• zuces

IVF - Sahlgrenska

Hej! 

Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

• Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-12 11:31:26 följande:

Åhh vad härligt med en myshelg i stockholm.. gillar att åka till Stockholm ibland och bara vara i den stora staden...

vi ska ha myshelg men fredagsmys idag och imorgon blir det bio och restaurang i våran lilla familj...

Låter också som en härlig helg:) Ja Stockholm är alltid trevligt, och få bo på hotell är ju ännu trevligare!

Längtar redan till hotellfrukosten:)
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-10-12 11:27:29 följande:

Så det kan vara så att det inte visar positivt på testdagen heller... åhh jag blir ju galen.. ska man då behöva vänta ännu längre om man inte fått sin mens för att veta om det har hänt något... och ta fler av dessa jävla tabletterna... är så trött på dom nu... jag vill slippa trosskydd, rinnande fiffi och att känna mig ofräsch...

Jaaaa!! Jag känner samma sak. Just för att kunna veta oxå hur man ska förhålla sig till allting. Men läser nu att det finns dom som tydligen plussar sent, flera dagar och till och med veckor efter BiM. Känns ju så förvirrande!
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-10-12 11:34:34 följande:

Jaaaa!! Jag känner samma sak. Just för att kunna veta oxå hur man ska förhålla sig till allting. Men läser nu att det finns dom som tydligen plussar sent, flera dagar och till och med veckor efter BiM. Känns ju så förvirrande!

Jag hoppas verkligen inte att det blir veckor för då blir det ju att man tror att det inte har blivit något och man vill börja på en ny omgång...
  • Kawi

Usch, påfrestande och jobbiga dagar för många Hjärta Vi har testdag idag och testade positivt igen, starkare streck än i måndags, så jag borde ju vara jätteglad, ändå vågar jag inte riktigt? så knäpp man är alltså .Har bara varit med om så mycket så det känns omöjligt att det ska lyckas. 

Min man är borta med jobbet i en vecka nu så jag är ensam med en 3.5-åring och två hundar, så man lär ju hålla sig aktiverad i helgen i alla fall.. det lär bli en del att stå i. Bra det på ett sätt, då rullar dagarna på utan att man behöver grubbla alltför mycket Förvånad

Jag vill så gärna att alla ska få ett plus, jag håller alla tummar och skickar en kram till er alla!  

• Elcca
    Kawi skrev 2018-10-12 12:10:52 följande:

Usch, påfrestande och jobbiga dagar för många  Vi har testdag idag och testade positivt igen, starkare streck än i måndags, så jag borde ju vara jätteglad, ändå vågar jag inte riktigt? så knäpp man är alltså .Har bara varit med om så mycket så det känns omöjligt att det ska lyckas. 

Min man är borta med jobbet i en vecka nu så jag är ensam med en 3.5-åring och två hundar, så man lär ju hålla sig aktiverad i helgen i alla fall.. det lär bli en del att stå i. Bra det på ett sätt, då rullar dagarna på utan att man behöver grubbla alltför mycket 

Jag vill så gärna att alla ska få ett plus, jag håller alla tummar och skickar en kram till er alla!  

GRATTIS till plus!! Jag förstår din rädsla över att något ska gå tokigt men det är ju faktiskt ingenting vi kan styra över. Så därför tycker jag att du ska fira pluset och att du idag faktiskt är gravid! ????
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-10-12 12:06:21 följande:

Jag hoppas verkligen inte att det blir veckor för då blir det ju att man tror att det inte har blivit något och man vill börja på en ny omgång...

Ja, precis! Jag vill bara att mensen kan komma så jag får påbörja nästa insättning! Men men, får helt enkelt avvakta och se vad helgen bjuder på.
  • lyckligast80

Usch, påfrestande och jobbiga dagar för många  Vi har testdag idag och testade positivt igen, starkare streck än i måndags, så jag borde ju vara jätteglad, ändå vågar jag inte riktigt? så knäpp man är alltså .Har bara varit med om så mycket så det känns omöjligt att det ska lyckas. 

Min man är borta med jobbet i en vecka nu så jag är ensam med en 3.5-åring och två hundar, så man lär ju hålla sig aktiverad i helgen i alla fall.. det lär bli en del att stå i. Bra det på ett sätt, då rullar dagarna på utan att man behöver grubbla alltför mycket 

Grattis till plus! :)
  • Vildismamma

Grattis till ditt plus... tycker verkligen att du ska fira lite extra u helgen... har du berättat det för din sambo eller ska det bli en liten överraskning när han kommer hem?? Jag funderar på om jag ska testa själv utan att säga något för att det ska bli en lite överraskning för honom... men först kanske man ska få ett plus..
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-10-12 12:19:00 följande:

Ja, precis! Jag vill bara att mensen kan komma så jag får påbörja nästa insättning! Men men, får helt enkelt avvakta och se vad helgen bjuder på.

Fast helst av allt vill du att det ska visa ett plus efter helgen....
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-10-12 13:45:21 följande:

Fast helst av allt vill du att det ska visa ett plus efter helgen....

Klart att det hade varit att önska, men sannolikheten känns inte så stor. Dock har min mens fortfarande inte kommit, har lixom bara som bruna/rosa flytningar eller gegga som kommer ut från Lutinus. Tröttsamt!
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska