IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Vi ska dit nästa vecka, börjar bli nervös nu.
Vad spännande, lycka till! Hur många månader har du väntat på en tid?
Gick väldigt fort knappt 4,5 månad. Så gick mycket fortare än vad vi räknat med .
Gick väldigt fort knappt 4,5 månad. Så gick mycket fortare än vad vi räknat med .
Okej! Jag har stått i kö sen slutet på november och skulle förvänta mig att bli kallad i slutet på maj, Men hoppas på man kanske kan får en tidigare tid då..
Förstår att du känner så, det är många känslor på en gång! Men nu ska du äntligen snart få börja, så spännande!! Är glad för din skull
Hur gick det förra veckan? Har du fått starta igång? :)
Hur går det för dig Solitaire? Har du fått någon tid än?
Nej har inte fått någon tid! Men som det ser ut nu så behövs det inte för förra veckan plussade jag!!! Fattar INGENTING, läkaren sa ju att vi hade minimal chans att lyckas själva!? Min man har ju mycket få simmare och jag har typ aldrig ägglossning.. Är super glad och i chock än. Men igår fick vi se ett pickande hjärta så nu fattar man att det är på riktigt!
Dom hade inga tider för att starta igång förrän slutet på april, så blev lite besviken. Ville starta nu i mars men fanns inga tider. och eftersom vi har en resa inbokad eftersom vi trodde att vi inte skulle få tid förrän i maj så får vi vänta med att starta i maj då fort vi kommer hem. Så det blir nog bra blir korta protokollet.
Men åh vad roligt och underbart!!! Stort stort grattis till dig! Önskar dig all lycka!! :D Njut nu allt vad du kan <3
Tuusen tack!! Gick in i v10 idag (9+0) så vart ganska långt gången med! Helt sinnessjukt fattar fortfarande inte haha. Nu kommer du ett snäpp längre fram i kön, och jag hoppas innerligt att det är din tur snart!! <3
Hej,
Jag tänkte hoppa in här. Jag och min man har nu fått remiss till Sahlgrenska för IVF. Inser att köerna är långa och känner att det tär lite på psyket. Läskigt steg att ta detta. Vill bara börja direkt, precis som jag antar att alla här känner!
Någon som vet hur köerna ser ut för någon som precis fått remiss?
Hej,
Jag tänkte hoppa in här. Jag och min man har nu fått remiss till Sahlgrenska för IVF. Inser att köerna är långa och känner att det tär lite på psyket. Läskigt steg att ta detta. Vill bara börja direkt, precis som jag antar att alla här känner!
Kan rekommendera gruppen IVF Sverige på fb, där kan man spy galla över frågor som ?när ska ni ha barn?? Eller kommentarer som ?slappna av så löser det sig?.
Alla är i samma sits, man kan fråga om allt och stötta varandra. Vi började med IVF i november. Kram till er kämpar
Hur går det för er i den här tråden?
Ni som gjort IVF, när under cykeln har ni gått på ultraljud? När gjordes första? Andra?
Fått veta att jag behöver göra en resa på 2 dagar. Men är så orolig att det ska krocka.
Resan är 5 el 6 dagar efter jag börjat med sprutorna. Gör man ultraljud på helgen?
Åh jag blir så trött. Måste komma på någon bra ursäkt varför jag inte kan åka, men vill ju egentligen åka också. Såklart tänker jag inte äventyra nåfot., Så går det inte så åker jag inte.
Hej,
Hej, hoppas gärna in här om det är okej?
Börjat min/vår resa mot ett plus. Har precis gått igenom IVF försök nr2 fick avbryta pga överstimulering. MEN börjar igen åter efter sommaruppehållet på reproduktions mottagningen. Denna gången gick det mycket bättre än första gången. Så nu hoppas jag att försök nr2 som är igång men som lagts på is ett par veckor verkligen fungerar. Har fått kämpa länge.