• zuces

IVF - Sahlgrenska

Hej! 

Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

• Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-10-13 21:47:25 följande:

Klart att det hade varit att önska, men sannolikheten känns inte så stor. Dock har min mens fortfarande inte kommit, har lixom bara som bruna/rosa flytningar eller gegga som kommer ut från Lutinus. Tröttsamt!

Förstår detta... jag vill bara att detta ska ta slut nu... rädd varje gång jag ska gå på toaletten att det ska vara rött i trosskyddet... herregud vad jobbigt detta är... gör nu att jag har legat i 20 minuter och vill inte gå upp och kissa för att se om det är något där... fy fy fy
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-14 06:52:46 följande:

Förstår detta... jag vill bara att detta ska ta slut nu... rädd varje gång jag ska gå på toaletten att det ska vara rött i trosskyddet... herregud vad jobbigt detta är... gör nu att jag har legat i 20 minuter och vill inte gå upp och kissa för att se om det är något där... fy fy fy

Här har mensen satt igång ordentligt:( Men nu känner jag bara att jag ska leva normalt en månad tills nästa behandling startar. Lutinus sa jag hejdå till igår.

Håller tummarna för er att tant röd håller sig borta!
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-14 07:57:48 följande:

Här har mensen satt igång ordentligt:( Men nu känner jag bara att jag ska leva normalt en månad tills nästa behandling startar. Lutinus sa jag hejdå till igår.

Håller tummarna för er att tant röd håller sig borta!

Nej vad tråkigt... =( men rätt att skita i dom där tabletterna... mina tabletter är snart slut... då skulle man inte ta fler va utan man skulle väl bara ta till dom tog slut?? Passa på att bara njuta nu då och försök hitta ägglossning och testa ett eget försök, man vet ju aldrig kan ju vara så att man lyckas... och då slipper du ju hela behandlingen igen... har ni haft det mysigt i Stockholm?
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-14 09:15:06 följande:

Nej vad tråkigt... =( men rätt att skita i dom där tabletterna... mina tabletter är snart slut... då skulle man inte ta fler va utan man skulle väl bara ta till dom tog slut?? Passa på att bara njuta nu då och försök hitta ägglossning och testa ett eget försök, man vet ju aldrig kan ju vara så att man lyckas... och då slipper du ju hela behandlingen igen... har ni haft det mysigt i Stockholm?

Vet faktiskt inte, man ska ju ta dem tills man får ett minus eller fortsätta om man får plus. Eller om mensen kommit har jag fattat det som. Även om jag inte tagit något test än så har jag ju ett tydligt minus. :/ Blöder som sjutton.

Ja nu ska vi bara vara och njuta av varann utan att tänka på babyverkstan, om det ens går... allt kretsar runt barn nu. Men vi har lovat varann att bara försöka leva som vanligt nu en månad.

Stockholm har varit jättebra:) Sol, god mat och hotell kan ju aldrig bli fel:) Tog till och med ett glas rött igår till maten, det var inte igår och jag njöt. :)
  • Kawi
    Elcca skrev 2018-10-12 12:17:39 följande:

GRATTIS till plus!! Jag förstår din rädsla över att något ska gå tokigt men det är ju faktiskt ingenting vi kan styra över. Så därför tycker jag att du ska fira pluset och att du idag faktiskt är gravid! ????

Tack, ja ån så länge är det faktiskt plus - eller så är jag lyckligt ovetande :)

Har inte blivit så mycket fira i helgen då jag är ensam hemma med treåring och två hundar.. :D

Hoppas alla haft en härlig helg i solen!
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-10-12 13:26:13 följande:

Grattis till ditt plus... tycker verkligen att du ska fira lite extra u helgen... har du berättat det för din sambo eller ska det bli en liten överraskning när han kommer hem?? Jag funderar på om jag ska testa själv utan att säga något för att det ska bli en lite överraskning för honom... men först kanske man ska få ett plus..

Ja man fick veta i fredags morse, tyvärr är han borta med jobbet nu i en vecka, så man kan inte dela det på samma sätt, och inget direkt firande i helgen :) har mest försökt få det att gå runt med två hundar, treåring, städ och tvätt osv :D

Har du testat...? Överraskningar är ju alltid roligt :) kram!
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-14 17:17:08 följande:

Ja man fick veta i fredags morse, tyvärr är han borta med jobbet nu i en vecka, så man kan inte dela det på samma sätt, och inget direkt firande i helgen :) har mest försökt få det att gå runt med två hundar, treåring, städ och tvätt osv :D

Har du testat...? Överraskningar är ju alltid roligt :) kram!

Nej jag har inte testat än... min testdag är ju på tisdag så vågar inte testa än... mensen har dock inte kommit men men den kan ju dyka upp när som helst egentligen...

så återstår fortfarande och se om jag lyckas mig fram till testdagen eller inte
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-10-14 19:44:39 följande:

Nej jag har inte testat än... min testdag är ju på tisdag så vågar inte testa än... mensen har dock inte kommit men men den kan ju dyka upp när som helst egentligen...

så återstår fortfarande och se om jag lyckas mig fram till testdagen eller inte

Ja fy, det är jobbiga, påfrestande dagar. Man kan ju alltid hoppas att en sån här process i alla fall gör en starkare!
  • lyckligast80

Nu har jag landat lite i att det gick åt skogen denna gång, deppigt men bara att kämpa på. Ska ringa in om nytt protokoll den 24e, vet ej om vi kommer köra på samma eller om något kommer ändras. Så nu ska vi vara ladda batterierna ett litet tag:)

• Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-15 10:09:36 följande:

Nu har jag landat lite i att det gick åt skogen denna gång, deppigt men bara att kämpa på. Ska ringa in om nytt protokoll den 24e, vet ej om vi kommer köra på samma eller om något kommer ändras. Så nu ska vi vara ladda batterierna ett litet tag:)

Heja dig... det är bara att kämpa på även fast det är jävligt pissigt...

jag har testdag imorgon, ingen mens har kommit än.. men varje gång jag känner någonting från fiffi så måste jag gå på toaletten och kolla.... har sovit jättedåligt dom senaste nätterna och drömt massa konstiga drömmar...

herregud vad man utsätter sig för saker egentligen...
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska