Jojohanna90 skrev 2019-01-25 22:47:02 följande:
Man vet ju aldrig men man kan ju hoppas :) Ja, den 20e dec blev vi remitterade. Du ligger väl ca en månad före mig då gissar jag? Du får höra av dig när du fått tid för då kanske det närmar sig för mig :)
Okej ja då ligger vi :) Vi tog våra sista prover 18oktober och läkaren sa att han skulle skicka remissen så fort provsvaren kom, sen hörde vi inget på 5 veckor! Så jag ringde och fick inget direkt svar på vad som händer.. fick ringa 2 gånger till, senast i mitten på december för vi visste inget om vart remissen var, då sa sköterskan att dem har iallafall skickat in den mer vet hon ej. Jag var så ledsen och tänkte vi förlorat så mycket tid som vi kunde stått i kö.. 18 december fick vi en bekräftelse av Sahlgrenska och jag ringde dom för 2 veckor sen för kolla när remissen kom in och hur kön va osv, då så hon 27 november.
Solitaire123 skrev 2019-01-26 09:55:13 följande:
Okej ja då ligger vi :) Vi tog våra sista prover 18oktober och läkaren sa att han skulle skicka remissen så fort provsvaren kom, sen hörde vi inget på 5 veckor! Så jag ringde och fick inget direkt svar på vad som händer.. fick ringa 2 gånger till, senast i mitten på december för vi visste inget om vart remissen var, då sa sköterskan att dem har iallafall skickat in den mer vet hon ej. Jag var så ledsen och tänkte vi förlorat så mycket tid som vi kunde stått i kö.. 18 december fick vi en bekräftelse av Sahlgrenska och jag ringde dom för 2 veckor sen för kolla när remissen kom in och hur kön va osv, då så hon 27 november.
Råka skicka innan jag skrivit klart haha..
hon sa 27 november hade vår läkare skrivit på remissen. Känns lite konstigt att det ska ha tagit 5-6 veckor att få in provsvaren!? Så vi förlorade några veckor där som vi kunnat stå i kö så det är sjukt tråkigt.
Ska absolut skriva direkt när jag fått kallelsen! Du bör få din ganska snart efter mig