IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Jisses vad jag har mått dåligt idag. Började lite redan igår men då var det bara trötthet och sura uppstötningar som jag typ aldrig har! Idag har tröttheten varit extrem men har även haft molvärk och illamående. Var precis gränsfall till att spy. Gick och la mig med sonen vid 13.30 och sov tills nu. Men tröttheten klamrar sig fast ändå. Herregud!
Hur mår ni andra?
Usch så ledsen jag är nu, hämtade posten som jag inte tagit in på ett par dagar...
ett brev från Sahlgrenska, två ledsamma meningar om att inget av dem 2 äggen som var kvar var frysdugligt. :(
Vi är på landet över helgen, skönt att skingra tankarna och göra annat. Planterat lökar idag som jag hoppas ska bli en fin vårrabatt :)
Vet inte hur det är för er, men Lutinus har gjort min mage så extremt svullen? Ser ut att vara gravid i fjärde månaden. Och hård som betong känns magen. Sjukt otymplig och lyckades inte gräva en grop i rabatten själv eller stoppa ner lökar, får be min man om hjälp med allt. Långsam, vankande gång är det som gäller :)
Det jobbiga är att sonen har börjat peka på min mage och säga att det ligger en bebis där inne. Inte alls kul, om man är på förskolan eller bland bekanta. Fler med stora magar..??
Vi är på landet över helgen, skönt att skingra tankarna och göra annat. Planterat lökar idag som jag hoppas ska bli en fin vårrabatt :)
Vet inte hur det är för er, men Lutinus har gjort min mage så extremt svullen? Ser ut att vara gravid i fjärde månaden. Och hård som betong känns magen. Sjukt otymplig och lyckades inte gräva en grop i rabatten själv eller stoppa ner lökar, får be min man om hjälp med allt. Långsam, vankande gång är det som gäller :)
Det jobbiga är att sonen har börjat peka på min mage och säga att det ligger en bebis där inne. Inte alls kul, om man är på förskolan eller bland bekanta. Fler med stora
magar..??
Ja fy så deppigt, det var ju samma för oss, inte ett enda jäkla ägg till frysen :( Man blir ju jättebesviken! Vi får verkligen hålla tummarna för att det är guldägget som ligger där inne. Det behövs ju faktiskt bara ett...
Ännu värre var det att de sa till oss, att hade de odlat äggen ett par dagar till så skulle de med största sannolikhet blivit frysdugliga, men att det är socialstyrelsens direktiv som säger att man inte får odla dem längre än 7 dagar!
Det skulle antagligen vara någon slags tröst, men så kändes det inte för mig :)
Ja!! Min mage är gigantisk och det känns precis som du skriver, att jag vaggar fram. Känns väldigt jobbigt då man känner sig supergravid men man har ingen aning om man är det. Så mycket blandade känslor.
Har sedan igår börjat få molvärk o magen och längst ner i ryggen. Inget bra tecken. Brukar alltid få ont såhär innan mens, så nu är jag livrädd att det ska vara pågång!
Ja hoppas verkligen att guldägget är där inne...
Ibland är det bättre att läkare håller tyst. Vad ska ni göra med den informationen liksom...
Och eller hur, vad ska vi göra med den informationen liksom..? :(
Fydå... får hoppas att det går över snart då.. hur har du haft det med dina andra graviditeter?
Jag mår som vanligt och det skrämmer mig lite att det inte har fastnat någonting där inne.. men försöker att inte tänka på det utan väntar tills testdag så får vi se..
Ja det är jobbigt! Kan nästan glömma bort ibland att man kanske inte alls är gravid. Och inget kul skämt alls att det ser ut att vara en bebis i magen.. :)
Min mage ser förresten snarare ut som femte månaden. Asstor! Och går liksom inte att dra in heller.
Man känner nog efter alldeles för mycket, funderar också hela tiden om det inte är mensvärk jag känner..