• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • Milou3
    Morsatillt skrev 2017-10-03 19:06:51 följande:

Blev precis medlem och tänkte hoppa in här med en liten fråga. Jag har bim på måndag men tog ett CV early idag. Vad tror ni? Positivt eller spöksträck? Tycker att det är lika svagt som på bilden i beskrivningen men jag vet inte riktigt :/

CB är kända för så kallade spökstreck men ditt ser lite för tydligt ut. Vågar nästan säga grattis :)
  • AngelicaB
    Morsatillt skrev 2017-10-03 19:06:51 följande:

Blev precis medlem och tänkte hoppa in här med en liten fråga. Jag har bim på måndag men tog ett CV early idag. Vad tror ni? Positivt eller spöksträck? Tycker att det är lika svagt som på bilden i beskrivningen men jag vet inte riktigt :/

Så såg mitt test ut förra månaden men mensen kom. Mitt streck var till och med lite blått. Kommer aldrig mer testa med CB early faktiskt. Hoppas dock att ditt är ett plus!
  • Morsatillt

Milou3 och AngelicaB, ja dom är ju kända för spöksträcken, därför känns jag väldigt nervös. Ska testa på fredag igen och självklart på bim!

Tack hörni :)

• Hellan

Grattis till er som plussat!

Här kom mensen idag efter 5 dagars Spotings ( brukar ha 1-2 dagar innan mens) på antingen BIM+2 eller BIM -3. Kändes riktigt tungt idag då jag mått så mysko så jag trodde att vi lyckats, har varit oerhört varm av mig( är en frystorkat i vanliga fall), varit yr, mått illa, onormalt hungrig. Men tempen hintade i förrgår att det skulle bli mens och idag sjönk den ordentligt och då kom na på besök )-: å mensvärk har jag oxå haft av å till och nu riktigt jäkla ordentligt vilket jag INTE är van att ha. Nä bryter ihop och sopar upp mig själv och siktar framåt nästa ÄL kring den 22/10 å nästa BIM torde väll bli typ 8/11 så jag får väl se om jag kan hitta en november tråd att hänga i.

Lycka till till er som väntar på BIM och kämpa på till oss andra.

• FrökenFräken83
    Joozzaan skrev 2017-10-03 18:32:56 följande:

Nej vi har en 1.5 åring här hemma med, tror rädslan denna gång handlar om hur man ska klara av att ta hand om två barn, hur ettan ska reagera osv.. har känt stickningar hela dagen idag med. För tidigt för att testa än men det kliar i fingrarna :)

Kul, då ligger vi änna i fas! Lillan är ett o trekvarts. Ja hjälp, jag hoppas att de superkrafter folk verkar plocka fram finns hos mig med... Är seriöst orolig för sömnbristen, är inte bra när jag ligger back på det.

Hoppas, hoppas :)
  • Joozzaan
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-03 19:47:22 följande:

Kul, då ligger vi änna i fas! Lillan är ett o trekvarts. Ja hjälp, jag hoppas att de superkrafter folk verkar plocka fram finns hos mig med... Är seriöst orolig för sömnbristen, är inte bra när jag ligger back på det.

Hoppas, hoppas :)

Haha eller Hur! Man ligger redan så mycket minus på sov-fronten så blir spännande att se hur det blir med en till :D hoppas hoppas det tar sig för mig med. En vecka kvar till BIM nu..
  • Milou3
    Fröken92 skrev 2017-10-03 19:33:46 följande:

Tog ett ÄL test för kul, är på BIM- 3/4 dagar. Visst är detta ÄL test positivt?

Ja det ser positivt ut! Har du testat ett gravtest än?
  • Fröken92
    Milou3 skrev 2017-10-03 20:51:06 följande:

Ja det ser positivt ut! Har du testat ett gravtest än?

Är för tidigt för mig än! Testat pluss som tidigast ÄL+12 förut! Är bara på ÄL+8 än så tänkte vänta
  • Milou3
    Fröken92 skrev 2017-10-03 21:20:22 följande:

Är för tidigt för mig än! Testat pluss som tidigast ÄL+12 förut! Är bara på ÄL+8 än så tänkte vänta

Bra där att du kan vänta :) man blir bara ledsen om det blir negativt, även om den logiska delen av hjärnan inser att få plussar runt äl+9-10. Har lovat mig varje månad att inte testa före bim men lyckas av någon anledning bara testa tidigare för varje gång. Helt puckat!
Svar på tråden Bim oktober 2017