IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej! Vi är strax klara med våran utredning och dom har pratat om remiss till Sahlgrenska. Sambons prover var bra. Jag ska göra spolning på måndag sen är utredningen klar. Gjort ett ul och såg en del cystor som även skulle kollas upp mer. Har opererats ggr flera i magen så misstänker att det ligger hos mig.
En sak jag funderar över, vi har ca 14mil till Göteborg och under behandlingen och när man ska kolla hur man ligger till inför äggplock måste man till Sahlgrenska då eller har ni gjort ul där ni har gjort eran utredning ex?
Ja det hoppas jag att du hinner!! Vet du när och hur länge har dom stängt?
Jag förstår dig, denna väntan är olidlig!!!
Jag och min sambo diskuterade också att gå privat medan vi väntar, men det är väldigt mycket pengar.. vi behöver ny bil och dylikt med så vet inte hur man hade fått ihop allt. :-/
Som jag har förstått det så är det stängt hela juli.
Det är lite så som diskussionen har gått hos oss också. Det är ju mycket pengar det handlar om. Vi har också en del andra stora utgifter på gång och det är därför vi tvekar till att bekosta det själva.
Hej!
Beklagar verkligen ditt missfall! :-/
Jag undrar samma, har 1,5h körtid till Göteborg så hade varit skönt att slippa köra dit för ett vul som tar 5-10 min.. man borde väl kunna göra det hos sin läkare tycker jag!?
Det är liknande här, ca 2tim lite beroende på vilken väg.
Frågde barnmorskan idag och allt görs på Sahlgrenska, då vet man det.
Läkaren skulle skicka iväg remisen i veckan, hoppas att han gör det.
Det hade varit kul att veta mer om er tjejer, ska vi köra en liten presentation av oss själva!?
Hej! Börjar med långt protokoll på tisdag. Nässpray 2×3 per dag. Hur tyckte nu andra det va med långt protokoll?
Hej! Börjar med långt protokoll på tisdag. Nässpray 2×3 per dag. Hur tyckte nu andra det va med långt protokoll?
Jobbigt med effekterna av sprayen, jag blev väldigt trött och lite mer känslomässig. Men eftersom jag blev gravid så var det uppenbarligen rätt val. Vi lät helt det beslutet ligga hos läkaren. Hoppas det går vägen för er! :)
Hej!
Jag har precis blivit ställd i kö till IVF på Sahlgrenska. Är det någon av er som vet ungefär hur lång kö det är? Hur lång tid tog det innan ni fick en tid dit?