• Queva

Bim oktober 2017

Kom mensen nu... nästa BIM blir 18oktober...

• Queva
    Polkagrisen85 skrev 2017-09-21 06:35:28 följande:

Hade Äl i tisdags, och vi va inte på humör för sex , men hade det igår kväll( ONsdag) . Sjukt spännande stt invänta bim, som är typ 2 okt . Detta är första försöket med barn 3:) Det sägs ju att samma dag eller dagen efter Äl att det finns chans så hoppas vi inte va för sent ute ????

Hade du äl tester? I så fall är nog dagen efter perfekt. :)
  • Queva
    knivskrik skrev 2017-09-21 08:50:41 följande:

Idag firar jag och sambon 7 år tillsammans! Hade ju hoppats vara gravid nu, men ska dricka bubbel och fira de här åren och vad som komma skall

Grattis!
  • Queva
    Loomi skrev 2017-09-21 09:16:02 följande:

Hej alla!

Jag hoppar gärna in här. Är nu på mitt andra försök. Hoppades på att vara gravid men mensen kom idag så det är bara att ta nya tag!

Jag har ÄL den 4-5 oktober och BIM den 18:e okt.

Hur länge har ni andra försökt?

Då har vi samma! :)
  • Queva
    Sheltielife skrev 2017-09-23 12:12:57 följande:

Någon som vill kolla på detta?

Jag tror jag hade ägglossning i natt! Hade starkt streck på testet igår men INTE positivt men skulle gissa OM jag hade tagit ett nytt test på kvällen att jag skulle fått positivt då (att jag fick min stegring igår kväll med andra ord)

Fick i natt så J*VLA ont i äggstocken som jag brukar få vid ägglossning. Kramp vid olika rörelser och en brännande känsla även att de strålade ut smärta i benet o ljumsken. (Typisk ägglossnings smärta för mig)

Dagens test är svagare än gårdagens men borde de inte vara ännu svagare om jag nu hade ägglossning i natt? (Första månaden jag kör med ägglossnings stickor)

Testen som va innan gårdagens test va nästan helt blanka så igår o idag är första gången de e ett streck på riktigt (dock svagare idag)

Så med tanke på hur mina test ser ut o smärtan jag hade igår skulle jag tekniskt sett kunnat ha ägglossning igår? Eller har jag tolkat de helt fel? :O

Hoppas någon kan hjälpa mig då jag sitter här super förvirrad!

Tack på förhand!

Översta testet igår kl 11.30

Nedersta idag kl 11.45

Jag tolkar det som du :)
  • Queva

Vilka äl tester tycker ni är bäst?

Har haft cb mef glad gubbe och stickor. Mest haft dom när jag misstänkt äl, och ej velat bli gravid plus känningar..

men nu när jag vill, så vill man ju veta mer.. ><

Har fått ibland starkare sträck än kontrollsteäcket flera dagar i rad.. När släpper egetigen själva ägget då?

Och om man får glad gubbe 3 dagar i rad, när släpper ägget då..?

Tänkte beställa mer så jag har till denna månad.. försök fyra. Riktigt försök nr 3.

Har alltid innan blivit gravid direkt..

Hur länge har ni försökt?

Denna äl kommer jag vara utomlands.. om man dricker 1-3glas vin per dag.. hur mkt påverkar det mina ägg och hans simmare?

• Queva
    Milou3 skrev 2017-09-24 07:44:39 följande:

För mig har det varit så att ägget troligtvis släppt den 2:e positiva dagen ( då jag fortsatt testa med cb digital och fått glad gubbe). Men det kan ju vara lite olika för alla.

Har du sex samma dag som glad gubbe och dagen efter så borde det räcka då spermierna lever 2-3 dagar normalt sätt. Vissa lever längre dock.

Hade också extremt lätt för att bli gravid förr men med ny man och äldre nu så har vi haft det lite kämpigt. Blev gravid på 3:e försöket men mf, sen tog det 5 månader så blev jag gravid igen men fick mf och nu är vi på försök 12 och hoppas det tagit sig denna gång och att det isf stannar! Upp mot ett år sägs ju vara rätt vanligt ändå.

Tror inte 1-2 glas vin under semestern spelar så stor roll. I Frankrike ( och många andra medelhavsländer) dricks det ju lite vin var och varannan dag till maten :) sen blir ju många bebisar till just under semestern då många tar sig några glas extra. Koppla av och njut av semestern och försök ligga varannan dag så tänker du mer nyttigt när du kommer hem sen :)

Vas tråkigt, hoppas verkligen det tagit sig nu! Hur gammal är du?

Jag tänker med så.. Kanske ligger för liggandes skull mest i stället ;)

Jag hae två barn sen innan som är med också, ska bara få lite egen tid med..
  • Queva
    Horisonten skrev 2017-09-24 10:11:32 följande:

Hej på er :) Jag behöver lite råd eller ja era tankar kring detta. Jag har sen i torsdags haft små värk i magen,molnade som blivit mer och mer för varje dag. Känner igen det som äl smärta, men tyckte de kom lite tidigt då jag tror jag skall ha äl på onsdag och min app säger tidsdag men tyckte det ändå var lite tidigt. Men men. Värken har blivit mer och igår hade jag riktigt ont även i höfterna och i ljumskarna. Mådde smått illa och yr också,men de kan ha bero på att jag drack och åt dåligt igår. Men på kvällen när jag satt i soffan, så kände jag typ 2-3 små stick nertill och sen som små ilningar en kort stund sen försvann det. Gjorde inte alls ont men lite märklig och lustig känsla. Fick lite mer ont eller att de drog i ena ljumsken och låret, blev lite full i skratt då jag inte kände ingen denna känslan sen innan. Har även haft mer flyttningar men vanliga så att säga. Men imorse så hade jag ännu mer flyttningar och tjocka genomskinliga som liksom "fastnade" och vart svåra och få bort. Ber om ursäkt för infon. Men de kände som typiska äl flytningar och som de faktiskt är äl. Men jag är ju bara på dag 11. Kan de vara äl ändå? Och blir de att min äldag är imorgon då eller hur blir det? Eftersom man säger 24-48 timmar hur hade ni tänkt? Och hur hade ni då tänkt sen med bim? när skulle man isåfall våga testa? Vad jag räknar så är min bim den 11/10 och enligt min app den 10/10 och jag hade tänkt testa tidigast den 8/10 om jag klarar och hålla mig. Men absolut absolut tidigast den 7/10. Hur hade ni tänkt gjort? Myste i fredags och skall mysa igår. Hade ni myst sen imorgon också och sen onsdag eller hur hade ni lagt upp det? Vi har nämligen grundtanken att köra varannan dag till var 3.  man är ju så sjukt otålig och vill ju bara veta :)

Äl kan ju ändras lite, låter som äl. Har du äl tester? Mys på när ni känner för de men minst var tredje dag? Sen kan du ju alltid ta ett testa tidigt 7/10 eller om du klarar att hålla dig! Lycka till.
  • Queva
    Horisonten skrev 2017-09-24 22:22:48 följande:

Jo tidigare när jag andvänt äl test har jag fått utslag på dag 12 och dag 14. Ne har inga ältest hemma. Har haft sjukt ont i magen och ryggen idag. Väldigt i ryggen ocj som mildare mensvärk men ändå tydligt. Dock minskade flyttningarna lite. Fortfarande mer än vanligt men mer vattniga och små trådar så tror de är på g och äl är imorgon eller tisdag. Borde komma absolut senast onsdag. Men tror faktiskt de blir imorgon eller tisdag med tanke på alla tecken idag. Mått lie lite små illa också av och till. Ingen matlust eller så. Ja vi har faktiskt myst varannan dag sen i onsdags. Så 3 gånger denna veckan. Hihi men inte av tvång utan för vi velat det :) hihi ja frågan om man klarar och hålla sig längre. Hihi man är ju så otålig. Men tänker typ tidigast äl+10. Men vilken dag räknas som äl? Dagen man har riktigt trådiga flyttningar och inte ont i magen eller dagen efter?Vad anser ni?

Det är ju så himla svårt.. jag tänker från den själva dagen man tror ägget släppt liksom? Denna månade gjorde jag äl tester och började nog med grav tester typ tio dagar innan bim... man mår ju så dåligt av det. Men kan tänka mig det blir så denna månaden också.
  • Queva

Grattis till alla pluss!!

Har bim 19-20-21 oktober något.. cykel på 26-28 dagar.

Är ju utomlands denna vecka med ÄL och glömde tester.. Tror jag kände ÄL i fredags...

Haft liite svårt att få till det med barn och karl med solsting ;)

Måndagkväll, tisdagkväll och lördag kväll... Så känns ju inte så jättbra. :(

Svar på tråden Bim oktober 2017