• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Emselie
    Agabbe skrev 2017-12-27 09:32:44 följande:

Ja! Jag har testat två gånger redan :D negativt förstås.. men kan inte hålla mig, speciellt inte när lådan är full med graviditetstester :P lär väl testa varje dag fram till bim nu.

Har du testat än? Hur länge har ni försökt bli gravida? Det är första försöker för vår del.

Haha då är du mer ivrig än mig minsann, men förstår dig om du har massa tester hemma. Jag har bara två stycken early tester och ett digitalt tror jag, så vågar inte testa för tidigt och sen behöva beställa mer :'D

Jag tänker nog ta första testet på söndag-måndag. Sen nästa på BIM så får vi se! Detta är fjärde riktiga försöket för oss. Egentligen femte men en månad fick jag ingen ägglossning -.-
  • Josse8632
    Sanssan skrev 2017-12-27 10:55:31 följande:

Hej tjejer!

Jag är rätt ny här i Familjeliv, jag följde också decembertråden då jag hade så mycket gravidsymtom,jag var helt säkert på att jag var gravid och samma dag som jag testade och fick positivt så började jag blöda..Nu var inte det planerat, men det fick oss att vilja skaffa barn direkt fast vi hade tänkt vänta längre..så den här månaden är vårt första riktiga försök. Jag hade ägglossning 18/12 så Bim 2-3/1. Kul att följa er resa med! Lycka till

Då ligger vi ganska exakt med äl och bim! Spännande! Dessvärre har jag en känsla av att det inte tagit sig denna gången! Men är ju lite tidigt att veta än! Hade ömma bröst i några dagar efter äl..men som började avta igår och det är därför jag tror att mensen kommer komma om några dagar ! Hoppas det går bra för dig iaf
  • Josse8632
    Sanssan skrev 2017-12-27 10:55:43 följande:

Hej tjejer!

Jag är rätt ny här i Familjeliv, jag följde också decembertråden då jag hade så mycket gravidsymtom,jag var helt säkert på att jag var gravid och samma dag som jag testade och fick positivt så började jag blöda..Nu var inte det planerat, men det fick oss att vilja skaffa barn direkt fast vi hade tänkt vänta längre..så den här månaden är vårt första riktiga försök. Jag hade ägglossning 18/12 så Bim 2-3/1. Kul att följa er resa med! Lycka till

Då ligger vi ganska exakt i ÄL och BIM, jag har en känsla av att det inte tagit sig denna gången, jag hade ömma bröst några dagar efter ÄL som höll i sig fram till igår, men nu avtagit! Hoppas det går bra för dig iaf
  • Liiiinda90

Hej!

Skulle någon vänlig själ vilja hjälpa mig att tyda ägglossningstest.

Detta är första gången jag testar ägglossningstest ????

• KLindqvist
    Lottch3n skrev 2017-12-27 09:18:11 följande:

Jag förstår mig inte på detta.. Idag när jag tog äl-test fanns där inte ens ett teststreck.. alltså det blir bara svagare för varje dag nu :/ och enligt appar skall äl infinna sig 28-30.. :/ tycker även att jag har samma känsla som senaste äl, men då borde väl testen öka?

Jag har också letat efter min ägglossning, tog test i 3 månader men sista månaden tog jag test varje dag 2 gånger om dagen och hittade den fortfarande inte... har med andra ord aldrig lyckats hitta den.

Så jag förstår din frustration!

Kram och lycka till!
  • imsevims

Kommer väl över hit från decembertråden jag oxå då...

ÄL borde bli runt 13 jan och BIM runt 25 jan.

• Alltidvi

Dagens test är positivt så mys ti d idag o imorgon ÄL sker om ca 24-36 timmar :)

Önskar er lycka till <3

Liiiinda90 skrev 2017-12-27 14:41:57 följande:

Hej!

Skulle någon vänlig själ vilja hjälpa mig att tyda ägglossningstest.

Detta är första gången jag testar ägglossningstest ????

• Liiiinda90
    Alltidvi skrev 2017-12-27 14:56:45 följande:

Dagens test är positivt så mys ti d idag o imorgon ÄL sker om ca 24-36 timmar :)

Önskar er lycka till <3

Åh tack så mycket <3

Då blir de massa mys idag och imorgon :)
  • josgos
    Fia123 skrev 2017-12-27 10:31:24 följande:

Hej!

Jag hoppar in här...

Hade ÄL 16/12 och borde ha BIM mellan 30/12-1/1.

Detta är väl egentligen vårt första riktiga försök och vi har till 100% lyckats pricka in ÄL, då jag känner av den väldigt tydligt.

Blev gravid i maj detta år, helt oplanerat, men det slutade tyvärr i ett MA i augusti (var då i v.11+4) och gynläkaren trodde att fostret dött i v.7-8.

Det blev ett långdraget missfall och psykiskt påfrestande, två omgångar Cytotec och därefter en skrapning i oktober eftersom kroppen inte lyckats stöta ut allt. Även fast det inte var planerat så var det ändå så efterlängtat och nu vill vi inget annat än att det ska ta sig igen. Jag är 33 och har inga barn sen tidigare, så känner att det är dags nu.

Har ännu inte tagit ngt gravtest, försöker vänta, men känner symptom som stickningar/molvärk i magen, spänningar i brösten, lätt illamående kvällstid och något trög mage. Kan ju såklart vara tecken på BIM också...

Vågar inte hoppas för mycket, men vill ju så gärna! Så är väl bara att vänta några dagar till...

Välkommen! Usch vad du fått gå igenom, låter ju inte roligt alls. Men hoppas på ett plus nu istället!
  • josgos
    Sanssan skrev 2017-12-27 10:55:43 följande:

Hej tjejer!

Tråkigt med missfallet :( Verkar ju tyvärr väldigt vanligt att folk plussar innan BIM och sen får tidigt missfall. Börjar undra hur många som varit gravida utan att ens veta om det. Välkommen och lycka till den här månaden istället!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018