• zuces

IVF - Sahlgrenska

Hej! 

Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

• Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • Elcca
    Kawi skrev 2018-10-08 10:17:59 följande:

Ja dagarna har aldrig gått så långsamt i hela livet känns det som? och så lätt att fundera och grubbla mer än man borde och känna efter alldeles för mycket.. Det här är det enda som cirkulerar i  mitt huvud just nu 

Har ni tänkt tjuvtesta..?

Jag vågar inte tjuvtesta. Har gjort detta tidigare och fick då positivt på dag 7 och tog ut lyckan i förskott. Blev en blödning precis innan testdagen och då ett negativt test. Senaste gången hann jag få mensen innan testdagen, så det var inte så mycket o fundera på. Tänker att jag helt enkelt väntar in testdagen och kommer mensen så kommer den.

Mår mest dåligt just nu. Svullen överallt känns det som och värk i både mage/rygg och upp i fiifi. Plus att det rinner heeeeela tiden. Så äckligt!

Vill bara att tiden ska gå! Snabbt. Så man vet.
  • Elcca
    Kawi skrev 2018-10-08 06:41:38 följande:

Vi tjuvtestade i morse.. 14 dagar sedan äggplock och nionde ruvardagen. Min man ville inte eftersom kliniken sa att testet kan visa fel, men jag stod på mig.. :)

Hjärtat hoppade ett extra slag eftersom det är ett tydligt streck (efter typ 200 gjorda test de senaste 2 åren), men ingen aning om man ska våga tro..

Grattis!! Håller alla timmar och tår att det håller i sig!
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-08 12:45:51 följande:

Jaha ja... får hoppas det inte blir någon infektion av det då... men det borde man väl ha märkt nu isf...

Usch vilket ruggigt väder det är ute idag.. en riktig mysa i soffan dag.. dottern kommer idag så ska försöka sno åt mig några kramar sen tror jag allt...

Nejdå det får du inte! Sa dem ett par dagar så är det så:) Bara jag som läst och det ska man ju inte alltid göra...

Ja vädret är riktigt tråkigt! Både jag och sambon sa imorse att det är ett riktigt ligga i soffan och titta på film väder:)

Mysigt, då får ni kramas:)
  • Pannkakstarta

Hej alla!

Skrev i en annan tråd och fick tipset av en snäll själ att vända mig till denna istället.

Jag och min sambo fick remiss till IVF Sahlgrenska i maj. Fick ju höra att det är lång väntetid, men jag skulle såååå gärna vilja höra hur länge ni har stått i kö? Eller hur lång tid det gick från remiss innan ni fick påbörja behandling, ni som redan har startat? Att vänta så här tär ju på en lite... eller ganska mycket ???? Så vore liksom skönt att höra... har såklart ringt och frågat men får liksom bara väldigt svävande svar..

Tacksam för alla svar jag kan få!

Kram och lycka till till er alla!! ????????????

• Vildismamma
    Pannkakstarta skrev 2018-10-08 18:59:09 följande:

Hej alla!

Skrev i en annan tråd och fick tipset av en snäll själ att vända mig till denna istället.

Jag och min sambo fick remiss till IVF Sahlgrenska i maj. Fick ju höra att det är lång väntetid, men jag skulle såååå gärna vilja höra hur länge ni har stått i kö? Eller hur lång tid det gick från remiss innan ni fick påbörja behandling, ni som redan har startat? Att vänta så här tär ju på en lite... eller ganska mycket ???? Så vore liksom skönt att höra... har såklart ringt och frågat men får liksom bara väldigt svävande svar..

Hej och välkommen till denna tråden...

Det var jag som skrev till dig, tycker den andra tråden inte är så bra...

Våran remiss skickades i mars och vi kom dit i september men dom ringde oss så vi fick ett avhopp så kom dit dagen efter samtalet.. men tycker du ska ringa om kolla och säga att ni har väntat sen i maj och att ni vill upp på kort-varsel-listan..

hoppas ni får tid snart så ni kan sätta igång...
  • Pannkakstarta

Hej o tack för svar!

Menar du att ni fick ett samtal från kort-varsel-listan dagen efter ni fick remiss? För att påbörja själva behandlingen eller hur man säger?

Hängde nog inte med riktigt..:)

Vet du/nån annan hur detta med kort-varsel listan funkar? Är det en separat lista? Usch, tänker så mkt på detta hela tiden...

• Pannkakstarta

Hej o tack för svar!

Menar du att ni fick ett samtal från kort-varsel-listan dagen efter ni fick remiss? För att påbörja själva behandlingen eller hur man säger?

Vet du/nån annan hur detta med kort-varsel listan funkar? Är det en separat lista? Usch, tänker så mkt på detta hela tiden...

• Vildismamma
    Pannkakstarta skrev 2018-10-08 19:17:35 följande:

Hej o tack för svar!

Nej inte dagen efter remiss... vi fick komma i september.. remissen skickades i mars..

Men när dom ringde i september så ringde dom på torsdag och vi fick komma dit på fredag.. sen började jag nog med behandlingen två veckor efter... och nu gjorde vi insättning av ett ägg för en vecka sen..
  • lyckligast80
    Pannkakstarta skrev 2018-10-08 18:59:09 följande:

Hej alla!

Hej välkommen hit:)

Vi fick remissen skickad i mars och 3e sep ringde dem och sa att dem hade en avbokning så vi fick komma in dagen efter redan. Sen har det gått fort! Det som tar tid nu är väntan efter äggåterförandet, dagarna går sååå långsamt. Men inget emot att vänta som ni på en tid för ett första besök, vi vet precis hur det känns.

Vi var också uppsatta på kort varsel listan, det innebär som det låter att man kan komma in med kort varsel. Vi ringde ofta för att fråga hur vi låg till i kön, och en dag hade vi tur bara när vi ringde.

Egentligen skulle vi blivit kallade i okt sa hon som ringde. Så hade vi fått vänta så hade vi stått i kö iaf 7 mån.
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska