IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Heja dig... det är bara att kämpa på även fast det är jävligt pissigt...
jag har testdag imorgon, ingen mens har kommit än.. men varje gång jag känner någonting från fiffi så måste jag gå på toaletten och kolla.... har sovit jättedåligt dom senaste nätterna och drömt massa konstiga drömmar...
herregud vad man utsätter sig för saker egentligen...
Nu har jag testat mig återigen och fortfarande negativt. Men ännu ingen mens. Ringde SU som bestämt och får då helt annan information. Vi kan inte alls börja behandling (letrozol som jag tar för att få ägglossning) denna cykeln för att göra en ny insättning. Blev lite paff, för vi måste tydligen vänta en cykel innan man kan göra en ny insättning. Så nu blir det om vi har tur veckan innan jul. Annars får vi vänta tills efter julhelgerna och jag avskyr all den här väntan!! Tiden är ens värsta fiende i allt detta.
Gah! Ibland önskar jag att man inte ville ha barn. Tänk va allt hade varit mycket lättare då!
Jag håller verkligen tummarna så hårt jag kan att ni får ett plus! :) Drömde mycket konstigt i början när jag var gravid med sonen, vi hoppas att det är därför du gör det:)
Jag blöder fortfarande väldigt mycket? det gör jag aldrig i vanliga fall. Nu har det liksom droppat sen i fredags när jag är på toa och idag kom det ut lite mindre klumpar. (Ursäkta infon) Men stickan i morse visade minus så något missfall är det ju inte. Men ont har jag!
Nu har jag testat mig återigen och fortfarande negativt. Men ännu ingen mens. Ringde SU som bestämt och får då helt annan information. Vi kan inte alls börja behandling (letrozol som jag tar för att få ägglossning) denna cykeln för att göra en ny insättning. Blev lite paff, för vi måste tydligen vänta en cykel innan man kan göra en ny insättning. Så nu blir det om vi har tur veckan innan jul. Annars får vi vänta tills efter julhelgerna och jag avskyr all den här väntan!! Tiden är ens värsta fiende i allt detta.
Gah! Ibland önskar jag att man inte ville ha barn. Tänk va allt hade varit mycket lättare då!
Kan det vara så att man får en rikligare när man håller på med såna här behandlingar... det är ingen som har sagt något om det men inte heller att man inte får det så det kan ju vara så att det är därför du blöder så mycket...
ja nu är vi verkligen nervösa, tom sambon har erkänt att han är lite nervös inför morgondagen.... herregud vet inte när man ska testa sig?? Direkt på morgonen eller vänta till efter jobbet.... hmmm funderar funderar
Vad knepigt att inte mensen kommer om det visar negativt, har dom sagt någonting om det då?? För det kan väl menas att du kan vara gravid ändå även fast det inte visar det än?? Tänk om det blir så för mig imorgon oxå att det visar negativt och mensen inte kommer... då börjar man ju undra vad som händer...
När man använt Lutinus (eller nån form av Progesteron) kan mensen bli några dagar sen likaväl som den kan komma före testdag. (Som för mig) :)
Man går aldrig säker då alltså??
Man går aldrig säker då alltså??
Man bör ju kunna vara rätt så säker om man testar, med dem digitala iaf. Så slipper man hålla på att försöka tyda streck hit å dit.
Bara mina tankar och alla kroppar är ju olika och kan bete sig olika.
Då hoppas jag på ett plus imorgon... annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra... ringer man till kliniken då eller?