IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Jag fick ju ringa Sahlgrenska om testdagens, för dem sa inget innan vi gick efter återföringen. Så när jag ringde sa hon att dagen efter äggplocket räknas som dag 1, och jag skulle räkna därifrån och 17 dagar fram. Då hamnar jag precis på den dagen jag ska ha min mens. Trodde msn räknade från efter återinföranden iaf? Vad sa dem till er? Fick ni ett datum på plats?
Jag fick ett datum på plats på ett papper vilken dag jag skulle testa... vågar ju inte räkna ut min mens så vet inte om det är samma dag som jag ska ha mens eller inte... försöker göra saker för att inte tänka på detta men det kommer upp hela tiden.... jag blir galen...
Vi fick testdag på plats efter insättningen, och det var 18 dagar efter äggplock. Konstigt kan man tycka, ja, att man inte räknar från insättningsdatum
Eller har jag varit så snurrig och hört helt galet kanske? Man borde väl räkna från dagen man sätter tillbaka. Aja, mensen kommer när den kommer oavsett.
Hur man än gör så ploppar tankarna upp!
Kan lika väl vara jag som är snurrig.... får väl kolla på lappen jag fick och se om jag hittar någon testdag... :)
Men borde ju ändå vara nästa vecka så ingen idé att bry sig om det denna veckan...
Det står på lappen över planeringen för IVF som man fick innan allt ens drog igång.
Står att man tar gravtest tidigast 15 dagar efter embryoåterinförande.
Hej,
Hur mår ni tjejer? Själv har jag en huvudvärk som inte vill släpps sen i onsdags:/ Vill inte bli sjuk! Men här på jobbet går alla runt lite små sjuka och snoriga så bacillerna sitter i väggarna:/
Hej,
Hur mår ni tjejer? Själv har jag en huvudvärk som inte vill släpps sen i onsdags:/ Vill inte bli sjuk! Men här på jobbet går alla runt lite små sjuka och snoriga så bacillerna sitter i väggarna:/
Hej,
Jag mår skit. Fick inatt rosa flytningar och det har tidigare varit kört för mig när det har kommit. Så jag tog ett test, eller flera tester, och alla va negativa. Men fortfarande ingen mens. Och jag mår skit med illamående och svullen mage och tuttar. Ringde in till kliniken och då sa dom att jag måste ringa in imorgon för det är då vår testdag är och jag måste fortsätta med Lutinus fram tills dess. Känns ju bara meningslöst!
Så min dag började skit. Hoppas era är bättre!