• zuces

IVF - Sahlgrenska

Hej! 

Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

• Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • lyckligast80

Ingen bra fredag alls:( Börjat blöda lite idag, 3 dagar före testdagen:/ Då är man tillbaka på ruta 0 igen.

• Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-12 07:25:53 följande:

Ingen bra fredag alls:( Börjat blöda lite idag, 3 dagar före testdagen:/ Då är man tillbaka på ruta 0 igen.

Nej men fy då... men det står ju att man kan göra det utan att det ska ha skitit sig.. men förstår helt klart din känsla...
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-10-12 07:25:53 följande:

Lite blod behöver inte betyda något, men jag förstår helt klart din känsla av att tappa allt hopp! Men gör inte det. Skulle det visa sig att det är negativt så sörj. Sörj sörj sörj, men sen upp på hästen igen! Jag hade min sorgedag igår. Och idag försöker jag hitta nya krafter att orka fortsätta. I slutändan vill jag ju ha ett positivt resultat av denna resan och då kan jag inte ge upp.

Men som sagt! Lite blod kan fortfarande vara ingenting. Så håller tummarna att du har ett litet liv inom dig som ska stanna där.
  • lyckligast80
    Elcca skrev 2018-10-12 08:08:45 följande:

Lite blod behöver inte betyda något, men jag förstår helt klart din känsla av att tappa allt hopp! Men gör inte det. Skulle det visa sig att det är negativt så sörj. Sörj sörj sörj, men sen upp på hästen igen! Jag hade min sorgedag igår. Och idag försöker jag hitta nya krafter att orka fortsätta. I slutändan vill jag ju ha ett positivt resultat av denna resan och då kan jag inte ge upp.

Men som sagt! Lite blod kan fortfarande vara ingenting. Så håller tummarna att du har ett litet liv inom dig som ska stanna där.

Tack för peppen<3 Jag kommer absolut kämpa vidare tills vi får det efterlängtade plusset, det är bara så tungt just nu när man börjar blöda, som annars när man får mensen också.. Jobbigt att hålla huvudet uppe på jobbet bara när man bara vill gråta, men får bita ihop och ta nya tag efter mensen! Ett plus blir det, det handlar bara om när inte om som min sambo säger.
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-12 08:40:57 följande:

Tack för peppen<3 Jag kommer absolut kämpa vidare tills vi får det efterlängtade plusset, det är bara så tungt just nu när man börjar blöda, som annars när man får mensen också.. Jobbigt att hålla huvudet uppe på jobbet bara när man bara vill gråta, men får bita ihop och ta nya tag efter mensen! Ett plus blir det, det handlar bara om när inte om som min sambo säger.

Helt rätt inställning... klart att man blir ledsen men man kommer ju ändå inte att ge upp... för en liten bebbe vill man ju ha...
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-10-12 08:40:57 följande:

Jag känner så med dig! Kan du inte ta dig en halvdag och gå hem och ta hand om dig?

Men som din sambo säger, handlar bara när det händer och inte om. Vi måste våga tro!

Jag var med om något konstigt nyss. Skulle ringa in nu på min testdag, dag 12 efter insättning av 5 dagars och 17 dagars efter ÄP. Har testat negativt igår och idag. Har dock inte fått min mens utan bara lite rosa/ljusbruna flytningar. Då ville hon att jag skulle fortsätta med Lutinus över helgen och ta ett nytt test på måndag! Blir lite förvirrad, för om det hade varit positivt så skulle det ha visat sig nu. Eller?
  • lyckligast80
    Elcca skrev 2018-10-12 09:03:45 följande:

Jag känner så med dig! Kan du inte ta dig en halvdag och gå hem och ta hand om dig?

Men som din sambo säger, handlar bara när det händer och inte om. Vi måste våga tro!

Jag var med om något konstigt nyss. Skulle ringa in nu på min testdag, dag 12 efter insättning av 5 dagars och 17 dagars efter ÄP. Har testat negativt igår och idag. Har dock inte fått min mens utan bara lite rosa/ljusbruna flytningar. Då ville hon att jag skulle fortsätta med Lutinus över helgen och ta ett nytt test på måndag! Blir lite förvirrad, för om det hade varit positivt så skulle det ha visat sig nu. Eller?

Jag ska faktiskt jobba halvdag då vi ska ha en myshelg i Sthlm. :)

Nja, en del plussar sent, negativt ena dagen å plus nästa. Lika bra att göra som sköterskan säger, fortsätt med lutinus så håller vi tummarna att testet ändras!

Trots lite blod nu kommer jag ändå ta test på måndag på testdagen, vem vet man kanske är en av dem som blöder lite trots graviditet... man klänger sig fast vid hoppet så länge det går.
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-10-12 09:48:03 följande:

Nja, en del plussar sent, negativt ena dagen å plus nästa. Lika bra att göra som sköterskan säger, fortsätt med lutinus så håller vi tummarna att testet ändras!

Trots lite blod nu kommer jag ändå ta test på måndag på testdagen, vem vet man kanske är en av dem som blöder lite trots graviditet... man klänger sig fast vid hoppet så länge det går.

Åh, låter ju perfekt! :) Stockholm är alltid trevligt!

Jag tror iofs att det är kört. Känns som att jag hade plussat nu om det tagit sig. Men men..får väl göra som jag blir tillsagd.

Ja, vi håller tummarna!!
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-10-12 09:03:45 följande:

Så det kan vara så att det inte visar positivt på testdagen heller... åhh jag blir ju galen.. ska man då behöva vänta ännu längre om man inte fått sin mens för att veta om det har hänt något... och ta fler av dessa jävla tabletterna... är så trött på dom nu... jag vill slippa trosskydd, rinnande fiffi och att känna mig ofräsch...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-12 09:48:03 följande:

Åhh vad härligt med en myshelg i stockholm.. gillar att åka till Stockholm ibland och bara vara i den stora staden...

vi ska ha myshelg men fredagsmys idag och imorgon blir det bio och restaurang i våran lilla familj...
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska