Luffi skrev 2017-09-05 07:45:20 följande:
Jag förstår inte varför alla måste få kli i röven över att hon är ung och vill göra utredning?
Om hon ni förstör sitt liv och allt vad det är med att skaffa barn ung är det väl inte ERAT problem? Eller är det eran dotter?
Sen det att han skulle vara pedofil... det är 15, FEMTON år mellan mig och min sambo.. vad är inte han då?
Jag förstår att hon vill börja med utredning så fort hon kan just för att kunna påbörja andra processer så fort som möjligt om hon inte skulle kunna få barn.
Vad jag har förstått är det inte direkt gjort på en handvändning att adoptera tex.
Har dock inget svar på vad som gäller med utredningar men tröttna ganska duktigt på all skit hon får.
"
Jag förstår inte varför alla måste få kli i röven över att hon är ung och vill göra utredning?"
Du verkar få kli i röven när folk inte tycker att ett barn ska få fertilitetsutredning.
Förklara varför ett barn, någon som inte anses vara tillräckligt gammal för att vara myndig och ansvara för sina egna beslut ska ha en sån utredning.
"
Om hon ni förstör sitt liv och allt vad det är med att skaffa barn ung är det väl inte ERAT problem?"
Förstör sitt liv...Och det ska folk skita i?
Du verkar skita fullständigt i TS och det påtänkta barnet, när blev det fel att bry sig om andra?
Hon kanske förstör sitt liv men lägg er inte i det är hennes problem, hon märker det ändå förr eller senare.
"Eller är det eran dotter?"
Är det din dotter?
"
Vad jag har förstått är det inte direkt gjort på en handvändning att adoptera tex"
Får en 17-åring adoptera?
"
Jag förstår att hon vill börja med utredning så fort hon kan just för att kunna påbörja andra processer så fort som möjligt om hon inte skulle kunna få barn"
Hon är fortfarande ett barn, varför måste hon ha barn så fort som möjligt.
"
Har dock inget svar på vad som gäller med utredningar men tröttna ganska duktigt på all skit hon får"
Det brukar vara barnlängtan som styr före sunt förnuft och förmågan att förstå om man har rätt förutsättningar eller inte när 16-åringar försöker bli med barn.
Har man planerat att få barn två år innan man gått ut gymnasiet har man prioriterat helt snett och är väldigt naiv.
Att bli förälder är att bestämma ett öde för en annan person, något alla som vill ha barn bör tänka på oavsett ålder. Men man kanske blir tvungen att tänka efter lite extra om man är väldigt ung.
Man ska inte enbart utgå ifrån barnlängtan utan man måste också tänka på vilka förutsättningar man har att ge barnet en bra och trygg uppväxt, de är inga små ägodelar man skaffar på skoj. Fixar man det gör man rätt men det påstår ju alla.