• ankmamma

BIM JANUARI 2018

Hej!

Hoppar också in här:) efter positivt LH test idag på förmiddagen bör jag ha ÄL imorgon, BIM 2/1 Ska testa med progesteronkräm denna gång då jag har så kort lutealfas. Ååh va jag hoppas att det tar sig denna gång!! Vi försöker på första barnet =)

• ankmamma
    minipeach86 skrev 2017-12-27 23:17:45 följande:

BEHÖVER EXPERTRÅD! =)

Jag hade två äggblåsor på g CD14, de var båda 17 mm då och förutspåddes släppa ett par dagar senare. Men idag är jag på CD20 och har inte märkt av någon ägglossning... jag har skippat tester den här månaden för att jag aldrig fått några utslag. Förra månaden fick jag min första ÄL med hjälp av stimulering och märkte det genom temphöjning med NC. Därför tänkte jag "ta det lugnt" denna månad och bara mysa varannan dag och sedan "skulle jag märka" när ÄL varit genom temphöjning igen... Nu när det gått flera dagar och NC hela tiden flyttat fram förmodad ÄL så har appen slutligen tagit bort ÄL helt denna månad..! Så jag funderar på om äggblåsorna antingen återbildades och det aldrig blev någon ÄL, eller om det bara blir en extra sen ÄL, eller om jag faktiskt haft ÄL fast med SVAG temphöjning?

Min temp brukar ligga kring 36,1-36,4 ungefär, och förra månaden när jag fick min första ÄL så steg tempen till 36,7-36,9 och höll sig däremellan fram till mens. Men denna cykel har jag haft lägre temp, den har legat kring 35,9-36,1. Så en dag höjdes den till 36,4-36,5 och har hållit sig där i fyra dagar nu. Så egentligen HAR jag ju haft en temphöjning på ca 0,5 grader, men eftersom den var mycket högre förra gången så verkar NC ändå inte vilja markera att ÄL varit... Vad tror ni? Finns det en chans att ÄL faktiskt inträffade för fyra dagar sedan!?

Försöker bifoga två bilder, en som visar bara nuvarande cykel och en som även visar hur det såg ut förra!! 

Tacksam för hjälp!! =) 

Jag är ingen expert men jag tror absolut att du kan ha haft äl runt 16-17 där den lilla temphöjningen är, speciellt med tanke på att tempraturen även fortsätter att vara högre dagarna efteråt:) har du använt NC länge? Jag vet att dom gärna vill vara helt säkra innan de sätter ut äl för att de inte ska ha fel.. vilket jag tycker är både bra och dåligt x)
  • ankmamma
    minipeach86 skrev 2017-12-28 16:21:24 följande:

Tack snälla för din kommentar! Till min stora lycka hade tempen krupit upp ytterligare några myrsteg imorse och då markerade NC plötsligt att ÄL inträffat cd17, alltså den 24/12 =) (Som du säger - efter några dagar när de antagligen känner sig mer säkra!) Jag tror kanske att det var cd16 eftersom det var dagen innan tempen tog ett tydligare skutt uppåt, men nånstans där iaf! Så lättad! Nu borde alltså BIM vara 5-6 jan och jag får hoppas ett tag till <3 

Jag har använt NC hela året men bara haft en ägglossning (förra cykeln och det var med hjälp av hormonspruta), så det här med att tyda min ÄL är lite nytt för både mig och NC ;) 

Hur ligger du till? =) 

Va spännande!! :) det är så skönt att få det bekräftat bara ;) okej jag förstår!

Jag hade också äl 24/12 och BIM 1/1, använder för första gången progesteronkräm för att jag har så kort lutelfas. Är så sjukt nervös!! :) enligt NC ska jag ta test på onsdag om inte mensen kommit då, men jag vet inte om jag klarar av att vänta så länge ;)
  • ankmamma

Vad tror ni tjejer?? (jag hoppas att jag får hem digitalt idag med posten) Det översta är babyplan och den nedersta är NC!

• ankmamma
    Annso123 skrev 2018-01-04 06:50:47 följande:

Tydligare blir det ju inte!!

Woow grattis!! :D
  • ankmamma
    josgos skrev 2018-01-04 07:25:22 följande:

Ser streck på båda, grattis! Vilken dag?

Tack :D är på äl+11 idag!
  • ankmamma
    maria1992 skrev 2018-01-04 07:50:04 följande:

Grattis!  Frågade faktiskt min svägerska som är barnmorska och hon sa att de va ett solklart plus!  GRATTIS!!!

ååh tack snälla!! känns bra att en barnmorska säger så :O tack!! :D
  • ankmamma
    maria1992 skrev 2018-01-04 09:39:24 följande:

Eller hur!  

Hon jobbar på gynavdelning så får in många liknande tester 

GRATTIS igen!

det känns helt sjukt!! trodde aldrig vi skulle lyckas, kan inte beskriva hur lycklig jag är och hur märkligt det känns!! hoppas verkligen att allt går vägen nu!! :) återigen tack!!! :)
  • ankmamma
    Liiiinda90 skrev 2018-01-04 14:16:13 följande:

Vad roligt att komma in och läsa att flera plussat :) grattis till er <3 8 dagar kvar till bim för mig :)

Tack så mycket :D ååh hoppas att turen är på er sida!! :) lycka till!
  • ankmamma

Förlåt om jag är tjatig... men jag fick mitt digitala idag och nu har jag det svart på vitt!!! :D

Svar på tråden BIM JANUARI 2018