• zuces

IVF - Sahlgrenska

Hej! 

Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

• Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • Kawi

Oj, konstigt att man får så olika instruktioner..? Jag skulle ta Lutinus i tre veckor, om vi fick positivt test, annars sluta vid negativt test. Tre veckor blev till och med 3 dagar efter positivt test. 

• lyckligast80
    Kawi skrev 2018-10-17 09:24:56 följande:

Oj, konstigt att man får så olika instruktioner..? Jag skulle ta Lutinus i tre veckor, om vi fick positivt test, annars sluta vid negativt test. Tre veckor blev till och med 3 dagar efter positivt test. 

Ja det är konstigt, även mina vänner som gjort ivf och fått positivt har fått fortsätta med Lutinus några veckor till.

Dem har också gjort på Sahlgrenska.
  • Vildismamma

Till mig sa dom att man tar tabletterna 2 gånger istället för 3 och så tar man till dom tar slut... så jag har nog några dagar kvar i paketet... kanske en vecka...

men nu har jag iaf fått en tid för UL om tre veckor... så fram tills dess så får man väl leva som vanligt och inte tänka så mycket på det... ska ta några extra test bara för att se så inte strecken försvinner...

• lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-17 10:29:24 följande:

Till mig sa dom att man tar tabletterna 2 gånger istället för 3 och så tar man till dom tar slut... så jag har nog några dagar kvar i paketet... kanske en vecka...

men nu har jag iaf fått en tid för UL om tre veckor... så fram tills dess så får man väl leva som vanligt och inte tänka så mycket på det... ska ta några extra test bara för att se så inte strecken försvinner...

Skönt! En befrielse att slippa dem!

Vi ska ha en paus från babyverkstan nu fram till nästa ivf försök.
  • Kawi

Det var skönt, för då är det ju ungefär samma som de sa till mig (blev lite orolig där Glad), dvs om jag hade tagit resten av Lutinus två gånger per dag istället för tre, så hade de räckt 6 dagar efter plus.
    När fick du tid för UL? Vi fick den 1/11. Orolig tid, och svårt att leva utan att grubbla för mycket.. 

• Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-17 10:41:04 följande:

Det var skönt, för då är det ju ungefär samma som de sa till mig (blev lite orolig där ), dvs om jag hade tagit resten av Lutinus två gånger per dag istället för tre, så hade de räckt 6 dagar efter plus.

När fick du tid för UL? Vi fick den 1/11. Orolig tid, och svårt att leva utan att grubbla för mycket.. 

Fick den 7/11.. känner mig ändå rätt så lugn nu faktiskt av någon konstig anledning... men det kan ju snabbt ändra sig... hur mår du då?? Jag känner ju inte av det så mycket mer än att jag kanske är lite trött... men det får man ju slå bort för man måste ju jobba och såna grejer.. har inte tid att vara trött
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-10-17 11:13:35 följande:
    Fick den 7/11.. känner mig ändå rätt så lugn nu faktiskt av någon konstig anledning... men det kan ju snabbt ändra sig... hur mår du då?? Jag känner ju inte av det så mycket mer än att jag kanske är lite trött... men det får man ju slå bort för man måste ju jobba och såna grejer.. har inte tid att vara trött

Jag är ganska lugn, men har någon slags hemsk grundinställning att det här aldrig kommer gå vägen Rynkar på näsan allt man har gått igenom har väl format en lite..

Jag mår bra, också lite trött och lite svullen om magen, annars inget. Dock hade jag inga direkta symptom alls när jag väntade sonen, så just det gör mig inte så orolig. Hade du mycket symptom tidigare graviditet..?

• Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-17 11:28:48 följande:

Jag är ganska lugn, men har någon slags hemsk grundinställning att det här aldrig kommer gå vägen  allt man har gått igenom har väl format en lite..

Jag mår bra, också lite trött och lite svullen om magen, annars inget. Dock hade jag inga direkta symptom alls när jag väntade sonen, så just det gör mig inte så orolig. Hade du mycket symptom tidigare graviditet..?

Nej det hade inte jag heller förra gången.. men jag har fått för mig att för att det var så bra förra gången så ska det bli fördärvligt denna gången... men det behöver det ju inte alls bli,,, jag har bara inte lust att bli stor som en elefant men det får jag ju ta... hehe är inte så liten sen innan så jag hoppas inte jag går upp allt för mycket... så dags att börja röra sig nu kanske... haha
  • Raggie

Hej! Jag är ny och undrar lite om ivf. Remiss skickades i slutet av augusti till Sahlgrenska och i november har det gått 3 månader men inget hört än. Hur länge fick ni andra vänta och vad händer när dom där 3 månaderna har gått om an inte har fått någon tid ? Tänker på vårdgarantin. Lycka till allihopa!

• lyckligast80
    regina87 skrev 2018-10-17 15:53:03 följande:

Hej! Jag är ny och undrar lite om ivf. Remiss skickades i slutet av augusti till Sahlgrenska och i november har det gått 3 månader men inget hört än. Hur länge fick ni andra vänta och vad händer när dom där 3 månaderna har gått om an inte har fått någon tid ? Tänker på vårdgarantin. Lycka till allihopa!

Hej och välkommen hit:)

Vi fick vänta i nästan 7 mån. Och då stod vi i kort varsel kön och fick en återbudstid i sep. Står ni inte med på den listan så ring och säg att ni vill det om ni har möjlighet att komma med kort varsel.

Vet inte hur det fungerar med vårdgarantin faktiskt, Ring och hör med kliniken. :)
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska