• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Milamilis
    Meej skrev 2018-01-27 11:13:34 följande:
    Som jag svarade carnations så verkar ju det vara de som inte känner något som sedan plussar.. :) Håller tummarna för det!
    Haha, jag hoppas att jag också är en av dom då, för jag har knappt heller några symptom kvar. Jag har kvar mina flytningar, typ. Knappt ens värk i livmodern (hade det igår, men känner absolut ingenting idag!).
  • carnations
    Meej skrev 2018-01-27 11:04:40 följande:

Det verkar ju i och för sig vara de som inte alls känner sig gravida som sen visar sig vara det här..! Men annars gillar jag NC och rekommenderar det helt klart. Ska se om jag kan få fram en rabattkod åt dig om det skulle vara aktuellt. Jag skaffade mitt abonnemang med rabatt och det gör ju lite skillnad i vilket fall.

Vad snällt! Har intr så bra koll på NC men där kan man se om ett ägg faktiskt släppt eller?
  • FruBjörk
    Meej skrev 2018-01-27 11:13:34 följande:

Som jag svarade carnations så verkar ju det vara de som inte känner något som sedan plussar.. :) Håller tummarna för det!

Tack snälla! :)
  • Meej
    carnations skrev 2018-01-27 11:23:38 följande:
    Vad snällt! Har intr så bra koll på NC men där kan man se om ett ägg faktiskt släppt eller?
    Ja, man mäter sin morgontemp det första man gör innan man går upp varje morgon. Min ligger mellan 35,9 och 36,1 mellan mens och ÄL. Morgonen efter ÄL går min temp upp till mellan 36,5 och 36,8 ungefär och ligger där fram till mens igen när den går ned till den lägre nivån igen. Man kan komplettera med ÄL-tester de första månaderna och skriva in neg eller pos där så tar den med det (och en massa annat som man kan fylla i) i beräkningarna också. Hade kanske inte haft appen som enda preventivmedel om jag inte ville bli gravid, men som fertilitetsmonitor är den klockren tycker jag. Snygg och lätt att hantera.
  • Milamilis

Jag använder också NC, ligger på 35,6-36,0 mellan mens och ÄL, dagen efter ÄL går min temp upp till 36,2-36,7 fram tills jag har mens igen. Väldigt lätt app att följa (och det är kul att följa grafen ;)).

• Meej
    Milamilis skrev 2018-01-27 12:08:27 följande:

Jag använder också NC, ligger på 35,6-36,0 mellan mens och ÄL, dagen efter ÄL går min temp upp till 36,2-36,7 fram tills jag har mens igen. Väldigt lätt app att följa (och det är kul att följa grafen ;)).

Eller hur?! Älskar graferna :)
  • carnations
    Meej skrev 2018-01-27 12:00:42 följande:

Ja, man mäter sin morgontemp det första man gör innan man går upp varje morgon. Min ligger mellan 35,9 och 36,1 mellan mens och ÄL. Morgonen efter ÄL går min temp upp till mellan 36,5 och 36,8 ungefär och ligger där fram till mens igen när den går ned till den lägre nivån igen. Man kan komplettera med ÄL-tester de första månaderna och skriva in neg eller pos där så tar den med det (och en massa annat som man kan fylla i) i beräkningarna också. Hade kanske inte haft appen som enda preventivmedel om jag inte ville bli gravid, men som fertilitetsmonitor är den klockren tycker jag. Snygg och lätt att hantera.

Aha vad bra! Tack för svar! :)
  • Emhy89

BIM på måndag 29/1. Testade i torsdags men tror att det blev blankt med testlagret. Ska testa igen imorgon bitti. Heja heja!

• TouchOfRed

Är på ÄL +8-9, mindre än en vecka kvar till BIM. Har de senaste dagarna känt mig lite svullen kring livmoderområdet och ibland känt hugg kring vä äggstock. Varit lite yr och lite känslig för lukter. Hoppas ju att det beror på graviditet men är oxå sjuk i influensan nu så det kan ju vara det som spökar oxå. Tror ni det är lönt att ta ett tidigt test imorgon? Det skulle isf vara BIM -4/5 ungefär.

• SugarSugar
    Meej skrev 2018-01-27 10:20:24 följande:

När var det nu du hade BIM? Börjar få koll på några som är kvar här inne nu, men har glömt när din dag var..!

Enligt min app har jag BIM 29/1 men nu senast var min cykel på 28 dagar, så då skulle jag ha haft mens idag. När har du? :) Har inga supertydliga symptom som jag brukar ha innan mens än, men vi får se ;)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018