• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • mindran
    FrökenLängtan skrev 2017-12-28 20:43:33 följande:

Hej alla, jag hoppar in här med er! Var med i december-tråden och blev så peppad och glad av alla som plussade, tyvärr var jag inte en av de lyckliga... 

Jag har BIM nu på söndag och några dagar fram till igår fick jag spottings följt av en blödning igår som jag antar var mensen. Bara att ta nya tag nu och sluta greppa efter halmstrån..

Nästa BIM är runt den 21 januari, 2018 SKA bli vårt år <3 

Det kan inte ha varit en nidblödning? Klart att 2018 blir ert år! <3 (här ska det vara ett hjärta, osäker på om det faktiskt blir det)
  • Lottch3n
    josgos skrev 2017-12-28 22:58:34 följande:
    Jag går på känsla. Mina ÄL-test visar ju inget starkt alls, och du och jag har samma ÄL och BIM, 28/12 och 12/1 eller hur? Så vi fick till det idag och tar en sväng imorgon också. Tycker absolut ni ska göra det också ikväll om möjligt.
    Ja jag får nog gå på känsla denna månaden då testen inte vill samarbeta denna gång..
    Precis det stämmer, vi har samma äl och bim.
    Vi fick till det igår och kör väl en sväng idag med ;) Jag hoppas vi täckt det bra :)
  • Lottch3n
    mindran skrev 2017-12-28 23:18:57 följande:
    Helt klart känsla före test och appar! Test har inte funkat för mig alls, medan tex temp, flytningar och känsla har funkat klockrent. Myser ni både idag och i morgon borde det räcka fint :)
    Tack för ditt svar :)
    Ja denna gången får det bli enbart känsla då testerna inte vill samarbeta.
  • Charlizee

Idag sjönk tempen rejält, så nu får mensen komma!!

Min man tycker jag ska ta en paus från FL att det stressar mig mer, kanske är sant? Hur tänker ni?

• ankmamma
    minipeach86 skrev 2017-12-28 16:21:24 följande:

Tack snälla för din kommentar! Till min stora lycka hade tempen krupit upp ytterligare några myrsteg imorse och då markerade NC plötsligt att ÄL inträffat cd17, alltså den 24/12 =) (Som du säger - efter några dagar när de antagligen känner sig mer säkra!) Jag tror kanske att det var cd16 eftersom det var dagen innan tempen tog ett tydligare skutt uppåt, men nånstans där iaf! Så lättad! Nu borde alltså BIM vara 5-6 jan och jag får hoppas ett tag till <3 

Jag har använt NC hela året men bara haft en ägglossning (förra cykeln och det var med hjälp av hormonspruta), så det här med att tyda min ÄL är lite nytt för både mig och NC ;) 

Hur ligger du till? =) 

Va spännande!! :) det är så skönt att få det bekräftat bara ;) okej jag förstår!

Jag hade också äl 24/12 och BIM 1/1, använder för första gången progesteronkräm för att jag har så kort lutelfas. Är så sjukt nervös!! :) enligt NC ska jag ta test på onsdag om inte mensen kommit då, men jag vet inte om jag klarar av att vänta så länge ;)
  • FruBjörk

Tog ett test idag BIM -3. Helt blankt. Så jobbigt men nu hoppas jag mensen kommer som den ska så vi får försöka på nytt.

• josgos
    Charlizee skrev 2017-12-29 09:14:27 följande:

Idag sjönk tempen rejält, så nu får mensen komma!!

Min man tycker jag ska ta en paus från FL att det stressar mig mer, kanske är sant? Hur tänker ni?

Om du känner dig stressad vet nog du bäst. Men personligen tycker jag att jag lär mig en del av alla här inne, så det ger mig något snarare än stressar :) vissa plussar snabbt, vissa inte. Vissa vill testa mycket, andra väntar. Det är ju olika, men gemensamt för oss här inne är väl att man kan peppa och dra lärdom av varandra tänker jag :)
  • Malinnn91

Hoppar också in i tråden ?Har använt mig av ÄL test denna månad och nu i veckan sen i söndags har det visat positivt, även så idag. Men så kom mensen idag.. kan testen alltså visa sig positiva strax innan mens och under mens då? Någon som vet?

• Wunja

Hoppar också in! Tror jag hade äl grymt tidigt den här cykeln, redan på dag 6 eller 7, har j vanliga fall på dag 9-11. Och då går jag enbart på känsla och sekret. :) men utgår från min vanliga längd så har väl bim 3/1.

Luktsinnet spökar som fan, allt luktar surtvätt här hemma, speciellt sambon och hans kläder :| tycker att allt han rör vid börjar lukta surtvätt x'D man hoppas ju såklart att det har tagit sig. Fick missfall i vecka 11 i slutet av augusti så vill bara att det ska ta sig igen!

Hoppas ni haft en bra jul hörni :)

• Ereya
    Wunja skrev 2017-12-29 12:46:01 följande:

Hoppar också in! Tror jag hade äl grymt tidigt den här cykeln, redan på dag 6 eller 7, har j vanliga fall på dag 9-11. Och då går jag enbart på känsla och sekret. :) men utgår från min vanliga längd så har väl bim 3/1.

Luktsinnet spökar som fan, allt luktar surtvätt här hemma, speciellt sambon och hans kläder :| tycker att allt han rör vid börjar lukta surtvätt x'D man hoppas ju såklart att det har tagit sig. Fick missfall i vecka 11 i slutet av augusti så vill bara att det ska ta sig igen!

Hoppas ni haft en bra jul hörni :)

Haha! Jag fick vackert be min sambo att gå och tvätta håret och skäggstubben innan han kom och lade sig i förrgår för att han luktade typ... Surtrasa! Hahaha! Han bara åh nej du måste verkligen vara gravid (alltså vi försöker inte och har ingen brådska och har en tvåmånadersresa inbokad om tre veckor). Men blir det ett plus den här månaden så får vi se hur långt vi tar oss! Hoppas!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018