Vattendjuret skrev 2017-08-21 14:49:06 följande:
[quote=77944687][quote-nick]luna21 skrev 2017-08-21 06:32:02 följande:[/quote-nick]Jag plussade förra veckan:) bf i slutet av april ????????
Mitt första barn, är i vecka 6 (5+1) enligt min app.
Jag har fruktansvärda smärtor i magen, någon annan som också har så?
Jag har också börjat få sjukt ont i magen (4+4 idag). Smärta som liknar mensvärk? Skulle inte kalla det fruktansvärda smärtor eftersom jag är van vid mensvärk från helvetet. Valde dock att gå hem från jobbet idag när jag nästan blev kallsvettig på kontoret. Gött att man kan jobba hemifrån!
Tycker dock att det verkar som om vi kan vara lugna då det säkert är växtvärk (livmodern som växer).
Jag är absolut ingen expert men tycker att det låter logiskt. Min sambo sa att man väl borde vara glad åt att man känner nått för då händer det väl grejer där inne i magen?! Försöker tänka så för att lugna nerverna:)
Ja precis så!!
Jag vaknar på nätterna av att jag har så ont och det vill liksom inte ge med sig heller.
Och eftersom det är första barnet reagerar man ju direkt..
Ja men vad skönt, jag stannade hemma från jobbet idag, då jag jobbar som frisör och står upp väldigt mycket så är det svårt att stå kvar när kramperna kommer :(
Ja det är ju så, men svårt att veta vad "normal" smärta är.. men man får väl avvakta och se :)