• Unknown

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, jag har bim den 18.e, men idag har jag haft sådan mensvärk att jag fick lägga mig på golvet för att inte svimma, från ingenstans och efter det har jag haft en molande värk på höger sida (typ vid äggstocken)och ner över livmodern, mår så illa så att jag inte får i mig någonting idag. Haft lite illamående och sura uppstötningar sedan i förrgår men inte såhär kraftigt.

Inte kan det vara så påtagligt om man är gravid så många dagar innan bim?

Blev nästan orolig av den extrema smärtan jag fick, har två barn sedan tidigare och inte upplevt ett enda symtom innan vecka 5-6 tidigare.

• Unknown
    maria1992 skrev 2018-01-13 04:26:43 följande:

Idag extrem molnvärk. Hugger och gör djävulskt ont. Trodde mensen skulle komma då de ursäkta, rann, och det var klumpiga vita flytningar. Brösten ömmar rejält och känns tunga (har aldrig gjort de innan) även blivit större. Hjälp! Bim 16-17...

Haft samma, mensvärken blir bara värre och inatt trodde jag att mensen kom då det kändes som att jag blödde.

Men icket, (ursäkta infon) men vita klumpar likt gelé upptäckte jag, är det normalt haha?! ????
  • Unknown

Har någon problem med hemsk smärta runt bim-6?

Ligger med rispåse och alvedon ikväll då jag knappt kan stå.

Har så ont till och från att jag grinar.

Jag vet att det är för tidigt än men blir så orolig för utomkveds då jag haft den en gång och fått ta bort en äggledare ????

• Unknown
    Hellan skrev 2018-01-13 20:31:08 följande:

Åh vad jag lider med dig. Har själv varit med om ett utomkveds och det vill man inte uppleva två gånger. Har tyvärr inget svar på din fråga, men varför inte ringa 1177 oh prata med dem?!

Har pratat med dem men då det är för tidigt för att veta graviditet kan man inte göra så mycket, skulle det fortsätta vid bekräftad graviditet så kan man gå vidare med vul och se så det ligger rätt.

Så istället får man avvakta några dagar och se helt enkelt. :) men förhoppningsvis är det inget men oron kickar in direkt särskilt när man vet att man försöker bli gravid.
  • Unknown

Tog detta idag på bim-5, fick lite av en chock, dock så testade jag igen senare idag och då var det negativt, vet inte vad jag ska tro :p
  • Unknown

Jag blir så himla less, testade med ett test från nån billig sida, graviditetstest.se eller vad det var :p tror jag var på bim-5, visade positivt, blev chockad då strecket var så starkt så pass tidigt, även testat med ägglossningsstickorna som varit kvar denna månad då jag bara hade ett graviditetstest, alla fick starka streck, starkare än vid ÄL.

Idag på BIM tog jag ett CB digitalt som visade ?inte gravid? (med morgonurin) så for och köpte ett CB early men inget streck. ingen mens än men just nu känns det som att all förväntan och glädje bara försvann. Kan ett positivt test verkligen vara fel? Eller är dom stickorna skit?

• Unknown

Jag har plussat :) men ska på vul då jag fortfarande har så ont i ena äggstocken, eftersom jag tidigare haft utomkveds! Hoppas allting går bra för vill stanna kvar i denna lyckobubbla!

• Unknown

Hej tjejer. Har ju redan plussat men undrar om någon av er har erfarenheter av hcg osv. 

Hade ju så ont på ena sidan så fick åka in och göra ett vul. 

Visade att jag hade en cysta på äggstocken men det såg ut som att graviditeten låg rätt. Man såg en uppklarning i livmodern vilket gör att läkaren trodde att jag var i vecka 3+6- 4+2 däromkring.
    Fick lämna prover som visade ett hcg på ca 50
    Fick lämna nya prover idag som låg på 150 

Läkaren tyckte att det var en för liten ökning så måste lämna nya prover igen i veckan. Sedan la hon en spydig kommentar om att det likagärna kunde vara ett missfall. 

Men det har ju ökat med hundra alltså mer än hälften på 2 dagar. det är väl en normal stegring? 

• Unknown
    Ek90 skrev 2018-01-28 20:50:11 följande:

En sak till - då ett X är så pass farligt (potentiellt) så vill de gärna följa hcg-stegringen ett tag för det är det enda sättet (flörutom op) som kan berätta hur det ligger till, bara för att va på den säkra sidan, oavsett. Så det är ju bra att du får lämna ytterligare prover iallafall. Nu trodde de ju inte at det var ett X genom VUL:et men vågar påstå att kommer man in med pos gravsticka med symtom som skulle kunna tyda på det så följer de upp nivån oavsett då ett vul i den veckan oftast inte kan säga så mycket eftersom man i princip inte kan se något så pass tidigt. Så det behöver alltså inte betyda att något inte står rätt till, var det jag ville komma fram till. Att ha ?växtvärk? är ju normalt och jag vet inte om du varit gravid innan (vilket jag inte har så talar endast av klinisk erfarenhet) men har man inte varit gravid kan jag tänka mig att det kan va svårt att veta hur den smärtan normalt kan kännas. :)

Jag har 2 barn sedan tidigare och ett x i bagaget, vet att läkaren sa att de ville följa upp för säkerhetens skull eftersom jag haft ett x tidigare och bara har en ?sida? kvar så de är rädda om den, det kändes skönt men just arrogansen och kommentarerna av läkaren idag gjorde mig orolig.

Själv tyckte jag att stegringen lät bra då den ändå gått upp till mer än dubbelt mellan fredag och söndag, men sen försvann den glädjen när läkaren sa som hon gjorde.

Jo det är gynläkare jag träffat, från akuten och kvinnokliniken.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018