• Ereya

BIM JANUARI 2018

Hej alla! Hoppar in här som inloggad - jag skrev ett inlägg tidigare igår.

Ägglossningen hade jag den 18/12 och BIM 2-3/1. Jag känner av sådana väldiga symptom så jag tror jag ska testa imorgon, ÄL +10. Vill så gärna hålla mig, men får köpa nya tester och testa varannan dag fram till mensen för mest rättvist resultat.

• Ereya
    Annso123 skrev 2017-12-27 18:50:26 följande:

Hej! Nu närmar sig BIM med stormsteg! BIM 1/1. Känner inga symtom alls den här månaden. Vet inte vad jag ska tro.. förra månaden hade jag massa symtom, men som tydligen bara var PMS. Känns inte som att det tagit sig den här gången heller.

Tänker testa imorgon, BIM -r och sen på söndag (inför nyår) igen.

Lycka till! Jag ska också testa söndag, men tror jag tjuvar lite och tar fredag morgon först (BIM - 3). Varför ska tiden gå så långsamt när man väntar? Är jag inte gravid nu så skulle jag bli väldigt förvånad då jag verkligen KÄNNER mig det, hur man nu känner det ;)
  • Ereya

När är det bäst att testa? Morgon eller kväll? Ska jag testa imorgon kväll är det nästan lika bra att jag väntar tills fredag morgon, men det är ju så länge dit!

• Ereya

Mina bröstvårtor gör jäkligt ont, tunga och svällda, lätt sjukdomskänsla, varm i kroppen, molande värk, lite högre puls än vanligt. Och djupt inne en slags känsla, en visshet bara... Och så härliga humörsvängningar på det Jag testar mig för första gången imorgon bitti!

• Ereya
    Adalgisa skrev 2017-12-28 09:57:59 följande:

BIM -4 idag, tokblankt gravtest nyss. Antar att jag bör vänta till nyårafton innan jag testar igen! Fler som ska testa på söndag? :)

Exakt samma här! BIM-4 och ÄL +10 men tokblankt, trots flera symptom jag inte tidigare haft. Så störande. Jag ska nog hålla mig till lördag åtminstone, helst söndag men det är ju så svårt... Håller tummarna att det blir positivt för oss! 
  • Ereya
    FruBjörk skrev 2017-12-28 10:05:11 följande:
    Jag tänkte försöka vänta till söndag (men det är svårt). BIM -4 idag jag också :)
    Hör av er hur ni gör. Vi är på samma dag som er och vore kul att följas åt :) 
  • Ereya
    Svea87 skrev 2017-12-28 19:40:27 följande:

Ja det e så drygt blev ju så lurad när det började bli så.. för det e typiska grav tecken på mig mina första två grav kände jag så.. ja jag får panik av att må illa. Och så finnarna ska vi inte prata om... suck!

Kanske du är det denna gång då Jag har haft sån jäkla molvärk två kvällar i rad och försöker verkligen intala mig själv om att nä, det är inget, sluta leta symptom. Men det är som nåt där djupt inne som säger johodå det är det visst det, du är gravid. Jag kan inte förklara det. Jag bara vet att det är så, och dagarna sniglar sig fram...
  • Ereya
    Svea87 skrev 2017-12-28 20:20:34 följande:

Det är nog rätt omöjligt är bara på dag 13 tyvärr : (

Men åh va spännande!! Många säger ju att dem känt så när dem varit gravida. När har du BIM?

2/1! Känns SÅ långt bort! Och så ska jag hinna umgås med massa ovetande vänner medan jag känner mig ur form, trött och hormonell, fastän jag bara vill lägga mig ner i ett mörkt, svalt rum och äta meloner. Fy fan vad gott det vore med meloner när jag tänker efter, såna där orange! Åååh! Är jag gravid så kommer vännerna få veta det direkt ändå, vi har liksom den mentaliteten och då blir det lite lättare att umgås och kunna vara sig själv. Händer det nåt med graviditeten så får vi ta det då. Det vore så jobbigt att ljuga och låtsas för ens bästa vänner i tretton veckor (!) tycker jag...
  • Ereya
    Svea87 skrev 2017-12-28 20:51:09 följande:
    Men då kan du ju testa snart : ) när tänkte du testa?

Ja vi berättade för familj och jag berättade för mina vänner jag fick ju missfall.. men som du säger hade jag inte berättat om graviditeten hade dem endå fått veta om missfallet. Jag kan inte hålla mig 13 veckor heller haha
    Nä men precis, haha! Vad trist att höra om missfallet. Hoppas på bättre lycka den här månaden. Jag tror jag ska hålla mig till lördag morgon ändå, imorgon ska jag på annat läkarbesök klockan åtta på morgonen och jag inbillar mig att det inte lär synas så stor förändring på testet på 20 timmar. 
  • Ereya
    Svea87 skrev 2017-12-28 21:46:15 följande:
    Ja det hände i oktober så nu hoppas vi på plus så mycket <3

Jag har så svårt att hålla mig ifrån att testa! Håller verkligen tummarna för dig!
    Usch, fy fasen Tack, detsamma!!! Hör av dig om du vill bolla tankar med någon!  
Svar på tråden BIM JANUARI 2018