Emselie skrev 2018-01-01 22:19:38 följande:
Spännande. Du hade inga känningar på när äl kan ha skett? Jag känner av min äl supertydligt och appen sätter alltid ut den rätt för mig. Jag har alltid tänkt och trott att det är på själva dagen då mensen skulle ha kommit. Mina cykler har alltid varit liite oregelbundna med några dagar hit och dit. Så BIM för mig kan vara allt ifrån 4/1-6/1 så vet inte exakt egentligen. Men går på den 5e har jag bestämt. Är kanske inte så jäättenoga kanske med en dag hit och dit.. När har du tänkt att testa då? Hålla dig till BIM eller tidigare? :D
Nej tyvärr jag känner inte av när ägget släpper! =( Men jag har tolkat det utifrån min tempkurva med NC, jämfört med hur det var förra gången jag fick ÄL. Då fick jag ÄL cd16 och morgonen efter hade tempen stigit ca 0,5 grader. Sedan kom mensen 13 dagar senare. Denna gång så steg tempen 0,5 grader cd17 igen, så därför utgår jag från att ÄL var på cd16 igen =) (och cd16 var den 23 dec)
Jag infogar en bild på mitt diagram, hur skulle du tolka? (Eller tempar du också förresten?) =)
Tror att eftersom min temp dagarna innan den förmodade ägglossningen var lite lägre än den brukar så väntade NC med att markera ut ÄL tills den kommit upp i en tempnivå som var tillräckligt hög. Medan jag själv tolkar det som att det skedde efter att tempen faktiskt tog ett rejält skutt..! Att jag hade extra låg temp dagarna innan tror jag var för att jag utsöndrade extra mycket östrogen (som sänker tempen) för jag hade två stora äggblåsor samtidigt och en några mm mindre.
Låter bra att du valt 5/1 som BIM =) Så spännande!!! Hur länge har ni försökt? Jag ska försöka hålla mig till BIM, men så tänkte jag förra månaden också tills jag en morgon bara drogs som en magnet till badrumsskåpet och rev upp ett test hahaha. Så vi får se!! När har du tänkt?