• sussjohansson

Vi som vill plussa i oktober

Halva september har hunnit gå och vi är säkert några som fått mensen nu i september och istället hoppas på plus i oktober? Välkommen hit isåfall <3 

• Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober
  • Jonassandra

Åh vad underbart för dig, stort grattis! Jag hade ägglossning i onsdags enligt test och vad min kropp visade genom att ha riktigt ont en kort stund på eftermiddagen! Vi fick missfall för en månad sedan (vet att dom rekommenderar att vänta 1-2 menstrationer) men vi har valt att testa direkt igen, vi har två fantastiska döttrar och vill det sig så tar det sig igen tänker vi, annars är vi otroligt tacksamma för våra två som vi har! Håller tummarna för er alla att vi får plus denna månaden! ????

• luciabarn

Hoppar in här.. hur sent kan man ha äl?! Jag började tempa med NC nu under september.. men den hittade ingen äl. Alla äl-test visade negativt. Igår, på cd 24 (!) kände jag ordentlig äl-värk.. gjorde ett äl-test som var så positivt det kan vara. Idag var tempen upp 0,4.. om den är uppe även imorgon så har jag förstått det som att äl blir bekräftat, dvs att ägget faktiskt släppt.

Men det är väl ändå inte helt vanligt att ha äl så sent i cykeln?! ????

• Anonym (Lj)
    Respan skrev 2017-09-29 22:08:38 följande:

Mitt var positivt :D

Stort grattis!! :)
  • Fröken92
    ostbågen skrev 2017-09-29 21:26:56 följande:

Klantade mig och fick inte med bilden i förra inlägget.  Det testet från imorse (näst längst ner på bild) ser ju mest lovande ut men det är ju ändå inte solklart positivt.. ellerhur?

Det är positivt! Ingen tvekan
  • ostbågen
    Fröken92 skrev 2017-09-30 09:37:55 följande:

Det är positivt! Ingen tvekan

Åh tack för ditt svar! Har stirrat mig blind på ältester de senaste månaderna och blev så osäker denna gång för annars har jag fått "tydligare" svar. Men nu vet jag att jag kan tolka det som positivt iaf. ?
  • Lilja020710
    Respan skrev 2017-09-29 22:08:38 följande:

Mitt var positivt :D

Va kul grattis;)
  • Imra

Har använt mig av äl test denna månaden. Har enligt min app äl imorgon söndag men fick positivt test idag, tror jag. ;)
    Men min fråga är, när man får positivt äl test betyder det att man har äl idag eller betyder det att man har äl dom närmsta dagarna?

Lägger upp bild på mina äl test.

• Jean89A
    luciabarn skrev 2017-09-30 07:08:56 följande:

Hoppar in här.. hur sent kan man ha äl?! Jag började tempa med NC nu under september.. men den hittade ingen äl. Alla äl-test visade negativt. Igår, på cd 24 (!) kände jag ordentlig äl-värk.. gjorde ett äl-test som var så positivt det kan vara. Idag var tempen upp 0,4.. om den är uppe även imorgon så har jag förstått det som att äl blir bekräftat, dvs att ägget faktiskt släppt.

Men det är väl ändå inte helt vanligt att ha äl så sent i cykeln?! ????

Hur lång cyckel har du?? Men nog inte omöjligt ibland så spelar kroppen än ett spratt. Har du testat och känna på tappen och kolla sekretet ?? Ja tycker helt klart det är de bästa settet att känna o veta om man har ägglossning. Om tappen är framåttippad och öppen mjuk så är de bara att pippa på
  • Jean89A
    Anonym (Lj) skrev 2017-09-29 21:48:34 följande:
    Men åh vad kul! Grattis :)
    A tack våga inte redigt tro på att de är sant än så ska ta ett nytt test på tisdag o då kanske ja vågar tro på det haha liksom första försöket känns otroligt bara man inte får missfall så vågar inte ta ut för mycket förens ja mår piss haha
Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober