• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Josse8632
    Josse8632 skrev 2017-12-28 09:05:59 följande:

Nej jag hade faktiskt inga test hemma: -) men tror det kommer på posten idag! Jag hade ömmande bröst några dagar efter äl som har avtagit nu..därför är känslan att det inte tagit sig denna gång! Men Jag gör ett test i dagarna nu när jag får dom på posten!

Du då? Testa på BIM?

Använde du testa tidigt-test på första testen?
  • ankmamma
    minipeach86 skrev 2017-12-27 23:17:45 följande:

BEHÖVER EXPERTRÅD! =)

Jag hade två äggblåsor på g CD14, de var båda 17 mm då och förutspåddes släppa ett par dagar senare. Men idag är jag på CD20 och har inte märkt av någon ägglossning... jag har skippat tester den här månaden för att jag aldrig fått några utslag. Förra månaden fick jag min första ÄL med hjälp av stimulering och märkte det genom temphöjning med NC. Därför tänkte jag "ta det lugnt" denna månad och bara mysa varannan dag och sedan "skulle jag märka" när ÄL varit genom temphöjning igen... Nu när det gått flera dagar och NC hela tiden flyttat fram förmodad ÄL så har appen slutligen tagit bort ÄL helt denna månad..! Så jag funderar på om äggblåsorna antingen återbildades och det aldrig blev någon ÄL, eller om det bara blir en extra sen ÄL, eller om jag faktiskt haft ÄL fast med SVAG temphöjning?

Min temp brukar ligga kring 36,1-36,4 ungefär, och förra månaden när jag fick min första ÄL så steg tempen till 36,7-36,9 och höll sig däremellan fram till mens. Men denna cykel har jag haft lägre temp, den har legat kring 35,9-36,1. Så en dag höjdes den till 36,4-36,5 och har hållit sig där i fyra dagar nu. Så egentligen HAR jag ju haft en temphöjning på ca 0,5 grader, men eftersom den var mycket högre förra gången så verkar NC ändå inte vilja markera att ÄL varit... Vad tror ni? Finns det en chans att ÄL faktiskt inträffade för fyra dagar sedan!?

Försöker bifoga två bilder, en som visar bara nuvarande cykel och en som även visar hur det såg ut förra!! 

Tacksam för hjälp!! =) 

Jag är ingen expert men jag tror absolut att du kan ha haft äl runt 16-17 där den lilla temphöjningen är, speciellt med tanke på att tempraturen även fortsätter att vara högre dagarna efteråt:) har du använt NC länge? Jag vet att dom gärna vill vara helt säkra innan de sätter ut äl för att de inte ska ha fel.. vilket jag tycker är både bra och dåligt x)
  • Josse8632
    öland88 skrev 2017-12-28 00:11:51 följande:

ååå va kul. När ska du testa eller har du redan testat kanske? 

Nej jag hade faktiskt inga test hemma: -) men tror det kommer på posten idag! Jag hade ömmande bröst några dagar efter äl som har avtagit nu..därför är känslan att det inte tagit sig denna gång! Men Jag gör ett test i dagarna nu när jag får dom på posten!

Du då? Testa på BIM?

• öland88
    Josse8632 skrev 2017-12-28 09:05:59 följande:

Du då? Testa på BIM?

Oki. Jag beställde nya men hade kvar sedan förra månaden. Jag testade igår och nu på morgonen. Väntar fortfarande på de som jag tog idag.
  • öland88
    Josse8632 skrev 2017-12-28 09:11:03 följande:

Du då? Testa på BIM?

Nä de från nyss visade inget. Man kan ana något om man lyser igenom de med lampa men så ska man ju inte behöva göra. Nu ska jag försöka hålla fingrarna borta tills på söndag.
  • Adalgisa

BIM -4 idag, tokblankt gravtest nyss. Antar att jag bör vänta till nyårafton innan jag testar igen! Fler som ska testa på söndag? :)

• FruBjörk
    Adalgisa skrev 2017-12-28 09:57:59 följande:

BIM -4 idag, tokblankt gravtest nyss. Antar att jag bör vänta till nyårafton innan jag testar igen! Fler som ska testa på söndag? :)

Jag tänkte försöka vänta till söndag (men det är svårt). BIM -4 idag jag också :)
  • FruBjörk

Jag tänkte försöka vänta till söndag (men det är svårt). BIM -4 idag jag också :)
  • Ereya

Exakt samma här! BIM-4 och ÄL +10 men tokblankt, trots flera symptom jag inte tidigare haft. Så störande. Jag ska nog hålla mig till lördag åtminstone, helst söndag men det är ju så svårt... Håller tummarna att det blir positivt för oss! 
  • Ereya
    FruBjörk skrev 2017-12-28 10:05:11 följande:
    Hör av er hur ni gör. Vi är på samma dag som er och vore kul att följas åt :) 
Svar på tråden BIM JANUARI 2018