• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Vattendjuret

[quote=77944687][quote-nick]luna21 skrev 2017-08-21 06:32:02 följande:[/quote-nick]Jag plussade förra veckan:) bf i slutet av april ????????

Mitt första barn, är i vecka 6 (5+1) enligt min app.

Jag har fruktansvärda smärtor i magen, någon annan som också har så?

Jag har också börjat få sjukt ont i magen (4+4 idag). Smärta som liknar mensvärk? Skulle inte kalla det fruktansvärda smärtor eftersom jag är van vid mensvärk från helvetet. Valde dock att gå hem från jobbet idag när jag nästan blev kallsvettig på kontoret. Gött att man kan jobba hemifrån!

Tycker dock att det verkar som om vi kan vara lugna då det säkert är växtvärk (livmodern som växer).

Jag är absolut ingen expert men tycker att det låter logiskt. Min sambo sa att man väl borde vara glad åt att man känner nått för då händer det väl grejer där inne i magen?! Försöker tänka så för att lugna nerverna:)

• Heatcore

Kul med många i månadsskiftet april/maj! Jag har också bf 27/4 :) jag är gärna med i en helt stängd grupp om det skapas en sån!

• Vattendjuret
    luna21 skrev 2017-08-21 06:32:02 följande:

Jag plussade förra veckan:) bf i slutet av april ????????

Jag har fruktansvärda smärtor i magen, någon annan som också har så? ????

Försökte citera dig men vet inte om det funkade;)
  • luna21
    Vattendjuret skrev 2017-08-21 14:49:06 följande:

[quote=77944687][quote-nick]luna21 skrev 2017-08-21 06:32:02 följande:[/quote-nick]Jag plussade förra veckan:) bf i slutet av april ????????

Jag har fruktansvärda smärtor i magen, någon annan som också har så?

Jag har också börjat få sjukt ont i magen (4+4 idag). Smärta som liknar mensvärk? Skulle inte kalla det fruktansvärda smärtor eftersom jag är van vid mensvärk från helvetet. Valde dock att gå hem från jobbet idag när jag nästan blev kallsvettig på kontoret. Gött att man kan jobba hemifrån!

Tycker dock att det verkar som om vi kan vara lugna då det säkert är växtvärk (livmodern som växer).

Jag är absolut ingen expert men tycker att det låter logiskt. Min sambo sa att man väl borde vara glad åt att man känner nått för då händer det väl grejer där inne i magen?! Försöker tänka så för att lugna nerverna:)

Ja precis så!!
    Jag vaknar på nätterna av att jag har så ont och det vill liksom inte ge med sig heller.
    Och eftersom det är första barnet reagerar man ju direkt..

Ja men vad skönt, jag stannade hemma från jobbet idag, då jag jobbar som frisör och står upp väldigt mycket så är det svårt att stå kvar när kramperna kommer :(

Ja det är ju så, men svårt att veta vad "normal" smärta är.. men man får väl avvakta och se :)
  • luna21

Ni som planerade era barn, vad lång tid tog det för er från att ni slutade med preventivmedel? :) Jag tog ut min p-stav den 13 juni och plussade den 16 augusti, måste ha väldigt lätt för att bli gravid då min pojkvän och jag ses ca en gång i veckan just nu :p
    Bf den 21 april :D

• Emmson
    luna21 skrev 2017-08-21 15:08:48 följande:

Ni som planerade era barn, vad lång tid tog det för er från att ni slutade med preventivmedel? :) Jag tog ut min p-stav den 13 juni och plussade den 16 augusti, måste ha väldigt lätt för att bli gravid då min pojkvän och jag ses ca en gång i veckan just nu :p

Bf den 21 april :D

Det var snabbt, bra jobbat :) För oss tog det fem försök, vissa månader var vi mer aktiva och vissa lite mindre.
  • Emmson
    Heatcore skrev 2017-08-21 14:50:14 följande:

Kul med många i månadsskiftet april/maj! Jag har också bf 27/4 :) jag är gärna med i en helt stängd grupp om det skapas en sån!

Jag tror de flesta av oss är beräknade 27/4?! Haha. Jag tänkte fixa en hemlig majgrupp snart, där man är välkommen om man är beräknad några dagar innan också, man kan ju bli flyttad.
  • Emmson

Jag försöker skapa en grupp på fb. Jag behöver lägga till minst en person! Någon frivillig? Jag tror det räcker med mailadress. Skicka meddelande om du/ni inte vill skriva här :)

• Ciconiidae
    Emmson skrev 2017-08-21 16:18:34 följande:

Jag försöker skapa en grupp på fb. Jag behöver lägga till minst en person! Någon frivillig? Jag tror det räcker med mailadress. Skicka meddelande om du/ni inte vill skriva här :)

Skicka meddelande till mig, jag kommer inte in på din sida för att skicka meddelande.
Svar på tråden BF maj 2018