Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Ja... och efter snart två års försök finns det inte så mycket hopp kvar tyvärr. Hur länge har ni försökt?
Ja... och efter snart två års försök finns det inte så mycket hopp kvar tyvärr. Hur länge har ni försökt?
Har ni inte ansökt om utredning? :/
Jag har också börjat ge upp hoppet, även fast man efter varje ägglossning ändå hoppas med hela sitt hjärta.
Vi är på försök 10 nu. Har 2 barn sedan innan. Första graviditet nummer ett tog 3 år så jag känner till hur jobbigt det är efter så många försök. Barn 2 tog på första försöket lustigt nog. Hann inte ens sluta amma.
Jo.... men fick två tidiga missfall under första halvan av 2016. Så tiden för att få tid för utredning puttades ju på eftersom det måste gå ett år med försök utan graviditet. Skickade in papper för utredning i maj och kommer nog inte få tid förrän tidigast december. Eventuellt först i början av 2018. Så det är bara att vänta. Hade vi vetat i maj att tiden skulle dröja så (de sa på telefon att vi borde ha en tid inom 2-3 mån) kanske vi hade valt att söka privat. Men nu känns det som att vi lika gärna kan vänta.
Hur länge har ni försökt?
Hej alla! Hoppar in i tråden med BIM 3/10.
Har en läkarhistorik som säger att chanserna för mig är väldigt små, orsak dessvärre okänd..
Men dom säger ju att hoppet är det sista som lämnar människan ;)
Varför jag skriver här är för att denna månaden har det hänt saker som jag aldrig varit med om tidigare. Jag och sambon hade en del mys kring ÄL, men en av dessa gånger gjorde det ont när han fick utlösning i mig, har även haft småblödningar i 10dagar efter ÄL.(Har räckt med trosskydd). Ingen blödning nu i tre dagar, enbart tjocka flytningar. Igår spydde jag även, utan direkt någon förvarning.
Har visserligen fått uppleva skengraviditet, men inget av detta har hänt då..
Sen har man ju lite övriga små symptom, men detta är som det mest konstiga. Någon som varit med om något liknande?
Ps.Har inte använt preventivmedel på flera år, har inga barn/graviditeter sen tidigare.
Fast det är ju bara sjukt.. Att tiden ska skjutas fram.. Ja alltså väntetiden är något fruktansvärt.. Vi ansökte också i maj och fick brev hem att vi skulle få tid i december! Men jag ringde och satte upp oss på en avbokningslista så vi fick komma in på första mötet nu i september. Nästa träff blir inte förrän i december.. Vi är på försök 18 nu utan något resultat alls
Har vaknat typ 05-06 varje morgon och haft svårt att somna om. Har haft jätteont i svanken sen i torsdags.. och imorse när jag låg och försökte somna om fick jag jätteont i högersida vid äggstockarna. Tog några sekunder innan det släppte. Har mensvärk nu så den kommer väl : ( BIM om 5 dagar..
Vad tror ni? Bim -4
Jaha, då dök mensen upp en dag tidigt! :( Bara att plocka fram ägglossningstesten igen, ny BIM 26 oktober!