BIM JANUARI 2018
Hej tjejer,
Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad?
Nu peppar vi varandra!!
Hej tjejer,
Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad?
Nu peppar vi varandra!!
Hej jag hänger med er här.
ÄL 17/12 (känner den tydligt) och BIM 1/1. Vårt första riktiga försök, barn 3 för mig (tvillingar på 5 år sen innan) och första för min man. Har senaste veckan haft väldigt ont i mina bröst, så ont att jag har jätte svårt att sova. Även molvärk som kommer och går samt illamående till och från. Brukar inte ha så starka pms symptom så hoppas verkligen på plus!
Har kört med ältest hela veckan och igår (tisdag) kväll fick jag en fast smiley :) haft älflytningar heladagen! Fick till det i söndags och idag så nu får vi hoppas på det bästa. Detta är försök 7 med ältester, nästa månad skippar vi testerna då jag lärt känna kroppen hyfsat bra:) kanske man slipper den inre stressen!!
Mina bröstvårtor gör jäkligt ont, tunga och svällda, lätt sjukdomskänsla, varm i kroppen, molande värk, lite högre puls än vanligt. Och djupt inne en slags känsla, en visshet bara... Och så härliga humörsvängningar på det Jag testar mig för första gången imorgon bitti!
BEHÖVER EXPERTRÅD! =)
Jag hade två äggblåsor på g CD14, de var båda 17 mm då och förutspåddes släppa ett par dagar senare. Men idag är jag på CD20 och har inte märkt av någon ägglossning... jag har skippat tester den här månaden för att jag aldrig fått några utslag. Förra månaden fick jag min första ÄL med hjälp av stimulering och märkte det genom temphöjning med NC. Därför tänkte jag "ta det lugnt" denna månad och bara mysa varannan dag och sedan "skulle jag märka" när ÄL varit genom temphöjning igen... Nu när det gått flera dagar och NC hela tiden flyttat fram förmodad ÄL så har appen slutligen tagit bort ÄL helt denna månad..! Så jag funderar på om äggblåsorna antingen återbildades och det aldrig blev någon ÄL, eller om det bara blir en extra sen ÄL, eller om jag faktiskt haft ÄL fast med SVAG temphöjning?
Min temp brukar ligga kring 36,1-36,4 ungefär, och förra månaden när jag fick min första ÄL så steg tempen till 36,7-36,9 och höll sig däremellan fram till mens. Men denna cykel har jag haft lägre temp, den har legat kring 35,9-36,1. Så en dag höjdes den till 36,4-36,5 och har hållit sig där i fyra dagar nu. Så egentligen HAR jag ju haft en temphöjning på ca 0,5 grader, men eftersom den var mycket högre förra gången så verkar NC ändå inte vilja markera att ÄL varit... Vad tror ni? Finns det en chans att ÄL faktiskt inträffade för fyra dagar sedan!?
Försöker bifoga två bilder, en som visar bara nuvarande cykel och en som även visar hur det såg ut förra!!
Tacksam för hjälp!! =)
Hej alla! Hoppar in här jag med från decembertråden. Trodde verkligen jag var gravid denna månad:( tog ett test på BIM dagen som var negativ och senare på kvällen fick jag en blödning som jag antog var mensen då, men den varade bara i 2 dgr, vilket fick mig att ta ytterligare ett test på BIM +4 som var positiv. Hoppet började stiga i mig och jag tog ett digitalt test på BIM+7 som visade "gravid 1-2". Då fick jag det bekräftat trodde jag då, men jag ville vara säker att hcg hormonet steg i kroppen och tog ett sista test idag på morgonen" inte gravid" stod det:( Helt knäckt har jag känt mig hela dagen! Den lilla blödningen måste då ha varit ett tidigt missfall, men som jag knappt kände av, inget mensvärk eller smärta! Finns ingen annan förklaring att tydda det på..så nu tar vi nya tag och kör på som vanligt. Borde ha ÄL nu i dgrna och BIM den 12/1. Håller tummarnaför oss alla nu som har kämpat länge med det här nu. Hoppas verkligen att januari e vår lyckomånad:)
Då är vi på samma dag :)
Vad har du för symtom?
Jag testade imorse men visade inget.
Flyttar över från decembertråden!
ÄL runt 3/1 och BIM runt 17/1. Har dock oregelbunden cykel så ska vara lite ?vidare? i myset denna månad. Sjunde försöket för oss men kanske tredje ?riktiga? då vi verkligen planerat.
Har två barn sedan tidigare men detta är vårt första ihop så vet ju inte om vi kan få barn ihop. Jar gått lätt tidigare men är nu 38 år så kanske är för gammal?! Återstår att se...
Hejsan!
Nu hoppar jag in här då FF satt ut ÄL på julafton 5 dagar tidigare än förväntat. Så BIM är då den 7/1-18 hoppas så att detta är 5 gången gillt. Är ju lite svårt att veta när vi borde ha sex då vi kör utan ÄL-test och jag är ganska oregelbunden med oftast cykler på ca 36 dagar. Vi lyckades i alla fall ha sex den 22/12 så möjlighet finns det ju. Lycka till till oss alla må vi få glada besked under januari.
ååå va kul. När ska du testa eller har du redan testat kanske?