• Luffi

Fertilitetsutredning om man är under 18 år?

Jag förstår inte varför alla måste få kli i röven över att hon är ung och vill göra utredning?

Om hon ni förstör sitt liv och allt vad det är med att skaffa barn ung är det väl inte ERAT problem? Eller är det eran dotter?

Sen det att han skulle vara pedofil... det är 15, FEMTON år mellan mig och min sambo.. vad är inte han då?

Jag förstår att hon vill börja med utredning så fort hon kan just för att kunna påbörja andra processer så fort som möjligt om hon inte skulle kunna få barn.

Vad jag har förstått är det inte direkt gjort på en handvändning att adoptera tex.

Har dock inget svar på vad som gäller med utredningar men tröttna ganska duktigt på all skit hon får.

• Luffi

Menar bara att hon verkar ha bra mycket mer städat liv ån många vuxna som skaffar barn och det är hennes val hur hon väljer att göra.

Hon bad om råd och inte att få höra hur korkad och omogen hon är.

• Luffi

Vad jag fattat för dock är hon klar med skolan när ungen kommer?

Och hon verkar stå skapligt på sina ben också?

Det finns även vuxna som är över 30 och fortfarande inte har fått ordning på sitt liv, som planerar att bli gravida utan att informera partner osv för att de vill ha barn.

Finns folk till allt.

• Luffi
    KlunsSmurfen skrev 2017-09-05 10:11:41 följande:

16-åringar är väldigt överrepresenterade i den statistiken, det är stor risk att man låst sig och är kvar i samma naiva inställning när man är 17.

Hon kan inte veta själv i förväg om det var ett bra val för henne eller inte, kan du det? Det är inte säkert att livet är så städat och välorganiserat när det finns en unge med i bilden.

Man kan lägga det åt sidan tills man är 18 och gått ut gymnasiet.

Nej det kan jag inte. Men du kan inte heller veta att det INTE är det eller hur?

Livet kan skita sig när som helst, oavsett ålder.
  • Luffi

Menar bara att hon kanske inte behöver få så mycket skit. Men fortsätt ni, varsågoda.

• Luffi
    sextiotalist skrev 2017-09-05 12:13:51 följande:

Nej, jag tycker hon inte fått så mycket skit, snarare fått "vänta, du är för ung". Att man sedan tar det som en förolämpning, det är en annan sak (men det gör nog alla tonåringar som får höra att de är för unga)

Hade hon varit mogen nog att bli förälder, då hade hon istället lyssnat och tagit till sig råden. Nu är hon ju precis som vilken tonåring som helst, gulligt med truliga tonåringar, men barn ska de inte ha än.

Fast att anklaga sambon för att vara pedofil och idiot och allt vad det var då...?
  • Luffi
    sextiotalist skrev 2017-09-05 13:06:29 följande:

Det har jag inte gjort och det är väl fel. Men att, som vuxen man, inte ens tänka ett steg till och be sin flickvän vänta med barn tills hon kan försörja sig själv är idioti.

En vuxen man tänker ett steg till, hennes sambo verkar ligga på samma nivå som hon själv. dvs en naiv tonåring (även om siffran på åldern är en annan)

Men om alla som är naiva vore dåliga föräldrar tror jag vi skulle kolla på en ganska lång lista av dåliga föräldrar
  • Luffi
    KlunsSmurfen skrev 2017-09-05 15:53:17 följande:

Det finns ingen anledning att kasta skit på TS, de som gör det gör fel men det var inte bara det du protesterade mot.

Om man är dum i huve har det inte med åldern att göra.

Agree to disagree
Svar på tråden Fertilitetsutredning om man är under 18 år?