• zuces

IVF - Sahlgrenska

Hej! 

Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

• Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-12-04 14:56:27 följande:

Hej!

Vi följdes åt tidigare ett gäng när vi låg i samma fas:) omhäng 2 nu och nu fick vi tillbaka en blastocyst och är på ruvardag 4. Så är lite före.

Lovade mig själv att inte tänka då mycket denna gången eller googla olika saker... javisst! det gick ju inte alls:/

Har ju sånna förhoppningar nu med en blastocyst, men bara vänta och se....

Ja!! Men va spännande! Håller tummar o tår att allt ska gå bra för er..

Jag har också tänkt att ligga lågt denna insättning, men vi får se hur det kommer att gå! Man vill ju så mycket och dom enda som förstår fullt ut är ju ni som går igenom precis samma!
  • Vogga

Hej alla! Är inne på ruvardag 6 och det är vårt första IVF-försök. Nu går tankarna fram och tillbaka kring om den lilla nybyggaren trivs och kommer att stanna kvar. Är det fler som är i samma situation?

/A

• lyckligast80
    Vogga skrev 2018-12-06 10:30:56 följande:

Hej alla! Är inne på ruvardag 6 och det är vårt första IVF-försök. Nu går tankarna fram och tillbaka kring om den lilla nybyggaren trivs och kommer att stanna kvar. Är det fler som är i samma situation?

/A

Hej!

Vad roligt jag är också på ruvardag 6. : ) Det är vårt andra försök men denna gången blev det en blastocyst tillbaka. Jag är så orolig så vill knappt tänka på det, så svårt att låta bli bara... känner ju absolut ingenting heller så det gör ju inte saken lättare.

Hur upplever du dina ruvardagar? Känns det något?
  • Elcca
    Vogga skrev 2018-12-06 10:30:56 följande:

/A

Grattis till ruvningen! :)

Jag ska förhoppningsvis få en blastis från frysen på måndag! Blir 4:e insättningen isf, så jag vet precis vilka känslor du går o bär på..
  • Vogga

@lyckligast80 Då går vi helt parallellt ju ???? Tycker mig inte känna så mycket fysiskt än, mer än svullen mage och lite dragningar i magmusklerna. Hur känns det för dig?

@Ellca då håller vi tummarna för måndag! ????????????????

• lyckligast80
    Vogga skrev 2018-12-08 17:12:17 följande:

@lyckligast80 Då går vi helt parallellt ju ???? Tycker mig inte känna så mycket fysiskt än, mer än svullen mage och lite dragningar i magmusklerna. Hur känns det för dig?

@Ellca då håller vi tummarna för måndag! ????????????????

Hej,

Känner skrämmande nog ingenting. Häromdagen drog det lite i magen men sen har jag inte känt nånting. Lite oroväckande. :/

Rädd för att gå på toaletten nu, rädd att det ska komma blod.... usch det är olidligt just nu.
  • Vogga

Förstår känslan, man försöker hålla sig sysselsatt med annat, men än är det ju för tidigt för att veta. Eller? När är det dags för att testa?

• lyckligast80
    Vogga skrev 2018-12-08 23:56:24 följande:

Förstår känslan, man försöker hålla sig sysselsatt med annat, men än är det ju för tidigt för att veta. Eller? När är det dags för att testa?

På onsdag har vi testdag:)
  • lyckligast80

Idag är det normalt sett min mensdag, och ja det har börjat blöda lite nu på morgonen:( Är så ledsen att inte ens med en blastocyst fungerade det. Känner mig uppgiven och arg på min kropp.

Testdag på torsdag, men sist kom den också som den ska och före testdagen.

Nästa försök blir i januari... får samla krafter tills dess.

• Vogga

Så himla tråkigt att höra så ledsen för er skull. ?? som vi kämpar är svårt att förstå, men vi får inte ge upp! Men man får vara ledsen först. Sörjer med dig!

Svar på tråden IVF - Sahlgrenska