• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • smulis85

Äl+5 idag har haft ilande från ljumskarna ner i blygdbenet då och då från äl känns så skumt! Idag även stick i livmodern och uppe vid naveln. Alldeles för tidigt för gravsymtom men hoppas på att de är tecken på bra progesteronhormons nivåer som gynnar en graviditet!! Så himla trött på att vänta så kommer nog testa på fredag äl+11 de var då jag plussa förra gången.

Dessa ilningar har jag inte känt innan mens men kände innan plusset så man kan ju inte sluta hoppas =\

• Horisonten

Ja då har vi beställt hem lite graviditets test redan nu då haha :p Har ju äl i början av veckan och kan ju först börja testa näst nästa helg. Så hade egentligen tänkt beställa test först nästa helg. Men då jag ändå skulle beställa annat och det hade kampanj vart det lite svårt och hålla sig haha :p Ville väntat och få hem test för vet hur svårt det är och hålla sig ifrån och testa när man har de där testen hemma. Haha snacka om att man känner si själv lite för väl haha :P Men tidigast blir det och testa typ 7-8/10 hoppas verkligen jag kan hålla mig till de. För har bim ca 10-11/10. Tror ni de skulle kunna visa sig isåfall? typ 3-4 dagarna innan om vi nu lyckats? 

• smulis85
    Horisonten skrev 2017-09-23 15:10:32 följande:

Ja då har vi beställt hem lite graviditets test redan nu då haha :p Har ju äl i början av veckan och kan ju först börja testa näst nästa helg. Så hade egentligen tänkt beställa test först nästa helg. Men då jag ändå skulle beställa annat och det hade kampanj vart det lite svårt och hålla sig haha :p Ville väntat och få hem test för vet hur svårt det är och hålla sig ifrån och testa när man har de där testen hemma. Haha snacka om att man känner si själv lite för väl haha :P Men tidigast blir det och testa typ 7-8/10 hoppas verkligen jag kan hålla mig till de. För har bim ca 10-11/10. Tror ni de skulle kunna visa sig isåfall? typ 3-4 dagarna innan om vi nu lyckats? 

Vad är det för märke på testen "nyfiken"? ;) De ska ju gå i vissa fall o testa på bim-4 men funkar inte för alla beror ju lite på när ägget fäster. :)
  • Horisonten
    smulis85 skrev 2017-09-23 16:26:18 följande:

Vad är det för märke på testen "nyfiken"? ;) De ska ju gå i vissa fall o testa på bim-4 men funkar inte för alla beror ju lite på när ägget fäster. :)

Åh trodde jag skrev de. :) Förlåt. Jag beställde från apotea. Så köpte Clear blue plus,clear blue digital och RFSU testa tidigt. Någon som har erfarenheter av just RFSU tidig? CB har jag alltid andvänt mig av innan och en gång vanlig RFSU men vart så seg p och visa. Fick tillslut svagt svagt positivt på RFSU fast jag fått tydligt på CB. Därför nyfiken på RFSU testa tidigt. Vill ha ett rött test också. :)
  • Queva
    Sheltielife skrev 2017-09-23 12:12:57 följande:

Någon som vill kolla på detta?

Jag tror jag hade ägglossning i natt! Hade starkt streck på testet igår men INTE positivt men skulle gissa OM jag hade tagit ett nytt test på kvällen att jag skulle fått positivt då (att jag fick min stegring igår kväll med andra ord)

Fick i natt så J*VLA ont i äggstocken som jag brukar få vid ägglossning. Kramp vid olika rörelser och en brännande känsla även att de strålade ut smärta i benet o ljumsken. (Typisk ägglossnings smärta för mig)

Dagens test är svagare än gårdagens men borde de inte vara ännu svagare om jag nu hade ägglossning i natt? (Första månaden jag kör med ägglossnings stickor)

Testen som va innan gårdagens test va nästan helt blanka så igår o idag är första gången de e ett streck på riktigt (dock svagare idag)

Så med tanke på hur mina test ser ut o smärtan jag hade igår skulle jag tekniskt sett kunnat ha ägglossning igår? Eller har jag tolkat de helt fel? :O

Hoppas någon kan hjälpa mig då jag sitter här super förvirrad!

Tack på förhand!

Översta testet igår kl 11.30

Nedersta idag kl 11.45

Jag tolkar det som du :)
  • Queva

Vilka äl tester tycker ni är bäst?

Har haft cb mef glad gubbe och stickor. Mest haft dom när jag misstänkt äl, och ej velat bli gravid plus känningar..

men nu när jag vill, så vill man ju veta mer.. ><

Har fått ibland starkare sträck än kontrollsteäcket flera dagar i rad.. När släpper egetigen själva ägget då?

Och om man får glad gubbe 3 dagar i rad, när släpper ägget då..?

Tänkte beställa mer så jag har till denna månad.. försök fyra. Riktigt försök nr 3.

Har alltid innan blivit gravid direkt..

Hur länge har ni försökt?

Denna äl kommer jag vara utomlands.. om man dricker 1-3glas vin per dag.. hur mkt påverkar det mina ägg och hans simmare?

• Milou3
    Queva skrev 2017-09-23 21:03:25 följande:

Vilka äl tester tycker ni är bäst?

Har haft cb mef glad gubbe och stickor. Mest haft dom när jag misstänkt äl, och ej velat bli gravid plus känningar..

men nu när jag vill, så vill man ju veta mer.. ><

Har fått ibland starkare sträck än kontrollsteäcket flera dagar i rad.. När släpper egetigen själva ägget då?

Och om man får glad gubbe 3 dagar i rad, när släpper ägget då..?

Tänkte beställa mer så jag har till denna månad.. försök fyra. Riktigt försök nr 3.

Har alltid innan blivit gravid direkt..

Hur länge har ni försökt?

Denna äl kommer jag vara utomlands.. om man dricker 1-3glas vin per dag.. hur mkt påverkar det mina ägg och hans simmare?

För mig har det varit så att ägget troligtvis släppt den 2:e positiva dagen ( då jag fortsatt testa med cb digital och fått glad gubbe). Men det kan ju vara lite olika för alla.

Har du sex samma dag som glad gubbe och dagen efter så borde det räcka då spermierna lever 2-3 dagar normalt sätt. Vissa lever längre dock.

Hade också extremt lätt för att bli gravid förr men med ny man och äldre nu så har vi haft det lite kämpigt. Blev gravid på 3:e försöket men mf, sen tog det 5 månader så blev jag gravid igen men fick mf och nu är vi på försök 12 och hoppas det tagit sig denna gång och att det isf stannar! Upp mot ett år sägs ju vara rätt vanligt ändå.

Tror inte 1-2 glas vin under semestern spelar så stor roll. I Frankrike ( och många andra medelhavsländer) dricks det ju lite vin var och varannan dag till maten :) sen blir ju många bebisar till just under semestern då många tar sig några glas extra. Koppla av och njut av semestern och försök ligga varannan dag så tänker du mer nyttigt när du kommer hem sen :)
  • sussjohansson

Jag hoppas in här också. Fick glad fast gubbe på ÄL-test i torsdags och fredags, så vi har försökt mysa lite i helgen och även innan. BIM 7/10, första riktiga försöket! =)

• lyckligast80

[quote=77982065][quote-nick]Mor till Ella skrev 2017-09-03 11:36:28 följande:[/quote-nick]Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10[/quote

Hej!

Samma här, BIM 1/10. : ) 5 försöket nu...

• Milou3
    sussjohansson skrev 2017-09-24 07:50:56 följande:

Jag hoppas in här också. Fick glad fast gubbe på ÄL-test i torsdags och fredags, så vi har försökt mysa lite i helgen och även innan. BIM 7/10, första riktiga försöket! =)

Fick glad gubbe i fredags och har BIM 8/10 :)

Nu startar en vecka av analyserande av symptom snart haha
Svar på tråden Bim oktober 2017