• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Milou3

Jag fick också ett fett minus på stickan i morse! Har nog aldrig sett ett blankare test någonsin. Äl+9 - oj det var tidigt, tänker en del. Men faktum är att jag har efter senaste årets försök faktiskt kunnat se plus, om än extremt svagt, redan äl+9. Och ser jag ett blankt test vid äl+9 samt inte har några som helst symptom eller "gravidkänsla" i kroppen så kommer det heller inte bli något plus denna cykel. Hur gärna jag än vill!

Blää!

• Charlizee
    evve88 skrev 2017-10-02 09:47:42 följande:

Nu på lördag? Det är ju många dagar kvar :) så tidigt brukar ju absolut inte alla plussa, ha is i magen :)

Tack för peppen<3 känns som alla plussar väldigt tidigt så mitt hopp är bortblåst Är så desperat jag tycket mig se skuggor som inte ens finns där. Har två barn sedan innan men aldrig upplevt den stressen jag gör nu över bebisverkstan.
  • evve88
    Charlizee skrev 2017-10-02 11:25:58 följande:

Tack för peppen<3 känns som alla plussar väldigt tidigt så mitt hopp är bortblåst Är så desperat jag tycket mig se skuggor som inte ens finns där. Har två barn sedan innan men aldrig upplevt den stressen jag gör nu över bebisverkstan.

Tror absolut inte du ska ge upp än! Vissa plussar ju inte förrän BIM till och med, så ge inte upp!!

Men förstår dig, Samma här! Försökt Sen i mars och fick missfall i augusti. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid igen typ! :/ har inte BIM förrän den 13:e oktober!
  • heden89

Verkar som att det är många som har känningar här och var, spännande! Jag är inne på ÄL+7 och har BIM runt 7/10, 8/10 men känner ingenting överhuvudtaget... :/

• Charlizee
    evve88 skrev 2017-10-02 11:33:26 följande:

Tror absolut inte du ska ge upp än! Vissa plussar ju inte förrän BIM till och med, så ge inte upp!!

Men förstår dig, Samma här! Försökt Sen i mars och fick missfall i augusti. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid igen typ! :/ har inte BIM förrän den 13:e oktober!

Usch vad tråkigt att höra du fått missfall Men du ska se att det snart kommer ta sig igen <3 är det första barnet?
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-10-02 10:23:31 följande:

Är på äl + 10, fortfarande helt negativa test och fortfarande lika säker på att det inte ändras. Vet att det är tidigt men så känns det. Tog ett negativt imorse innan jobbet, fotade av det och har synat bilden nu på jobbet (istället för att jobba haha) och fick för mig att jag såg en skugga där. What has been seen can't be unseen... Helt sjukt vad ögonen kan luras. Såg absolut noll IRL alltså. Det är absolut inbillning för jag vill så himla himla gärna.

Känner verkligen igen mig!! Ena sekunden ser jag en skugga som nästa är bortblåst...! Hur länge ska man orka hålla hoppet uppe? Samma sak månad efter månad
  • evve88
    Charlizee skrev 2017-10-02 11:57:31 följande:

Usch vad tråkigt att höra du fått missfall Men du ska se att det snart kommer ta sig igen <3 är det första barnet?

Ja jätte tråkigt :/ man är ju så rädd för det igen..

andra barnet, och med sonen tog de sig på andra försöket. Tog de lång tid med dina andra två barn? Hur länge har ni försökt nu?
  • Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-10-02 12:00:25 följande:

Känner verkligen igen mig!! Ena sekunden ser jag en skugga som nästa är bortblåst...! Hur länge ska man orka hålla hoppet uppe? Samma sak månad efter månad

Verkligen! När jag tittar länge tänker jag jooo där syns nåt men om jag tittar bort och sen tittar igen är det spårlöst försvunnet :( Ibland känner jag att jag orkar inte mer men sen gör man ju det för vad ska man annars göra....
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Charlizee
    evve88 skrev 2017-10-02 12:03:54 följande:

Ja jätte tråkigt :/ man är ju så rädd för det igen..

andra barnet, och med sonen tog de sig på andra försöket. Tog de lång tid med dina andra två barn? Hur länge har ni försökt nu?

Min första tog ca 5 månader och min tvåa på första försöket... så dessa 8 månader känns helt olidliga...! Jag är så tacksam över de två underbara barnen jag har men ett syskon skulle vara fantastiskt.
  • Horisonten

Hur går det för alla?

Jag mår lite sådär.Mår illa i stort sätt hela dagen mer eller mindre. Men förut kändes de riktigt jobbigt. Sen tyckte jag de försvann men kände svagt. Mellanåt öm eller molande värk och stickningar i brösten. Kände stickningarna först igår kväll en stund men sen borta. Men kände nu att de kom igen. Igår och lite förut kände jag kort av värk i underlivet som de drog eller ilade. Känns så otålig. Tänkte ju testa på fredag första gången.

Jag tror jag är på äl+6/7 och bim-8/9 idag. Räknar jag förra menscykeln så hade jag 13 dagar mellan när jag tror ganska säkert att äl var och till när mensen kom. Så utgår ifrån att jag har 13 dagar i mellan faktiskt. Eller är det dumt?

Svar på tråden Bim oktober 2017