• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • sussjohansson
    Millagrstrom skrev 2017-10-01 13:19:23 följande:

Tack :)

Ja vi kan inte begripa detta själv.

Kroppen min kanske inte har kommit in i det normala sedan våran ma i början på augusti. Vem vet. Helt galet att plussa så tidigt. Har mått illa konstant sen i måndags,kräktes imorse, då åkte jag och köpte mig ett test :)

Detta var inte heller planerat,men ack så välkommet :)

Vi sa det att blir det såg blir det,oc så blev det.

Har varit mkt lyckotårar här hemma sen jag kom hem.

Passade på att köpa ett par strumpor,röda rosor och gav sambon detta när jag kom hem :)

Överlyckliga :)

Nu hoppas vi att lilla myran vill stanna kvar och komma ut till oss i juni :)

Grattis! =) vad har du testat med för test? Jag har också

BIM 7/10
  • Charlizee
    Hedblomster skrev 2017-10-01 10:54:15 följande:

Känner mig så deppig idag. 100 % säker på att jag inte är gravid. Får hoppas på sjunde försöket.

Fy sjutton!! Jag känner samma Men vi får leva lite på hoppet i några dagar till. Har du testat dig igen? Jag testade blankt imorse igen, suck!! Började grina redan innan testet... känns så frustrerande och hopplöst!!
  • Milou3
    Hedblomster skrev 2017-10-01 10:54:15 följande:

Känner mig så deppig idag. 100 % säker på att jag inte är gravid. Får hoppas på sjunde försöket.

Den känslan är vidrig. Känner exakt samma som dig. När man bara VET att det inte tog. På vilken äl är du?
  • Millagrstrom
    sussjohansson skrev 2017-10-01 14:58:14 följande:

Grattis! =) vad har du testat med för test? Jag har också

BIM 7/10

Rfsu i torsdags.

CB erly idag :)
  • Horisonten
    Millagrstrom skrev 2017-10-01 15:13:29 följande:

Rfsu i torsdags.

CB erly idag :)

Fick sup oskriven på RFSU i torsdag också? Vart de vanligt RFSU eller tidigt RFSU? Lite nyfiken :)
  • Millagrstrom
    Horisonten skrev 2017-10-01 15:18:11 följande:

Fick sup oskriven på RFSU i torsdag också? Vart de vanligt RFSU eller tidigt RFSU? Lite nyfiken :)

Förstår inte riktigt vad du menar.

Men rfsu testen jag tog i torsdags var dom vanliga, röda.

Syntes ytterst lite,såg inte själv men min vän såg och några här på fl. laddar upp en bild på dom :)

• Horisonten
    Millagrstrom skrev 2017-10-01 15:22:16 följande:

Förstår inte riktigt vad du menar.

Men rfsu testen jag tog i torsdags var dom vanliga, röda.

Syntes ytterst lite,såg inte själv men min vän såg och några här på fl. laddar upp en bild på dom :)

Åh tack så mycket. :) Jag har för varan att nämligen dessa vanliga RFSU kan vara sega. Därför jag var nyfiken. Jag har nämligen RFSU-testa tidigt som man kan testa med från äl+10. De jag tänkt testa med. Därför jag vart nyfiken på vilket av testen du hade andvänt. Hoppas hag var litet tydligare nu :)
  • Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-10-01 15:02:43 följande:

Fy sjutton!! Jag känner samma Men vi får leva lite på hoppet i några dagar till. Har du testat dig igen? Jag testade blankt imorse igen, suck!! Började grina redan innan testet... känns så frustrerande och hopplöst!!

Ja det är ju tidigt ännu men ändå! Jag har testat tre dagar i rad nu, alla lika blanka... Jag använder de här billiga testerna One step som finns på tex tradera och ska mäta hcg från 10 mIU/ml så hoppet ligger väl i att det ska vara skittest som inte fungerar haha. Men använde de när jag fick utomkveds och då visade de svaga svaga linjer typ spökstreck från och med typ äl + 12 men iaf positivt... Hittade en engelsk eller amerikansk artikel från i somras om att one step fått återkalla test pga falska negativa resultat så då börjar man hoppas. Håller tummarna för dig:( Har också gråtit en del över allt detta...
    Milou3 skrev 2017-10-01 15:06:46 följande:

Den känslan är vidrig. Känner exakt samma som dig. När man bara VET att det inte tog. På vilken äl är du?

Eller hur! Skulle det visa sig att jag är gravid skulle jag typ svimma av chock, så säkert känns det... äl+9 så nu vill man ju bara att det blir fredag så mensen kommer så man kan börja om ännu en gång.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Milou3
    Hedblomster skrev 2017-10-01 16:05:30 följande:

Ja det är ju tidigt ännu men ändå! Jag har testat tre dagar i rad nu, alla lika blanka... Jag använder de här billiga testerna One step som finns på tex tradera och ska mäta hcg från 10 mIU/ml så hoppet ligger väl i att det ska vara skittest som inte fungerar haha. Men använde de när jag fick utomkveds och då visade de svaga svaga linjer typ spökstreck från och med typ äl + 12 men iaf positivt... Hittade en engelsk eller amerikansk artikel från i somras om att one step fått återkalla test pga falska negativa resultat så då börjar man hoppas. Håller tummarna för dig:( Har också gråtit en del över allt detta...Eller hur! Skulle det visa sig att jag är gravid skulle jag typ svimma av chock, så säkert känns det... äl+9 så nu vill man ju bara att det blir fredag så mensen kommer så man kan börja om ännu en gång.

Ja just det, du låg ju en dag före mig. Äl+8 här :)

OM jag skulle vakna upp i morgon med en finne runt mun, få halsbränna typ snart och kanske ett svagt illamående någon timme i morgon bitti hade jag återfått hoppet dock. Men mår helt enkelt för bra för att vara gravid. ALLTID fått sämre hy runt äl+7-8 som gravid.

Ja nu vill man snabbspola dagarna!
  • XAHHA92
    R84 skrev 2017-10-01 09:19:06 följande:

Det var det jag fick info om när jag frågade... :(

Vi kontaktade dem efter sommaren eftersom det hade gått 3 månader. Då fick vi veta att vi skulle få en tid i november och vi sattes på avbokningslistan. Igår ringde min kille dit för att kolla läget. Då sa de att det kan dröja 1-2 månader till men att förhoppningsvis har vi en tid u december. Sen åker vi på tre veckors resa i januari så allt krockar ju litegranna. Men vi har hållt långresor, bröllop och annat på paus i så lång tid nu att vi i somras kände att vi inte kan leva våra liv på det sättet. Det tar för mycket på oss att hela tiden skjuta på saker och ändra planer utifall att vi skulle vara gravida.

Varför dröjer det så mellan träffarna? Vad fick ni för info på första samtalet? Lider verkligen med er för jag förstår känslan.

Vi fick i princip bara info om vad som kommer ske. Blodprov för mig och spermaprov för min sambo. Sen i december skulle jag få vul och kanske en spolning.. Det är så lång tid mellan för det är helt fullbokat :( Tyvärr har vi jobb där vi inte alltid får ledigt för läkarbesök, så att ta sig till Malmö (2h t&r) för att ta sig till privat läkare är ingen idé.
    Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
Svar på tråden Bim oktober 2017