Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Ja vi får hoppas tillsammans vet ju att jag inte borde ha tagit ett test är ju 100% säker på att om jag hade tagit test äl+10 förra månaden då jag var gravid hade de varit helt blankt. Blir irriterad på mig själv hehe... nytt test imorgon ;)
Då mensen kom i dag på BIM+4 så hoppar jag in här.
Beräknad ÄL cirka 17/10 och BIM 1/11. Förvisso bim i november men opålitlig menscykel som var 30 dagar senast och nu 34.. och jag insåg precis att jag är bortrest 14-15 oktober!! Fan, måtte jag inte ha äl precis just då..
Olidligt lång väntan nu.. Hur gör ni andra för att inte ha tankarna kring plus och äl hela långa dagarna?
Hoppar in här!
ÄL 23e sept och bim 7e okt. Ungefär.
Försök till syskon, har en son född jan-16.
Har tyvärr ett missfall i bagaget, 9 aug i år då i vecka9. Detta är andra försöket efter missfallet!
Då mensen kom i dag på BIM+4 så hoppar jag in här.
Beräknad ÄL cirka 17/10 och BIM 1/11. Förvisso bim i november men opålitlig menscykel som var 30 dagar senast och nu 34.. och jag insåg precis att jag är bortrest 14-15 oktober!! Fan, måtte jag inte ha äl precis just då..
Olidligt lång väntan nu.. Hur gör ni andra för att inte ha tankarna kring plus och äl hela långa dagarna?
Funderar också på detta med äl flyttningar. Hur skall de se ut? Jag tror jag hade äl i tisdags och skulle stämma med min app. Hade i tisdags mycket flyttningar,så de kändes ?blöt? förlåt för infon. Men de var genomskinliga och trådigt. Och hade inte ont i magen den dagen eller ryggen. Men går hade jag fruktansvärt ont i ena ljumsken och ner mot underlivet. Riktigt ont. Och samma sida som jag hade haft ont i ryggen. Men släppte sen och inte känt så idag. Bara lite värk i höfterna och bäckenet över lag. Men igår lite men framförallt idag har jag haft lite tjockare vitare flytningar som blir långa trådar. Typ lite som ?snor? blir de på pappret. Men känns inte riktigt liks blöt. Små molnande i magen går och lite idag och mått smått smått illa idag. Så funderar på om de kan vara äl idag kanske. Vad tror ni?Man är ju hopplösa och analyserar allt!!
Ser ni?
Hoppar in här! Hade ÄL i måndags, tror jag, fick rejält utslag på ÄLtest (se bild) på söndagen! BIM 7-8 okt!
Tjejer,jag behöver eran hjälp med lite råd nu. Jag misstänker starkt att jag tyvärr fått en svampinfektion... :( Att det är därför jag haft vita,tjockare och klumpiga flytningar. Trodde jag inbillade mig att de kliade men inser att så inte var fallet. Så inte kul men men. Och kanske inte konstigt då jag haft problem med svamp mycket innan och nu då vid äl när de är mer flytningar och vi myst varannan dag i 1,5 vecka.
Men nu till frågan. Jag funderar på om jag skall behandla från idag eller mysa en sista gång imorgon och behandla efter det? Hur hade ni gjort? För man kan ju inte mysa när man behandlar och vill ha de färdig behandlat när jag skall testa sen,vilket jag tänkt att jag skall lördagen den 7/10. Som sagt myst varannan dag sen den 20 och misstänker ju att jag hade äl i tisdags alltså den 26 så känns som chansen att bli gravid har passerat men blir ändå fundersam.För man vill ju maxa sina chanser som ni säkert förstår. men jag vill ju heller inte "störa" eller påverka där inne nu om ev skulle vara befruktat och fästa så vill jag ju inte påverka de med att behandla om de stör,någon som vet om de kan göra det? Vet ju att man kan behandla när man är gravid men tänker just nu när de är känslig ifall vi lyckats är ju absolut inget man vet. Är på dag 16 i cykeln idag iallfall,så 12 dagar kvar till bim. Så era tips och råd tack,hur skall jag göra? Hur hade ni gjort?
Tack på förhand :)
Varning för långt inlägg...!
Blir tokig på mig själv... kliade i fingrarna nu när ÄL är över så beställde hem ett storpack test från Testlagret. Har bim 6/10 och är på ÄL +7 (ev +6), tog ett test imorse som såklart var tooook blankt. Känns som hela världen rasar och jag blir genast deppig. Mest blir jag nog besviken på mig själv att jag inte kan hålla mig från att testa Varför ska man plåga sig varje månad och testa så tidigt. Vi har försökt ett bra tag nu, typ 7-8 månader men ingenting! Var hos gyn förra månaden och allt såg jätte bra ut, så varför händer inget?
Vi har två barn sedan innan som jag är så lycklig och tacksam över men både jag och min man vill gärna ha en trea. Förlåt för långt inlägg men just nu känns det svårt att ladda om batterierna och svårt att hoppas det blivit nåt denna månad. Ni med BIM den 6-7/10 har ni några symptom?