• längtarefternr2

Vi som vill plussa I augusti 2017

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017
  • DrömlivetiHD
    Våra barn skrev 2017-08-06 21:32:34 följande:

Hej alla, ja är gravid i v 5 men idag kom det blod när ja skulle kissa? Kan detta va missfall?? Asså känns så tråkigt att ja behövt gråta!

Det behöver nog inte vara det! Försök ta det lugnt innan du vet om det verkligen är så. Ring Mvc eller 1177 imorgon bitti <3 Vi håller tummarna för att allt är väl med den lille knodden!
  • FH24

Spännande att få följa denna tråd.

Hoppas så på plus men börjar tro att det får vänta ett tag till.

Är på BIM +4 idag och mensen verkar inte dyka upp. 10 dagar efter äl hade jag lite rosa/rött blod på pappret men därefter ingenting (nid?). Sedan i tisdags har jag haft molvärk och väldigt ont i svanken, vaknat på natten av att ha haft "mensvärk" men den kommer inte. Har dock testat negativt så tror tyvärr bara att den är sen (även om detta inte hänt tidigare). Förvirrad!

• OxalisAcetosella
    FH24 skrev 2017-08-06 21:51:54 följande:

Spännande att få följa denna tråd.

Hoppas så på plus men börjar tro att det får vänta ett tag till.

Är på BIM +4 idag och mensen verkar inte dyka upp. 10 dagar efter äl hade jag lite rosa/rött blod på pappret men därefter ingenting (nid?). Sedan i tisdags har jag haft molvärk och väldigt ont i svanken, vaknat på natten av att ha haft "mensvärk" men den kommer inte. Har dock testat negativt så tror tyvärr bara att den är sen (även om detta inte hänt tidigare). Förvirrad!

Hoppas att mensen fortsätter lysa med sin frånvaro och att det istället blir ett plus ! Inga andra graviditetstecken?

Bara ett par dagar efter jag blev gravid med sonen började jag få tydligare ådror på bröstkorgen/brösten, dom kändes tyngre, jag hade molvärk i rygg/mage och var extremt gasig. Det sistnämda som gjorde att jag var tvungen att ta ett test då det var helt sjuka mängder gas, ursäkta för TMI. ???? Du får hålla oss uppdaterade om hur det går !
  • Våra barn
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-06 21:40:47 följande:

Det behöver nog inte vara det! Försök ta det lugnt innan du vet om det verkligen är så. Ring Mvc eller 1177 imorgon bitti <3 Vi håller tummarna för att allt är väl med den lille knodden!

Men Gud tack för svaret, va gulligt du är asså.
  • 40 år och jobbar på nr 3

Jaha, så kom mensen idag, 3 dagar före "beräknad" dag :(

Så det blir att försöka pricka in nästa ÄL bättre! Jag är ändå glad att den dök upp då det är första mensen efter uttag av spiralen men trist ändå. Hade ju hoppats på att få ta ett gravtest.

Suck, men på't igen :) Nästa ÄL är beräknad runt 22/8

• Jess1233

Exakt 7 dagar kvar tills min BIM. känner av ömma bröst så kan inte ligga på mage längre, samt mensvärk också.. känns som att mensen är på väg! Brukar känna av samma sak ca 1 vecka innan mens. Dock fick jag rejäla flytningar igår!? Åh vad man önskar att man fick ett plus på stickan men ska inte hoppas för mycket.

• FH24
    OxalisAcetosella skrev 2017-08-06 22:03:30 följande:

Hoppas att mensen fortsätter lysa med sin frånvaro och att det istället blir ett plus ! Inga andra graviditetstecken?

Bara ett par dagar efter jag blev gravid med sonen började jag få tydligare ådror på bröstkorgen/brösten, dom kändes tyngre, jag hade molvärk i rygg/mage och var extremt gasig. Det sistnämda som gjorde att jag var tvungen att ta ett test då det var helt sjuka mängder gas, ursäkta för TMI. ???? Du får hålla oss uppdaterade om hur det går !

Tack! :)

Inga andra symptom ännu iaf mer än molvärk, ont i Svanken och försenad mens. Har dock en känsla av att mensen är på G, håller tummarna för att den håller sig borta :)
  • Hessy

Provade ett test imorse som var från en billig sida. Negativt :0 :"( men idag har jag börjat må väldigt illa också ???? är väl skengravid..:( nu vill man typ att mensen ska komma.. orkar inte gå å vänta mer :(

• Start1708

Hej på er!

Hoppar gärna in i tråden! Jag och min fästman är på första försöket (med vår första) och har ägglossning idag eller imorgon tror jag.. ska ta ett ägglossningstest om en stund! Bim är iaf 22/8. Jag är såå spänd! :D

• Vixens
    Start1708 skrev 2017-08-07 12:48:08 följande:

Hej på er!

Hoppar gärna in i tråden! Jag och min fästman är på första försöket (med vår första) och har ägglossning idag eller imorgon tror jag.. ska ta ett ägglossningstest om en stund! Bim är iaf 22/8. Jag är såå spänd! :D

Hej hej, hoppar in jag med!
    Du och jag är i precis samma stadie! Äl idag eller imorgon och bim 22:a (första barnet för oss också!) :D
    Jag slutade med mina piller i april, fast vi bestämde oss att försöka förra månaden.

Hur har ni gjort för att tajma in äl? Har ni legat i hela veckan?

Håller tummarna att det blir nått för er! :D
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017