• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Eleonoratösen

Nu är jag rejält deppig. ÄL enligt clearblue i måndags och hade sex då och igår. Men idag blöder jag ganska mycket. Vet att jag förra gången jag tog bort spiralen hade mycket problem med känslig slemhinna och kunde blöda efter sex, men tycker det var lite väl mycket idag. Så känns som det är kört...

• tjugofemton
    Eleonoratösen skrev 2017-09-27 22:14:42 följande:

Nu är jag rejält deppig. ÄL enligt clearblue i måndags och hade sex då och igår. Men idag blöder jag ganska mycket. Vet att jag förra gången jag tog bort spiralen hade mycket problem med känslig slemhinna och kunde blöda efter sex, men tycker det var lite väl mycket idag. Så känns som det är kört...

Åh. Är det vanligt? Det hade jag för ca 3 veckor sedan efter utplock. Men dock ingen mäng, bara lite på pappret?
  • Tee87

Hoppar in i denna tråd, Bim 12/10, har en dotter född -13 från förr. ÄL var igår så nu väntar man på Bim då :)

• Eleonoratösen
    tjugofemton skrev 2017-09-27 23:43:10 följande:

Åh. Är det vanligt? Det hade jag för ca 3 veckor sedan efter utplock. Men dock ingen mäng, bara lite på pappret?

Vet inte om det är vanligt. Har känslig slemhinna i alla få. Ett tag hade jag lite små blödningar efter varje sex och då vill man att man ska kolla för förändringar på livmodertappen. Men man konstaterade bara att jag är känslig och beroende på vilket preventiv medel så "retade" det mer eller mindre. Då hade jag P -ring.

Kändes lite deppigt men idag nya tag, om inte annat hade vi sex på ÄL så vill det sig så för det det. Men man är otålig. Har testa tidigt från rfsu som jag nog testar med om en vecka....
  • smulis85

Testade idag äl+10 tok negativt är även typ bombis nu på att jag inte är gravid så vet inte ens varför jag testa, troligtvis av ren desperation :(

• Flansen
    smulis85 skrev 2017-09-28 08:39:34 följande:

Testade idag äl+10 tok negativt är även typ bombis nu på att jag inte är gravid så vet inte ens varför jag testa, troligtvis av ren desperation :(

Precis samma här... :( tyckte jag såg nåt igår men sambon såg absolut ingenting, så det är nog jag som håller på att bli galen haha.
  • Flansen
    smulis85 skrev 2017-09-28 08:39:34 följande:

Men det är ju faktiskt inte helt kört än!! Vi får hålla hoppet uppe lite till:) håller tummarna för att vi båda plussar!
  • smulis85
    Flansen skrev 2017-09-28 08:44:36 följande:
    Precis samma här... :( tyckte jag såg nåt igår men sambon såg absolut ingenting, så det är nog jag som håller på att bli galen haha.
    Ja vi får hoppas tillsammans vet ju att jag inte borde ha tagit ett test är ju 100% säker på att om jag hade tagit test äl+10 förra månaden då jag var gravid hade de varit helt blankt. Blir irriterad på mig själv hehe... nytt test imorgon ;)
  • Julie17

Då mensen kom i dag på BIM+4 så hoppar jag in här.
    Beräknad ÄL cirka 17/10 och BIM 1/11. Förvisso bim i november men opålitlig menscykel som var 30 dagar senast och nu 34.. och jag insåg precis att jag är bortrest 14-15 oktober!! Fan, måtte jag inte ha äl precis just då..

Olidligt lång väntan nu.. Hur gör ni andra för att inte ha tankarna kring plus och äl hela långa dagarna?

Svar på tråden Bim oktober 2017