• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Flansen

Hörni när börjar ni testa gravtest ni som gör det innan Bim? Jag har beställt storpack från testlagret och har redan börjat testa, är på äl+7 :'D riktig testnarkoman har jag blivit:p

• Milou3
    Flansen skrev 2017-09-25 13:22:48 följande:

Hörni när börjar ni testa gravtest ni som gör det innan Bim? Jag har beställt storpack från testlagret och har redan börjat testa, är på äl+7 :'D riktig testnarkoman har jag blivit:p

Äl+8 men vi något tillfälle testade jag redan äl+7 och då blev det svagt positivt men ändå tydligt!! Tyvärr minskade styrkan dagen efter. Risken med att testa för tidigt :(
  • XAHHA92

Dag 3 i cykeln och jag har precis lämnat blodprov till utredningen. Sambon ska lämna två spermaprov. Nu är det bara att sitta ner och vänta i ca 10 veckor innan vi får domen. 10 veckor vi ska behöva fundera på om vi kan få barn eller inte.

Försöker med första sen maj -16
  • Joozzaan
    Hedblomster skrev 2017-09-25 13:21:50 följande:

Ser positivt ut! Kör hårt nu :)

Wuho! Hoppas barnet vill samarbeta och somna tidigt ikväll så det hinner mysas idag då :D
  • Hedblomster
    XAHHA92 skrev 2017-09-25 14:56:42 följande:

Dag 3 i cykeln och jag har precis lämnat blodprov till utredningen. Sambon ska lämna två spermaprov. Nu är det bara att sitta ner och vänta i ca 10 veckor innan vi får domen. 10 veckor vi ska behöva fundera på om vi kan få barn eller inte.

Så lång tid!!! Men hoppas ni får den hjälp som behövs i alla fall!
  • Imra

Har en liten fråga el fundering.
    Jag har beräknad äl i helgen typ söndag. Men igår när sambon och jag hade sex så fick jag som rosa "flytningar" på pappret när jag var på toan direkt efter.
    Har hört att man kan få så när man har sex under äl eftersom ägget släpps. Men eftersom min äl är beräknad tills i helgen så börjar man ju fundera? Har även haft lite små känningar i tjejmagen idag. :)

Har nog fått hem äl-test idag, så blir ta ett test ikväll. Men undrar mest om någon varit med om att få ägglossning en vecka innan den är beräknad? Och vad det rosa kan bero på? Min mens tog ju slut för ca en vecka sen.

• Horisonten
    Flansen skrev 2017-09-25 13:22:48 följande:

Jag tror jag har testat som tidigast typ äl +10 alltså bim-4. Möjligt att jag någon gång testat från bim-5. Men brukar försöka hålla mig till iallafall bim-4 eller bim-3. För att de inte skall bli för tidigt eller bli ledsen och besviken. Längtar så tills ja kan få börja och testa!! :)
  • April2

Bim - 7 idag! Började må lite illa nu på kvällen, hoppas så klart på tidigt tecken men är väl troligtvis stress efter en tuff period på jobbet.. :) Någon annan med bim 2/10 som börjar känna efter symtom? :)

• smulis85
    April2 skrev 2017-09-25 21:24:13 följande:

Bim - 7 idag! Började må lite illa nu på kvällen, hoppas så klart på tidigt tecken men är väl troligtvis stress efter en tuff period på jobbet.. :) Någon annan med bim 2/10 som börjar känna efter symtom? :)

Har också bim den 2/10 men är jätte förkyld och allmänt hängig så tror mitt illamående är därför. Annars har jag ilande från ljumskarna ner i blygdbenet som kommer och går lite varje dag en del dag ganska ont faktiskt. Sedan svider bröstvårtorna till ibland men brösten är inte ömma. Hoppas vi inte får mens på måndag nästa vecka ;)
  • April2
    smulis85 skrev 2017-09-25 21:30:07 följande:

Har också bim den 2/10 men är jätte förkyld och allmänt hängig så tror mitt illamående är därför. Annars har jag ilande från ljumskarna ner i blygdbenet som kommer och går lite varje dag en del dag ganska ont faktiskt. Sedan svider bröstvårtorna till ibland men brösten är inte ömma. Hoppas vi inte får mens på måndag nästa vecka ;)

Håller tummarna för utebliven mens för oss båda! :) Kan inte förkylning också vara ett symtom eller har jag hört fel? :)
Svar på tråden Bim oktober 2017