• sussjohansson

Vi som vill plussa i oktober

Halva september har hunnit gå och vi är säkert några som fått mensen nu i september och istället hoppas på plus i oktober? Välkommen hit isåfall <3 

• Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober
  • Mikeybe
    Queva skrev 2017-09-20 10:29:01 följande:

Hur funkar sådan kräm?

Balanserar hormonerna om man har för lite progesteron i kroppen :)
  • Anonym (..)

Hej, jag hoppar in här om de är okej. Jag testade med älstickor förra månaden för att försöka ta reda på om jag ens har ägglossning. Men fick inget utslag alls bara blanka test :( testade den här månaden också och fick för första gången ett utslag på ett test! Vad tror ni ägglossning snart? Hoppas på pluss..

• Ericsson93
    Anonym (..) skrev 2017-09-20 20:31:03 följande:

Hej, jag hoppar in här om de är okej. Jag testade med älstickor förra månaden för att försöka ta reda på om jag ens har ägglossning. Men fick inget utslag alls bara blanka test :( testade den här månaden också och fick för första gången ett utslag på ett test! Vad tror ni ägglossning snart? Hoppas på pluss..

Jag skulle gissa att det är på gång :) tar du ett test om dagen eller är det flera test per dag? :)
  • Anonym (..)
    Ericsson93 skrev 2017-09-20 21:26:54 följande:

Jag skulle gissa att det är på gång :) tar du ett test om dagen eller är det flera test per dag? :)

Jag har tagit ett test om dagen, är det bättre att ta fler om dagen?
  • Ericsson93
    Anonym (..) skrev 2017-09-20 21:34:16 följande:

Jag har tagit ett test om dagen, är det bättre att ta fler om dagen?

Jag brukar ta cirka 2 per dag när man märker att det börjar bli starkare sträck :)
  • Anonym (..)

Aa okej, det är ju smart!

• Danakaka

Ska också försöka plussa i höst. Använder NC och har ägglossning i helgen :) använder inga äl tester men har ingen brodska men man hoppas ju alltid! Måste bara vänta med spänning och hoppas på utebliven mens i oktober :D

• MaryWei

Hej

Vi tänkte också bli gravid nu i oktober.

Fick missfall i slutet på juli så hoppas verkligen det tar sig nu. Hade ägglossning igår så nu blir det en lång väntan för att se om det blir något.

• Amandap95

Hej, jag och min sambo vill plussa i oktober, men problemet är att jag tar examen i januari och börjar jobba på förskola måndagen efter. Anställningen är tilvidare enligt skollagen till 31/7 och sen i kommentaren på anställningen står det att när uppvisning av lärarlegitimation ska tjänsten övergå till tillsvidaretjänst, så när jag visat upp legitimationen ska ett nytt kontrakt skrivas på. Så min frågan är kan chefen sparka mig eller strunta i att skriva på om hon får reda på att jag är gravid och bara hinner jobba 5-7 månader? har jobbat som vikarie för henne i 4 år, då hon blev jätteglad över att jag ville jobba som förskollärare för henne. 
    hade ni chansat och sedan berättat för henne när man e gravid och är lite rädd för att bli av med tillvidaretjänsten, hon är chef för 2 förskolor, så plats finns ju. 

hade ni chansat och bli gravida nu, både jag och sambon är redo och jag slutat med p-pillerna.

Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober