• längtarefternr2

Vi som vill plussa I augusti 2017

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017
  • Njcm

Åh grattis till alla som plussat och lycka till för er som har äl snart :D!

Jag hoppar gärna in här ;) jag ammar fortfarande men önskar att bli gravid igen. Drog ner rejält på amningen nu när sonen äter mer mat. Jag var stensätter på att jag hade äl förra helgen.. ont i magen som bara den och gick över till mensvärk som varade i 5 dagar!! men efter de kom de "riktiga" flytningarna ;) har haft äl sekret nu i 3 dagar som "värst" igår men ingen idag. Minns aldrig jag haft de där äl sekreten som alla talar om som är som äggvita och man kan dra ut dom ;) 

Såå... nu hoppas jag att jag har äl nu eller vilken dag som helst om de nu inte skett ;) så den långa väntan börjar. Inte haft min första mens ännu så ingen bim att utgå ifrån :) testat + äl+8 med mitt första barn. Så nu återstår de att se :D 

• Hessy

Ja har ju testat på själva Bim dagen och innan det och det har visat neg. Men enligt många andra när man googlar runt så har vissa inte plussat förs 1-2 veckor efter :0 så tänk om de är så för mig med!!:D

• OxalisAcetosella

Hej allihopa,

Jag är en 26årig tjej som har en son på 16 månader. Ammar honom fortfarande en hel del vilket har gjort att jag inte haft någon mens/ägglossning, tills i torsdags ! Känt molande värk i ryggen och magen och upplevt att flytningarna ändrats. Så testade och fick nästan lika starkt teststräck som kontrollsträck. Hade självklart slut på Clearblue Digitala ÄL tester.. Men så testade jag i fredags med CBs lila digitala ÄL test och fick fast glad gubbe. Så nu har vi sexat flera dagar och hoppas på att vi ska lyckas baka ett litet syskon.

Så nu är det den långa väntan på att kunna testa sig..

Så himla kul att kunna följa flera i samma situation.

Kram !

• Njcm
    OxalisAcetosella skrev 2017-08-06 18:33:22 följande:

Hej allihopa,

Jag är en 26årig tjej som har en son på 16 månader. Ammar honom fortfarande en hel del vilket har gjort att jag inte haft någon mens/ägglossning, tills i torsdags ! Känt molande värk i ryggen och magen och upplevt att flytningarna ändrats. Så testade och fick nästan lika starkt teststräck som kontrollsträck. Hade självklart slut på Clearblue Digitala ÄL tester.. Men så testade jag i fredags med CBs lila digitala ÄL test och fick fast glad gubbe. Så nu har vi sexat flera dagar och hoppas på att vi ska lyckas baka ett litet syskon.

Så nu är det den långa väntan på att kunna testa sig..

Så himla kul att kunna följa flera i samma situation.

Kram !

Åh håller tummarna för er låter lovande !! Jag blev gravid på min första äl efter graviditeten senast :) låter som vi är i samma sits:D läs 3-4 kommentarer upp :)
  • Lenan

Bim +9 idag, testade men fick negativt? Vågar man hoppas ändå? Inga tydliga symptom men lite svullna bröst och nästan urinvägsinfektionssymptom...

• Hessy

Skulle gå och leta efter mina gamla test för å dubbelkika en gång till och hittade detta som jag gjorde 2 dagar innan BIM. Är det inbillning eller ser jag ett svagt svagt streck :"D

• OxalisAcetosella
    Njcm skrev 2017-08-06 18:57:34 följande:

Åh håller tummarna för er låter lovande !! Jag blev gravid på min första äl efter graviditeten senast :) låter som vi är i samma sits:D läs 3-4 kommentarer upp :)

Men åh låter ju som vi är i väldigt lika sits du och jag ! Men då är det tredje bebisen ni bakar på? :) Håller tummarna för dig att du haft ÄL / eller kommer ha nu närmaste dagarna !

Så svårt att försöka ha koll när man inte har någon mens att utgå ifrån.. Blev gravid med sonen första ägglossningen efter jag tog ut p-staven (knappt 3 veckor efter). Så hoppas på samma tur den här gången.
  • Våra barn

Hej alla, ja är gravid i v 5 men idag kom det blod när ja skulle kissa? Kan detta va missfall?? Asså känns så tråkigt att ja behövt gråta!

Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017