• minipeach86

BIM JANUARI 2018

Hej hej, jag hoppar också in! Får hjälp med stimulerad ÄL genom tabletter för att min kropp inte fixar det själv. Tredje omgången med dessa tabletter nu, första gången fick jag inget ägg som mognade, andra gången fick jag min allra första ägglossning (yay!) men mensen kom tyvärr. Nu på tredje omgången har man sett på ultraljud att jag har två stycken äggblåsor på g och någon av dem kan släppa nu kring jul... spännande! Vet därför inte riktigt ÄL-datum, men borde vara runt 23 dec (om allt funkar) och då BIM runt 5 jan. 

Håller tummarna för många januari-plus!! 

Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 1 lyckad ÄL med hjälp av dubbeldos Letrozol + Ovitrelle
  • minipeach86

BEHÖVER EXPERTRÅD! =)

Jag hade två äggblåsor på g CD14, de var båda 17 mm då och förutspåddes släppa ett par dagar senare. Men idag är jag på CD20 och har inte märkt av någon ägglossning... jag har skippat tester den här månaden för att jag aldrig fått några utslag. Förra månaden fick jag min första ÄL med hjälp av stimulering och märkte det genom temphöjning med NC. Därför tänkte jag "ta det lugnt" denna månad och bara mysa varannan dag och sedan "skulle jag märka" när ÄL varit genom temphöjning igen... Nu när det gått flera dagar och NC hela tiden flyttat fram förmodad ÄL så har appen slutligen tagit bort ÄL helt denna månad..! Så jag funderar på om äggblåsorna antingen återbildades och det aldrig blev någon ÄL, eller om det bara blir en extra sen ÄL, eller om jag faktiskt haft ÄL fast med SVAG temphöjning?

Min temp brukar ligga kring 36,1-36,4 ungefär, och förra månaden när jag fick min första ÄL så steg tempen till 36,7-36,9 och höll sig däremellan fram till mens. Men denna cykel har jag haft lägre temp, den har legat kring 35,9-36,1. Så en dag höjdes den till 36,4-36,5 och har hållit sig där i fyra dagar nu. Så egentligen HAR jag ju haft en temphöjning på ca 0,5 grader, men eftersom den var mycket högre förra gången så verkar NC ändå inte vilja markera att ÄL varit... Vad tror ni? Finns det en chans att ÄL faktiskt inträffade för fyra dagar sedan!?

Försöker bifoga två bilder, en som visar bara nuvarande cykel och en som även visar hur det såg ut förra!! 

Tacksam för hjälp!! =) Hjärta

Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 1 lyckad ÄL med hjälp av dubbeldos Letrozol + Ovitrelle
  • minipeach86
    ankmamma skrev 2017-12-28 09:09:36 följande:
    Jag är ingen expert men jag tror absolut att du kan ha haft äl runt 16-17 där den lilla temphöjningen är, speciellt med tanke på att tempraturen även fortsätter att vara högre dagarna efteråt:) har du använt NC länge? Jag vet att dom gärna vill vara helt säkra innan de sätter ut äl för att de inte ska ha fel.. vilket jag tycker är både bra och dåligt x)
    Tack snälla för din kommentar! Till min stora lycka hade tempen krupit upp ytterligare några myrsteg imorse och då markerade NC plötsligt att ÄL inträffat cd17, alltså den 24/12 =) (Som du säger - efter några dagar när de antagligen känner sig mer säkra!) Jag tror kanske att det var cd16 eftersom det var dagen innan tempen tog ett tydligare skutt uppåt, men nånstans där iaf! Så lättad! Nu borde alltså BIM vara 5-6 jan och jag får hoppas ett tag till <3 
    Jag har använt NC hela året men bara haft en ägglossning (förra cykeln och det var med hjälp av hormonspruta), så det här med att tyda min ÄL är lite nytt för både mig och NC ;) 

Hur ligger du till? =) 
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 1 bekräftad ÄL med hjälp av dubbeldos Letrozol + Ovitrelle
  • minipeach86
    ankmamma skrev 2017-12-29 09:14:40 följande:
    Va spännande!! :) det är så skönt att få det bekräftat bara ;) okej jag förstår!

Jag hade också äl 24/12 och BIM 1/1, använder för första gången progesteronkräm för att jag har så kort lutelfas. Är så sjukt nervös!! :) enligt NC ska jag ta test på onsdag om inte mensen kommit då, men jag vet inte om jag klarar av att vänta så länge ;)
    Åhh jättespännande ju!! =) När tror du att du kommer testa då? Man är ju otålig! =) Jag testar faktiskt också progesteronkräm denna gång, mest för att säkra upp ifall ägget hade svårt att fästa förra gången... tar bara pyttelite en gång om dagen för en liten mini-extra-boost. Hur mycket smörjer du? 
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 1 bekräftad ÄL med hjälp av dubbeldos Letrozol + Ovitrelle
  • minipeach86
    Emselie skrev 2018-01-01 14:32:40 följande:
    Tack!! Jag har också BIM 5/1, så det är väldigt tidigt därav det svaga plusset. Håller alla mina tummar för dig, har du några symptom? :) Nu ska jag bara klara av att hålla på det lite några dagar tills jag testar med fler tester och får det svart på vitt, tills jag berättar för sambon. Vill verkligen överraska honom på något mysigt sätt!

joannaq  och Emselie  jag tror också jag har BIM 5/1! =)
    Men min app säger lite annorlunda (!)
    Jag tror jag hade ÄL 23/12. Några dagar efter det markerade appen ut att ÄL skett den 24/12. Men ytterligare några dagar senare flyttade appen fram det till att ÄL skett den 26/12. Märkligt... men jag tror ändå fortfarande på att det skedde 23/12 och räknar därför BIM till 5:e!

Hur är det nu med BIM egentligen, får uppfattningen av att alla tänker lite olika.. tänker ni dagen EFTER att man borde ha fått sin mens, eller på själva dagen då mensen skulle ha kommit (men förhoppningsvis inte kommer)?

• minipeach86
    Emselie skrev 2018-01-01 22:19:38 följande:
    Spännande. Du hade inga känningar på när äl kan ha skett? Jag känner av min äl supertydligt och appen sätter alltid ut den rätt för mig. Jag har alltid tänkt och trott att det är på själva dagen då mensen skulle ha kommit. Mina cykler har alltid varit liite oregelbundna med några dagar hit och dit. Så BIM för mig kan vara allt ifrån 4/1-6/1 så vet inte exakt egentligen. Men går på den 5e har jag bestämt. Är kanske inte så jäättenoga kanske med en dag hit och dit.. När har du tänkt att testa då? Hålla dig till BIM eller tidigare? :D
    Nej tyvärr jag känner inte av när ägget släpper! =( Men jag har tolkat det utifrån min tempkurva med NC, jämfört med hur det var förra gången jag fick ÄL. Då fick jag ÄL cd16 och morgonen efter hade tempen stigit ca 0,5 grader. Sedan kom mensen 13 dagar senare. Denna gång så steg tempen 0,5 grader cd17 igen, så därför utgår jag från att ÄL var på cd16 igen =) (och cd16 var den 23 dec) 

Jag infogar en bild på mitt diagram, hur skulle du tolka? (Eller tempar du också förresten?) =) 

Tror att eftersom min temp dagarna innan den förmodade ägglossningen var lite lägre än den brukar så väntade NC med att markera ut ÄL tills den kommit upp i en tempnivå som var tillräckligt hög. Medan jag själv tolkar det som att det skedde efter att tempen faktiskt tog ett rejält skutt..! Att jag hade extra låg temp dagarna innan tror jag var för att jag utsöndrade extra mycket östrogen (som sänker tempen) för jag hade två stora äggblåsor samtidigt och en några mm mindre. 

Låter bra att du valt 5/1 som BIM =) Så spännande!!! Hur länge har ni försökt? Jag ska försöka hålla mig till BIM, men så tänkte jag förra månaden också tills jag en morgon bara drogs som en magnet till badrumsskåpet och rev upp ett test hahaha. Så vi får se!! När har du tänkt? 
  • minipeach86
    joannaq skrev 2018-01-02 00:08:00 följande:
    Okey så spännande! Jag tror att bim är den dagen mensen kommer men kan ha fel. Min app har oxå flyttat på äl ibland beroende på hur länge min mens varit och en gång fick jag utslag på sticka en dag innan äl i app och en gång en dag efter. Så antar att det kan pendla lite :)
    Bra då tänker vi likadant, haha jag vill att BIM ska vara dagen då mensen kommer/inte kommer men har läst på en del ställen att det egentligen är dagen EFTER. Men det skulle ju innebära en hel dags extra väntan ;) 
    När kommer du testa? =) Hur länge har ni försökt? 
  • minipeach86
    Elina22 skrev 2018-01-02 11:14:13 följande:

Tog precis ett test!! Är bim-2!! Hur tillförlitligt är detta??

Underbart, stort grattis! Klart det är tillförlitligt! =) Jippi vilken start på året!!!! =) 
  • minipeach86
    minipeach86 skrev 2018-01-02 12:54:41 följande:
    Nej tyvärr jag känner inte av när ägget släpper! =( Men jag har tolkat det utifrån min tempkurva med NC, jämfört med hur det var förra gången jag fick ÄL. Då fick jag ÄL cd16 och morgonen efter hade tempen stigit ca 0,5 grader. Sedan kom mensen 13 dagar senare. Denna gång så steg tempen 0,5 grader cd17 igen, så därför utgår jag från att ÄL var på cd16 igen =) (och cd16 var den 23 dec) 

Jag infogar en bild på mitt diagram, hur skulle du tolka? (Eller tempar du också förresten?) =) 

Tror att eftersom min temp dagarna innan den förmodade ägglossningen var lite lägre än den brukar så väntade NC med att markera ut ÄL tills den kommit upp i en tempnivå som var tillräckligt hög. Medan jag själv tolkar det som att det skedde efter att tempen faktiskt tog ett rejält skutt..! Att jag hade extra låg temp dagarna innan tror jag var för att jag utsöndrade extra mycket östrogen (som sänker tempen) för jag hade två stora äggblåsor samtidigt och en några mm mindre. 

Låter bra att du valt 5/1 som BIM =) Så spännande!!! Hur länge har ni försökt? Jag ska försöka hålla mig till BIM, men så tänkte jag förra månaden också tills jag en morgon bara drogs som en magnet till badrumsskåpet och rev upp ett test hahaha. Så vi får se!! När har du tänkt? 
    Hoppsan, klassiker att glömma bifoga!! =)

Hade ni tolkat som NC att ÄL var CD19.... eller som jag, att det var CD16?? 

Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 2 ägglossningar med hjälp av Letrozol =)
  • minipeach86
    MissKelli skrev 2018-01-02 15:37:25 följande:
    Jag håller med dig där! Ser verkligen ut som att det var CD16 :)
    LunaLo skrev 2018-01-02 17:38:16 följande:
    Jag hade också tolkat som du att äl var CD16. För mig blev det sådär för ett par månader sedan, och efter ganska många dagar, närmare när mensen skulle komma så flyttade NC tillbaka ägglossningen till när jag tyckte den borde ägt rum... konstigt.
    Tack för era svar tjejer! Då fortsätter jag tänka att det var CD16 och att BIM är den 5:e =) Speciellt när du LunaLo skriver att du varit med om liknande.. håller tummarna för oss alla! =) 

Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 2 ägglossningar med hjälp av Letrozol
  • minipeach86
    Memlan skrev 2018-01-03 19:07:33 följande:

Kunde inte hålla mig så tog ett till nu ikväll, endast gjort bilden liiite mörkare då det inte syns när man laddar upp bilder här haha.

Vad tror ni? Ser starkare ut än det jag tog i morse. Behöver inte anstränga mig eller fiffla runt för att se ett streck och bilden är tagen inom 5 minuter från att testet gjordes

Ser ett svagt streck! Har du något digitalt hemma som du kan testa med imorgonbitti? =) 
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 2 ägglossningar med hjälp av Letrozol
  • minipeach86
    Annso123 skrev 2018-01-04 06:50:47 följande:

Tydligare blir det ju inte!!

ankmamma skrev 2018-01-04 07:08:51 följande:

Vad tror ni tjejer?? (jag hoppas att jag får hem digitalt idag med posten) Det översta är babyplan och den nedersta är NC!

STORT GRATTIS tjejer!!!!! Ååååh vad underbart!!! Hjärta
  • minipeach86
    ankmamma skrev 2018-01-04 17:53:38 följande:

Förlåt om jag är tjatig... men jag fick mitt digitala idag och nu har jag det svart på vitt!!! :D

Men jaaa jippi vad magiskt att få se det i skrift sådär!! =) Stort grattis igen!!!
  • minipeach86
    annamfamilj skrev 2018-01-06 17:12:46 följande:
    Jag plussade-först på bim+11 första grav (ma)

Bim+0 andra grav

Bim-6 tredje grav (tvillingar)
    Oj bim+11! Hur många tester hann gå åt under den tiden? =) Vad kan det bero på att det blir så sent, att ägget fäste långt senare eller vad...?
Svar på tråden BIM JANUARI 2018