Bim oktober 2017
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.
Jag har BIM 1/10
Hej på er :) Jag behöver lite råd eller ja era tankar kring detta. Jag har sen i torsdags haft små värk i magen,molnade som blivit mer och mer för varje dag. Känner igen det som äl smärta, men tyckte de kom lite tidigt då jag tror jag skall ha äl på onsdag och min app säger tidsdag men tyckte det ändå var lite tidigt. Men men. Värken har blivit mer och igår hade jag riktigt ont även i höfterna och i ljumskarna. Mådde smått illa och yr också,men de kan ha bero på att jag drack och åt dåligt igår. Men på kvällen när jag satt i soffan, så kände jag typ 2-3 små stick nertill och sen som små ilningar en kort stund sen försvann det. Gjorde inte alls ont men lite märklig och lustig känsla. Fick lite mer ont eller att de drog i ena ljumsken och låret, blev lite full i skratt då jag inte kände ingen denna känslan sen innan. Har även haft mer flyttningar men vanliga så att säga. Men imorse så hade jag ännu mer flyttningar och tjocka genomskinliga som liksom "fastnade" och vart svåra och få bort. Ber om ursäkt för infon. Men de kände som typiska äl flytningar och som de faktiskt är äl. Men jag är ju bara på dag 11. Kan de vara äl ändå? Och blir de att min äldag är imorgon då eller hur blir det? Eftersom man säger 24-48 timmar hur hade ni tänkt? Och hur hade ni då tänkt sen med bim? när skulle man isåfall våga testa? Vad jag räknar så är min bim den 11/10 och enligt min app den 10/10 och jag hade tänkt testa tidigast den 8/10 om jag klarar och hålla mig. Men absolut absolut tidigast den 7/10. Hur hade ni tänkt gjort? Myste i fredags och skall mysa igår. Hade ni myst sen imorgon också och sen onsdag eller hur hade ni lagt upp det? Vi har nämligen grundtanken att köra varannan dag till var 3. man är ju så sjukt otålig och vill ju bara veta :)
Jag blir helt knäpp på min menscykel snart. Min mens tog slut i typ natten till onsdag förra veckan - so far ganska normalt för mig, 4-5 dagar liksom. Hade ganska mycket mensvärk under mensen. Har haft det både den här gången och gången innan - men nu efter mensen så har jag haft molvärk VARJE dag även efter. De första dagarna hade jag även bruna flytningar... Känner inte alls igen det här och har inte haft någon speciellt regelbunden mens sen jag slutade med p-piller i april, men det här gör mig knäpp på riktigt! Tänkte ringa kvinnokliniken imorgon och se om de tycker att det låter normalt och vad det eventuellt kan vara som gör det här.
Har umgåtts med en vän och hennes nyfödda bebis i helgen, så himla avundsjuk alltså, jag vill också ha en bebis! Helst nu på en gång...
Äl kan ju ändras lite, låter som äl. Har du äl tester? Mys på när ni känner för de men minst var tredje dag? Sen kan du ju alltid ta ett testa tidigt 7/10 eller om du klarar att hålla dig! Lycka till.
Jo tidigare när jag andvänt äl test har jag fått utslag på dag 12 och dag 14. Ne har inga ältest hemma. Har haft sjukt ont i magen och ryggen idag. Väldigt i ryggen ocj som mildare mensvärk men ändå tydligt. Dock minskade flyttningarna lite. Fortfarande mer än vanligt men mer vattniga och små trådar så tror de är på g och äl är imorgon eller tisdag. Borde komma absolut senast onsdag. Men tror faktiskt de blir imorgon eller tisdag med tanke på alla tecken idag. Mått lie lite små illa också av och till. Ingen matlust eller så. Ja vi har faktiskt myst varannan dag sen i onsdags. Så 3 gånger denna veckan. Hihi men inte av tvång utan för vi velat det :) hihi ja frågan om man klarar och hålla sig längre. Hihi man är ju så otålig. Men tänker typ tidigast äl+10. Men vilken dag räknas som äl? Dagen man har riktigt trådiga flyttningar och inte ont i magen eller dagen efter?Vad anser ni?
Dagen efter det gör som mest ont i magen/ryggen brukar mina äl-flytningar upphöra rätt tvärt och då räknar jag det som äl+1. Tempar också och den dagen brukar min temp stiga så då har nog äl varit precis :)
Jo tidigare när jag andvänt äl test har jag fått utslag på dag 12 och dag 14. Ne har inga ältest hemma. Har haft sjukt ont i magen och ryggen idag. Väldigt i ryggen ocj som mildare mensvärk men ändå tydligt. Dock minskade flyttningarna lite. Fortfarande mer än vanligt men mer vattniga och små trådar så tror de är på g och äl är imorgon eller tisdag. Borde komma absolut senast onsdag. Men tror faktiskt de blir imorgon eller tisdag med tanke på alla tecken idag. Mått lie lite små illa också av och till. Ingen matlust eller så. Ja vi har faktiskt myst varannan dag sen i onsdags. Så 3 gånger denna veckan. Hihi men inte av tvång utan för vi velat det :) hihi ja frågan om man klarar och hålla sig längre. Hihi man är ju så otålig. Men tänker typ tidigast äl+10. Men vilken dag räknas som äl? Dagen man har riktigt trådiga flyttningar och inte ont i magen eller dagen efter?Vad anser ni?
Hej! Har kört med Clearblue digital advance dom mäter även östrogen. Den ska då blinka på hög fertilitet innan ÄLoch fast glad gubbe på ÄL. Jag var bortrest lördag/söndag så glömde min termometer men hade med clearblue och den visade ingenting över helgen.
Vaknade i imorse och hade högre temp än vad jag haft innan helgen och alla de dagar jag testat. Och idag fast glad gubbe och alltså ÄL idag. Så det blev mys på morgonen. ÄL på CD 12 tidigare än jag trott...
Nu kan man börja vänta på BIM.
Nu jäklar blev det positivt ÄL-test idag! Eller vad tror ni?
Nu jäklar blev det positivt ÄL-test idag! Eller vad tror ni?