• Ereya

BIM JANUARI 2018

Wunja skrev 2017-12-29 12:46:01 följande:

Hoppar också in! Tror jag hade äl grymt tidigt den här cykeln, redan på dag 6 eller 7, har j vanliga fall på dag 9-11. Och då går jag enbart på känsla och sekret. :) men utgår från min vanliga längd så har väl bim 3/1.

Luktsinnet spökar som fan, allt luktar surtvätt här hemma, speciellt sambon och hans kläder :| tycker att allt han rör vid börjar lukta surtvätt x'D man hoppas ju såklart att det har tagit sig. Fick missfall i vecka 11 i slutet av augusti så vill bara att det ska ta sig igen!

Hoppas ni haft en bra jul hörni :)

Haha! Jag fick vackert be min sambo att gå och tvätta håret och skäggstubben innan han kom och lade sig i förrgår för att han luktade typ... Surtrasa! Hahaha! Han bara åh nej du måste verkligen vara gravid (alltså vi försöker inte och har ingen brådska och har en tvåmånadersresa inbokad om tre veckor). Men blir det ett plus den här månaden så får vi se hur långt vi tar oss! Hoppas!
  • Ereya
    Wunja skrev 2017-12-29 13:13:13 följande:
    Haha vad spännande! Kul om vi båda skulle vara gravid, och enda tecknet på det vore "surtrase-näsor" xD när har du bim?
    Men ja verkligen haha!! Vilken cykeldag är du på?

Jag är på ÄL +11, BIM -4.
  • Ereya
    Wunja skrev 2017-12-29 14:17:27 följande:
    Jag har bim 3/1 ungefär :) luktsinnet är galet, otrolig värk i tjejmagen sen igår och trött. Men är lite sjuk också så det där med att jag är trött kopplar jag till sjukan. Annars så drömmer jag riktigt knasiga drömmar.
    Lyckorus skrev 2017-12-29 14:24:30 följande:
    Attans, jag vill också ha massa symptom. Är också lite sjuk så svårt att säga att jag är så trött beror på annat än just det. Inatt drömde jag en sexdröm med Austin Powers, hahaha! Kanske kan vara ett symptom, vem vet. Har du testat dig ännu? Hur många försök har ni gjort?
    Jag har också helt konstiga drömmar och fartfyllda är dem, alltid spring någonstans, åka turistbuss eller bussen till jobbet ute i bushen (bodde i tropikerna i ett år drygt) med gamla jobbkompisar och resesällskap och gud vet allt... Var ju helt slut när jag vaknade, och har inte riktigt känt mig utvilad de senaste dagarna. 

Jag har BIM 2/1. Molar mycket kvällstid, inte annars. Trött och illamående på kvällarna runt nio, väldigt väldigt tunga och onda bröst, alltså det känns varenda minut, jag kan inte låta bli att känna av det var jag än går. Hur bröstvårtorna skaver mot sportbehån (provade vanlig behå igår och ville grina)... De brukar ömma lite innan mens men detta har hållit i sig sedan julaftonsmorgonen och blir bara värre och värre. Väldigt hormonell och uppsvälld och har gått upp lite i vikt (1.5 kg) trots att jag gått på dass tre gånger idag hahahaha :) Man letar ju symptom fast man inte vill!  

• Ereya
    Lyckorus skrev 2017-12-29 15:39:42 följande:
    Men heeeej Erya! Åhh, låter ju lovande. Är du fortfarande fast vid att du testar nästa gång ÄL +14? 

Jag testade imorse, ÄL +7 men det var negativt. Jag har inga symptom TROR jag. Beror ju på hur pass mycket man ska grotta i det hela men jag försöker undvika det. Konstig dröm om Austin Powers, ja, och tyckte vår stektpanna luktade något fruktansvärt illa igår och idag... Tycker att jag själv luktar illa trots dusch två dagar i rad. Haha! Kanske är så att det faktiskt luktar illa hos oss just nu, vem vet. Städar frenetiskt för att försöka bli av med det. Men tror att det är lite för tidigt för symptom egentligen, ägget kanske inte ens har fäst ännu...
    Åh det är ju så mysigt med såna symptom ändå, när man verkligen får gnugga energiknölarna och undra, hoppas, drömma... Heeej igen! Haha! Jag hoppade in här med Jaa, jag tror det. +13 är på söndag så jag testar nog då. Syntes absolut ingenting igår, som jag skrev... Så jag borde egentligen vänta tills söndag eller måndag.
  • Ereya
    Josse8632 skrev 2017-12-29 15:51:14 följande:
    Jag oxå! BIM 1-2/1 och tredje försöket..testade neg igår, så redan inställd på att det blir försök 4 om ett par veckor!
    Samma BIM här! Testar på söndag nästa gång då jag fick tokblankt igår. 
  • Ereya
    Millannn skrev 2017-12-29 16:04:39 följande:

Hej tjejer!!! Herregud jag tror jag nyss har plussat på ÄL+12... eftermiddagsurin och hade kissat säkert en och en halvtimme innan men detta är väl ändå ett plus?! Gud kan inte tro det,: första gången jag är gravid någonsin och första barnet andra försöket!! Hade det på känn men vågade inte tro nåt.

SOLKLART PLUS!!! Åh så roligt, grattis! Fasen också, nu måste nog jag testa imorgon också på ÄL +12!!!
  • Ereya
    Memlan skrev 2017-12-29 16:06:08 följande:

Nu är denna bild förmörkad för det var så svårt att få med på bild men är detta endast spökstreck? Kommer testa i morgon igen då detta va eftermiddagskiss. Ena testet såg man tydligt ett svagt, svagt streck

Jag ser streck på alla! Grattis! Vilken dag är du på?
  • Ereya
    Wunja skrev 2017-12-29 16:58:52 följande:

Jaa mina bröst känns litw konstig också, obekväm på nåt sätt. Men försöker inte tänka så mycket på det haha.. uppsvälld blir jag alltid innan mens och pms som fan. Min förra graviditet så hade jag väldigt mycket lotion flytningar, men inga såna än så länge. Men de kom några dagar innan bim.

Jag är expert på att leta symtom xD

I den här takten lär man väl inte gå upp ett kilo till, "mensvärken" gör att jag får göra nummer två flera gånger fastän det inte är där det sitter. Hahaha. Har haft sån molvärk nu i tre dagar med ojämn intensitet... Och det kommer tidigare och tidigare på kvällen för varje dag. Alltså åh, tänk om man ändå är det! Vilken grej!
  • Ereya
    Crazycatladyn skrev 2017-12-29 16:46:10 följande:

Hallå!

Jag har varit fri från p-piller i drygt två år, skaffade förhållande och började med piller igen. Åt dom i lite över två månader och jag hade mens varje dag så vi sa att vi slutar med dom sä vi kan börja ha sex igen.

Vet inte riktigt när jag ska ha mens men har fyllt i appen som ?vanligt? och mensen ska komma runt den 7/1.

Vi hade sex någon gång under tiden jag hade p-piller men haft det mer nu när jg slutat. Oskyddat sex.

Jag har nu under en veckas tid varit så fruktansvärt uppblåst och gasig och de senaste tre dagarna haft sån hemsk halsbränna, har även fått plötsliga illamåenden på kvällarna. Vi vill, trots att det är tidigt, mer än gärna ha barn och jag hoppas att det är något pågång. Vad tror ni, kan det redan kännas att man är gravid trots att det bara gått två veckor sen vi verkligen började ha sex på riktigt?

Välkommen in i gänget! Vi är rätt många här inne som går och väntar på att kunna testa. Normalt brukar vara att testa sig två dagar innan beräknad mens, allra helst på dagen man får mens men hur lätt är det när det kliar i fingrarna och hjärnan hehe. Då man samtidigt veeeet att man prickade ägglossningen!

Hur gammal är du/ni?

Själv är jag snart 25.
  • Ereya
    FruBjörk skrev 2017-12-29 18:05:48 följande:

Hahaha surtrasa :'D Jag tycker att gardinerna i sovrummet luktar brandrök och kan knappt sova. Haha

Hahaha åh tänk om! Vi borde ju verkligen vara det, sett till symptomen. Hur tusan uppehåller man sig till söndag morgon då? Funkar lördag kväll tror ni?
    Wunja skrev 2017-12-29 18:07:24 följande:

Har läst nånstans att progresteron (som ökar när man blir gravid) kan göra att man antingen blir hård i magen eller lös ;) hoppas det är nåt :D jag är gasig som fan, haha..

Hahaha det är jag med, och så svullen så bara mjukisbyxor eller träningstights sitter skönt. Tur ingen av mina släktingar har sagt nåt när jag stövlat in där med sportbehå och tights. Lite svårt med pokeransiktet och sådär ;)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018