• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Hedblomster
    Milou3 skrev 2017-09-26 19:29:40 följande:

Är på äl+3 i dag! Känner ni av något hittills? :)

Jag känner inget speciellt men hoppas det händer något i veckan :)
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Heulalia

Hej! Jag hoppar in här jag också. Känner mig dock inte alls lika taggad som er andra. Vi lyckades bli gravida på första försöket i maj, fick göra en kirurgisk abort i juni pga ma. Nu är det första gången vi kan försöka igen efter (den ofrivilliga) aborten. Känns så jäkla hopplöst bara, inte så att man lyckas på första försöket igen... Så jag har inga stora förhoppningar :(

Hade äl igår, ska ha bim den 6/10!

• smulis85
    Flansen skrev 2017-09-26 19:55:24 följande:

Är på äl+8 idag. Testat helt blankt, har typ redan gett upp. :(

Men äl+8 är tidigt fick så svagt att sträcket försvann på gravidkollens stickor äl+11 sedan mycket starkare redan nästa dag så skulle inte synts alls äl+8. Har du några symtom? Vad använder du för test? Håller tummarna för att du får ett plus om några dagar :)
  • Milou3
    Flansen skrev 2017-09-26 19:55:24 följande:

Är på äl+8 idag. Testat helt blankt, har typ redan gett upp. :(

Nej men Gud det kan du ju inte göra redan knas :) av mina 9 graviditeter har jag endast sett ett suuupersvagt plus redan äl+9! Resten av gångerna har det varit totalt blankt fram till äl+11.
  • Flansen
    smulis85 skrev 2017-09-26 20:42:36 följande:

Men äl+8 är tidigt fick så svagt att sträcket försvann på gravidkollens stickor äl+11 sedan mycket starkare redan nästa dag så skulle inte synts alls äl+8. Har du några symtom? Vad använder du för test? Håller tummarna för att du får ett plus om några dagar :)

Åh vad skönt att höra tack för peppen! :) <3 då ska jag lugna mig och hålla ut i några dagar till :'D jag testar med testlagrets. Nej jag har inga symptom alls faktiskt men de andra två månaderna har jag känt mig jättegravid innan Bim så jag litar inte på mig själv när det gäller det där:p taack så mkt hoppas vi alla får plus :)
  • Charlizee
    Sheltielife skrev 2017-09-26 16:40:58 följande:

Är också på äl+4 idag! Bim beräknad 6/10 :D

Snacka om att tiden går långsamt fram :O vill ha oktober nu så man kan testa xD

Åh vad roligt!! När tänkte du börja testa?
  • Flansen
    Milou3 skrev 2017-09-26 20:53:47 följande:

Nej men Gud det kan du ju inte göra redan knas :) av mina 9 graviditeter har jag endast sett ett suuupersvagt plus redan äl+9! Resten av gångerna har det varit totalt blankt fram till äl+11.

Haha! :'D åh tack så mkt för peppen då känns det ju lite hoppfullare. Läste i nån tråd att en bm sagt att man bör kunna se en vecka efter äl och så fastnade det. Trots att jag ju veet att många inte får plus förrän långt senare. :p Var nog inte en tillförlitlig källa direkt .. suck med vårt första barn så tänkte jag knappt på detta och testade med ETT cb digital några dagar efter bim. Så lustigt att det kan va så annorlunda nu. :p
  • Milou3
    Flansen skrev 2017-09-26 21:35:34 följande:

Haha! :'D åh tack så mkt för peppen då känns det ju lite hoppfullare. Läste i nån tråd att en bm sagt att man bör kunna se en vecka efter äl och så fastnade det. Trots att jag ju veet att många inte får plus förrän långt senare. :p Var nog inte en tillförlitlig källa direkt .. suck med vårt första barn så tänkte jag knappt på detta och testade med ETT cb digital några dagar efter bim. Så lustigt att det kan va så annorlunda nu. :p

En av mina graviditeter testade jag första ggn jag fick symptom, hade noll koll på när min mens skulle komma men visste att den var lite sen. Det visade sig att jag var i V.8!! Tyvärr var det en dålig tajming i livet då så vi behöll inte men åh så skönt det vore att helt plötsligt testa en dag och redan vara i V.8! Nu för tiden är man ju alldeles för otålig och dumt nog testar innan BIM. Kommer nog själv börja testa på måndag och äl+9 ... eller så är jag "duktig" och håller mig tills mensen är sen. Om den nu blir sen : /
  • Jefare1

Halloj

Hoppar också in, inga barn sedan tidigare. Tog ut spiral i juli, först nu i september vi börjat försöka "på riktigt". Äl nu i dagarna gissar jag, kör inga stickor. BiM 11/10. ????

Svar på tråden Bim oktober 2017