• Ereya

BIM JANUARI 2018

Wunja skrev 2017-12-29 18:34:51 följande:
    Bara du testar med morgonurin så tror jag nog du kan testa imorgon :) sen det här med att gå i mjukiskläder för att det Är det enda som känns skönt så kan man skylla på all julmat och julgodis ;)
    Sant :D Men imorgon är bara ÄL +12... Hmmm...
  • Ereya

Jag har två, så kanske jag kör ett imorgon ändå... Men tror det blir för tidigt ändå. Gah! 

• Ereya
    Emselie skrev 2017-12-29 22:33:04 följande:

Äl+8 idag. Känner verkligen en massa, aldrig känt såhär någon annan månad faktiskt. Haft molvärk sedan äl-dagen, andra månader har inte molvärk/mensvärken börjat fören några dagar innan mens. Är jag inte gravid nu så måste det vara något allvarligt fel på mig haha! Tänkte ta ett första test på måndag. Ska vara hemma på nyår och mysa med gubben bara så behöver inte veta inför nyårskvällen om jag kan dricka eller ej. Håll tummarna för mig att det tagit sig nu!! Fjärde försöket nu med ett missfall i bagaget.

Håller tummarna! <3 Jag ligger och tänker på morgondagens test så mycket att jag inte kan komma till ro... Men imorgon borde det synas om det är nåt, åtminstone svagt, annars är det nåt fel med mig också haha...
  • Ereya
    Annso123 skrev 2017-12-30 08:54:16 följande:

Vad tror ni om det här? BIM -2. Svagt, men visst är det två streck?!!

Ett plus är alltid ett plus. Vad roligt, grattis!

Jag är på ÄL +12, BIM - 3 och testade negativt idag igen... Nu ska jag vänta in mensen och kommer den inte på utsatt dag (tisdag) så testar jag mig en sista gång på onsdag, ÄL +16. Min mamma hade extremt smärtande, svällda bröst som första symptom när hon väntade mig och det har jag haft nu sedan julafton. Verkligheten ALDRIG haft så ömma tuttar! Mina vanliga behåar passar inte ens, jag måste ha ökat minst en, kanske till och med två, kupstorlekar på en vecka!

Fan vad surt om det bara blir negativt hela vägen. Åh så less. Jag har ju den där känslan i kroppen men vad gör det om testerna visar negativt? Inte ens ett svagt svagt plus... Förra gången visade det neg på ÄL +10 och positivt på ÄL +14. God morgon tjejer, idag är vi positiva... Hahaha!!!
  • Ereya
    Johanna88m skrev 2017-12-30 10:06:11 följande:

Hej allihop.

Jag och min man väntade vår dotter som skulle fötts nu i februari men hon togs ifrån oss till himmelriket i slutet på oktober, har nu en änglardotter som heter Saga<3

Vi ska från och med i januari försöka bli gravida igen och få ett syskon till Saga, efter det värsta vi någonsin behövt gå igenom och fortfarande går igenom...

håller tummarna allt vad jag kan, grät floder för en vecka sedan då jag fick min mens trots att vi inte hade bestämt oss för att satsa igen, men nu är vi enade om att försöka igen. Hoppas på 2018 bebis<3

Åh så gräsligt Beklagar verkligen. Jag håller tummarna för er. <3
  • Ereya
    Adalgisa skrev 2017-12-30 10:45:37 följande:

Tempen gick upp imorse igen så kunde inte låta bli att ta ett nytt test, negativt! Att jag aldrig kan hålla mig. Nu har jag bara ett kvar så nu får jag nog vänta på att mensen dyker upp eller ta ett nytt tisdag eller onsdag!

ÄL + 11 BIM - 1

Tisdag eller onsdag it is, samma här! BIM på tisdag, så - 3 nu.
  • Ereya
    Wunja skrev 2017-12-30 13:36:52 följande:

Ser ett svagt streck på riktigt, inte taget på morgonurin. Bim-3/4. Ser nån annan?
    Hmmm.... Jag vill säga ja, men jag ser inget på just detta  
  • Ereya
    citrongräs skrev 2017-12-30 15:14:03 följande:

Memlan; jag ser något på den övre bilden! Ta ett nytt om två dagar så tror jag det kommer vara tydligt :)

Själv är jag på ÄL+8. Nu börjar de här dagarna då jag tenderar att överanalysera allt *suck*. Brösten har ömmat från ägglossning och gör det fortfarande, i vanliga fall går ömheten ner och försvinner några dagar innan mens. Känner stickningar och molande från livmodertrakten. Orkar inte tolka in så mycket i det för jag har varit övertygad förr och det har inte vart nåt sååå... men lär testa första gången på måndag i alla fall.

Håller tummarna! Jag testade negativt både ÄL +10 och 12...så testa inte för tidigt.
  • Ereya

Ni med ÄL runt 18/12? Hit me med era symptom och testresultat :-*

• Ereya
    SofiaS95 skrev 2017-12-30 23:31:25 följande:

Usch va jobbigt att vänta på bim som är på onsdan eller torsdan. Har haft jätte ont i brösten men tyvärr har det avtagit lite. Samtidigt har jag stickningar med jämna mellanrum nere i magen... Troligtvis inbillning bara, och bara mensvärk innan mens

Mina bröstvårtor gör sååå ont här också. Och så tunga och ådriga. Men annars vet jag inte längre... Blev förkyld igår kväll också så mitt illamående kan ju ha berott på det, brukar bli lätt illamående dagen innan en förkylning... Men huvudvärken och allt det andra består. Ska ha mens på tisdag men testade negativt igår.
  • Ereya
    Strawberrybrud skrev 2017-12-31 23:26:01 följande:

Hej allihopa!

Jag ville gärna in här..

Fick missfall 13/12 i vecka 10... fruktansvärd händelse efter lång längtan efter ett syskon till min 2-åriga son!

Idag ?ska? jag ha äl om min cykel är som vanligt, dock inte säkert efter MF. Och bim beräknat 15/1.

Åh fy så trist, håller tummarna för dig nu!
  • Ereya

ÄL var 17-18/12 och imorgon, ÄL +14 tar jag mitt sista test. Om det visar negativt så vet jag att jag inte blev gravid den här gången, och vi kan åka på vår tvåmånadersresa utan att bekymra oss för gravidåkommor.

För att fräscha upp minnet nu när vi är så många: Mina bröst och bröstvårtor har ömmat fruktansvärt mycket sedan julaftonsmorgonen. Brösten blev tunga och ådriga och jag har inte kunnat ha behå på mig sedan dess. Det var även min mammas första symptom när hon väntade mig. Utöver det har jag haft mensvärk till och från, uppsvälld, halsbränna, illamående på kvällarna (inte de två senaste dock) och varit så himla hungrig, alltså verkligen en rivande hunger med rejäla humörsvängningar... Och ljuskänslighet, speciellt om kvällarna när jag ska somna, hahaha. Får inte lysa ens ett litet blockljus (men det är ju inte direkt graviditetssymptom haha). Nu är jag döförkyld och brösten gör fortfarande ont men inte lika mycket så jag tror det var falskt alarm trots att känslan i mig var så stark... Imorgon bitti vet jag. Första dagen på det nya året. Ett blankt papper. Jag hoppas vi alla får skriva in "gravid" och "födde barn" i den boken <3

• Ereya

Hej tjejer. Jag fick mens igår, på BIM - 1. Inga förtecken att den skulle vara påväg utan jag vaknade av det. Molade lite under dagen men inte som det brukar. Nu är den mer eller mindre slut och alla symptom är kvar? Brösten ömmar än, hormonsvängningar, illamående. Jag kanske får testa igen om ett par dagar ändå, även fast jag nog begriper att jag inte är gravid haha

Svar på tråden BIM JANUARI 2018