• sussjohansson

Vi som vill plussa i oktober

Halva september har hunnit gå och vi är säkert några som fått mensen nu i september och istället hoppas på plus i oktober? Välkommen hit isåfall <3 

• Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober
  • Ericsson93

Hej gruppen! Jag använder natural cycles och har beräknad BIM 2/10. Gissar att jag har ägglossning på G då man ser mina ägglossningstest. Nu blir det att ligga på och hoppas på plus i oktober :D

• Mikeybe
    92eal02 skrev 2017-09-19 13:33:09 följande:

Jag hoppar också in här. Äl den 2 oktober. Vi har kört oskyddat sen maj dock varit väldigt dåliga i sänghalmen fram tills nu i september så blir det andra riktiga försöket.

Hur klarar ni som försökt lite längre att gå vidare och försöka igen efter misslyckade försök?

Jag känner mig så otroligt dålig redan nu..

Det är jobbigt. Till och från går det bra men det är jobbigt varje gång mensen dyker upp. Blir väl till att söka utredning snart.
  • miajohanna

Hej på er! Hoppar också in här. Slutade med p-piller i april i år, för att försöka få till första barnet :) mensen har varit knas sedan jag slutade med pillerna, senaste cykeln var på 48 dagar. Fick senaste mensen den 18 augusti och har denna månaden kört med ägglossningstest för att se om jag ens har ägglossning. I söndags, 17 september, kom stegringen på stickorna, alltså på dag 30. Väldigt sent med andra ord. Strecket var inte heller starkare än kontrollstrecket men väldigt nära! Så jag hoppas att det visade på ägglossning! Skulle min cykel ligga närmre 50 dagar även denna gång innebär det att jag har BIM runt den 5-6 oktober. Håller tummar och tår för att det kaaaanske gått vägen, längtar så efter första barnet :)

• Jean89A

Hoppar in här ) ja har bim 3 oktober. Och detta är första försöket efter tagit ut spiralen. Enligt min beräkning har jag ägglossning nu och ja det känns med, ja kör inga ältest ja blir bara nervös och stressad av sånt. Men håller tummarna för att de ta sig på första försöket.

• 92eal02
    Mikeybe skrev 2017-09-19 18:46:05 följande:

Det är jobbigt. Till och från går det bra men det är jobbigt varje gång mensen dyker upp. Blir väl till att söka utredning snart.

Jag hoppas att det går för er snart eller att det är något väldigt lättlöst problem!

Ska bli spännande hur många plus vi får i den här gruppen ????
  • sussjohansson

Jag har kört med ÄL-stickor tidigare och fått utslag varje dag. Tyckte att de var väldigt svåra att tyda så nu har jag köpt Clearblue Advanced... Idag fick jag en blinkade gubbe och alla appar jag har visar på ÄL i helgen, så nu blir det att mysa =D

• Queva

Hoppar in här då.. bim i morgon men typ 20 test och så blankt det kan bli.. nästa äl jag utomlands.. som tur var blev mannen sjukskriven och följer med.. men mina barn och släkt är där så ja.. hur stor chans att få till något vet jag inte.. men kan i alla fall ta ett glas vin till maten..

det blir tredje försöket.. andra med äl tester.

Alltid blivit gravid innan av nån tittar på mig.. så detta är så frustrerande!! Nån som vet om ärrbildningar på livmodertappen kan göra det svårare?

Hur länge har ni försökt?

• Queva
    Mikeybe skrev 2017-09-17 13:00:03 följande:

Hej! Jag har bim den 1/10. Har äl idag (eller igår) har försökt i 2 år och har 2 missfall bakom mig. Började med progrsteronkräm idag:) får se om det för nån nytta!

Hur funkar sådan kräm?
  • Matildalinea

Hoppar också in :)

Har precis slutat med preventivmedel och har typ "p-mens", kan man få ägglossning direkt efter den eller måste man vänta till riktiga mensen varit ? Har köpt hem ÄL stickor som förhoppningsvis kommer imorgon :)

Så första försöket har inte blivit av än men tänkte att jag ändå kunde få hoppa in med er ? :)

Svar på tråden Vi som vill plussa i oktober