• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • smlund
    Vattendjuret skrev 2017-08-19 17:34:32 följande:

Helt ny på familjeliv och detta är första gången jag försöker citera om det blir helt galet ;p

Riktigt roligt att alla ligger samma i tiden! Jag är 28 (om en månad) och min sambo är 29. Gick till exakt på samma för oss om man bortser från giftermålet. Stort grattis till det förresten! Och grattis till alla andra här inne med små frön i magen.. jisses vad läskigt det är! Känns verkligare nu när man skriver om det också.

Jag har så mycket tankar i huvudet att jag blir snurrig. Nån som känner igen sig eller är det bara jag som överanalyserar detta istället för att bara slappna av o va glad? ;)

Tack! Och grattis till dig med. Känner igen mig i allt du skriver. Jag är typ inte glad ännu.. väntar på den känslan. Jag känner mig däremot lite "låst", haha. Tänker på allt som kommer förändras och att man ska ha ansvar för en annan människa. Det känns läskigt. Tänker på graviditet, förlossning, vad som kan gå fel, hur kroppen kommer förändras (ytligt, jag vet), hur livet kommer se ut med ett barn. Jag tänker på mycket :)

Var bor du?
  • Emmson
    Emma1988 skrev 2017-08-19 16:21:07 följande:

Jag plussa idag. Är beräknad till den 27/4 . Men räknar med en maj bebis ! Hade varit kul med en fb grupp sen ????

Håller med, det är lättare att använda sig av en grupp. Tänker mig en hemlig så man inte behöver oroa sig att ens vänner ser :) Jag tänkte att set får droppa in lite mer folk här först.
  • smlund
    Emmson skrev 2017-08-19 19:26:10 följande:

Håller med, det är lättare att använda sig av en grupp. Tänker mig en hemlig så man inte behöver oroa sig att ens vänner ser :) Jag tänkte att set får droppa in lite mer folk här först.

Är gärna med i en hemlig grupp på fb :)
  • Ciconiidae

Hej, jag plussade i torsdags med bf 30 april/1 maj. Andra barnet.

Kännt dovt illamående och stickningar i magen hittils. Uppstötning torskväll, vet inte om det hade med graviditeten att göra.

• Vattendjuret
    smlund skrev 2017-08-19 19:12:41 följande:

Tack! Och grattis till dig med. Känner igen mig i allt du skriver. Jag är typ inte glad ännu.. väntar på den känslan. Jag känner mig däremot lite "låst", haha. Tänker på allt som kommer förändras och att man ska ha ansvar för en annan människa. Det känns läskigt. Tänker på graviditet, förlossning, vad som kan gå fel, hur kroppen kommer förändras (ytligt, jag vet), hur livet kommer se ut med ett barn. Jag tänker på mycket :)

Var bor du?

Jag känner igen alla tankarna.. Vi har en bokad resa till alperna i mars- älskar att åka skidor! Hur blir det med den?! Ska man boka av eller inte?! Skulle nått hända så lär man ju vilja ha den där resan att se fram emot.. Samtidigt är det en del pengar att spara om man avbokar.. Försöker hålla mig borta från så många trådar som möjligt här på fl iaf, blir bara vettskrämd av dem.. Sen förstår jag att man kanske inte har ett lika stort behov av att "skriva av sig" om allt är frid och fröjd men läser man i forum här känns det som om man sticker ut om man inte spyr redan i vecka 3, har 10 mf i bagaget etc.. Det är självklart sanning för många och oerhört tragiskt men också jobbigt att läsa om när man är i den här sitsen.. Eller vad säger du?

Jag bor i göteborg :) Du?
  • Vattendjuret
    smlund skrev 2017-08-19 20:41:49 följande:

Är gärna med i en hemlig grupp på fb :)

Samma här:)
  • Liafiaa

Hej! Plussade precis, har olika bf enligt olika sidor. Men mellan 30/4-6/5 här :)

Väntar andra barnet och vill gärna hänga på en grupp på Facebook sen :)

• smlund
    Vattendjuret skrev 2017-08-19 22:11:09 följande:

Jag känner igen alla tankarna.. Vi har en bokad resa till alperna i mars- älskar att åka skidor! Hur blir det med den?! Ska man boka av eller inte?! Skulle nått hända så lär man ju vilja ha den där resan att se fram emot.. Samtidigt är det en del pengar att spara om man avbokar.. Försöker hålla mig borta från så många trådar som möjligt här på fl iaf, blir bara vettskrämd av dem.. Sen förstår jag att man kanske inte har ett lika stort behov av att "skriva av sig" om allt är frid och fröjd men läser man i forum här känns det som om man sticker ut om man inte spyr redan i vecka 3, har 10 mf i bagaget etc.. Det är självklart sanning för många och oerhört tragiskt men också jobbigt att läsa om när man är i den här sitsen.. Eller vad säger du?

Jag bor i göteborg :) Du?

Svårt det där! Man måste ju utgå från att det kommer gå bra, det gör det ju oftast. Men samtidigt vara medveten om att saker kan hända. Är nog bäst att kolla med barnmorska vad de tror. Vi hade tänkt åka på bröllopsresa i vinter! Januari eller februari... vågar man det?! Haha blir nog isf då att åka till något varmt land och bara slappa. Kanske annat att åka skidor?

Tror som du, att man har olika behov av att skriva av sig om det är något som oroar en. Och vi är ju båda oroliga :D nej men man får väl hoppas att man kommer må bra. är nog bra att inte läsa för mycket. Gjorde en användare på FL så fort jag plussat. Trodde inte jag skulle hamna på den här sidan någonsin faktiskt hahah.

Jag bor i Örebro!
  • Emmson
    Liafiaa skrev 2017-08-19 22:14:52 följande:

Hej! Plussade precis, har olika bf enligt olika sidor. Men mellan 30/4-6/5 här :)

Väntar andra barnet och vill gärna hänga på en grupp på Facebook sen :)

Grattis till dig också! Några symptom? :)
Svar på tråden BF maj 2018