gynekolog du fick träffa eller vad var det för läkare?

Håller alla tummar för att allt går fortsatt bra och att mitt svar inte bara virrade till det ännu mer xP
  • citrongräs

Unknown: så länge det ökar i förväntad takt låter det ju bra! När jag hade missfall hade jag typ 170 första blodprovet och nästa 92 så då visste man ju att det var ett missfall på g även fast själva blödningen inte kommit igång ännu. Hoppas det fortsätter öka för dig!

Svar på tråden BIM JANUARI 2018