Inlägg från: längtarefternr2 |Visa alla inlägg
  • längtarefternr2

Vi som vill plussa I augusti 2017

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017
  • längtarefternr2
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-29 20:02:54 följande:

[quote=77873379][quote-nick]längtarefternr2 skrev 2017-07-26 23:16:22 följande:[/quote-nick]Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)[/

Jag är med :) , antar att du har fyllt upp med sexuella aktiviteterna helgen

Haha ja vi försökte så gott vi kunde iaf, gjorde ägglossnins test under veckan åh tyckte ja gick positivt för några dagar sen åh isf är den tidig ? Tappen har varit öppen men inga flytningar för ägglossning. Nu är tappen stängd... åh ikväll va sambon trött så antar att vi missat den här chansen... men får hoppas på lite morgon mys iaf då ;) varit bortrest några dagar oxå så det har inte varit det enklaste åh få till ^^ men som sagt, jag tror vi missa den här chansen, men har inga ägglossnings symptom än heller så vi får se hur det går.

Hur går de för dej då?
  • längtarefternr2
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-31 08:16:36 följande:

Det här med att pricka in ägglossningen är ju lite oromantiskt men samtidigt lite spännande. Hoppas att den smög in sig en liten som vill stanna kvar trots alla runt omkring :)

För mig går det väl framåt, har ju inte fått någon mens ännu sen uttagningen av spiralen men jag kör ju temp-mätningar med Natural Cycle och enligt den hade jag ägglossning den 27/7!!! Jag har bara kört den sen den 18/7 så jag har ingen cykel att jämföra med men temperaturens förändring ska ju vara rätt säker. Nu fick jag ju reda på i efterhand att jag hade haft ägglossning men som tur hade vi jobbat bra i sänghalmen innan, samma dag och dagen efter:D

Nu får vi se om det tog sig

Ja, hoppas kan man göra ^^ men det är snart 1 år sen ja slutade med p-piller oxå, så det kan ju va en anledning till att det tar tid? Hört att det kan ta upp till 1 år innan man kan bli gravid efter man har slutat med p-piller :)

Okej men då hoppas jag att det tagit sig, så ni får plussa denna månad :)
  • längtarefternr2
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-02 17:02:41 följande:

Ja jag har också hört att det kan ta tid, är väl olika för alla såklart. Spiralen hade jag bara i 2 1/2 år, P-piller åt jag i 10 år innan jag skutadr för första barnet och då blev jag gravide efter 3 mån. Men jag var såklart betydligt yngre då än nu....

Såg via appen Natural Cycle som jag använder nu att temperaturen börjar sjunka efter ägglossningen. Går den ner till normal temp igen är jag med stor sannolikhet inte gravid.... :/

Ja, jag va väl runt 22 första gången ja blev gravid men valde att göra abort då, dels va jag inte redo och för det andra va det nått fel, hade sån sjuk smärta, kunde ligga åh krampa på nätterna, men även dag tid så det va ett rätt beslut fast det va en psykiskt jobbig tid. Gjort 2 aborter åh aldrig mer en till. Mellan dessa aborter blev jag gravid med dottern jag har idag (snart 4 år nu) så det vore kul med en till nu :) men när det blir får tiden utvisa, blir jag inte gravid nu så lägger jag bebis verkstan på hyllan åh gör plats för andra planer :)

Ok,,får hoppas på att den inte går ner då :)
  • längtarefternr2
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-31 08:16:36 följande:

Det här med att pricka in ägglossningen är ju lite oromantiskt men samtidigt lite spännande. Hoppas att den smög in sig en liten som vill stanna kvar trots alla runt omkring :)

För mig går det väl framåt, har ju inte fått någon mens ännu sen uttagningen av spiralen men jag kör ju temp-mätningar med Natural Cycle och enligt den hade jag ägglossning den 27/7!!! Jag har bara kört den sen den 18/7 så jag har ingen cykel att jämföra med men temperaturens förändring ska ju vara rätt säker. Nu fick jag ju reda på i efterhand att jag hade haft ägglossning men som tur hade vi jobbat bra i sänghalmen innan, samma dag och dagen efter:D

Nu får vi se om det tog sig

Okej, håller tummarna ja :D

Här har brösten börjat ömma som tusan åh har BIM på söndag om jag nu räknat rätt. Brukar få ömma bröst från typ ägglossningen fram till menu dagen. Men ägglossning har ja redan haft så får se vad som händer om tant röd tänkt komma eller om det har tagit sig ^^
  • längtarefternr2
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-03 19:51:56 följande:

Jag kunde inte hålla mig till imorgon! Vad tror ni om detta? OMG! Mitt allra första gravtest. Var så nervös så jag skakade medan jag väntade! 

Grattis, när hade du BIM?

En underbar tid och resa framför dej, stort grattis och hoppas allt går som planerat :D
  • längtarefternr2
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-09 00:27:22 följande:

Tack!! Jag vet inte :p Antingen hade jag 1 aug eller 6 aug.. beroende på om jag räknar från mensen eller ägglossningen. Hade precis tagit ut spiralen så jag vet inte om det påverkade den månaden :p

Tack igen <3 Lycka till! Hoppas det tagit sig nu :)

Okej, åh jag har BIM på söndag, så får se nästa vecka hur det blir för mej denna månad.

Men stort grattis igen, skicka in lite gravid baciller till tråden ;) ;D
  • längtarefternr2
    Grodanboll83 skrev 2017-08-09 12:03:54 följande:

En fråga.. hoppas ngn kan hjälpa mig? Brukar alltid har menscykeln på 28 dagar och därmed BIM imorgon. Dock föll inte ÄL ut på dag 14 som den brukar göra utan på dag 17 enligt ÄL stickor. Flyttas min BIM fram tre dagar då, eller menscykeln påverkas inte utifrån när ÄL infaller?

Förra månaden var min ägglossning 3-4 dagar sen, därmed blev min mens uppskjuten 3-4 dagar oxå, så det kan mycke väl bli att det blir uppskjuten för dej med :)
  • längtarefternr2
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-09 11:40:00 följande:

Åh vad jag ska hålla tummarna! Inga symtom än?

Jag skickar med en hel hög med gravidbaciller i detta inlägget ;)

Det ända ja har är ömma bröst just nu :)

Haha tack, hoppas de hjälper ;)
  • längtarefternr2

Mensen kom igår... kommer nu lägga bebis verkstan på hyllan ett tag och fokusera på annat istället. Blir det så blir det.

Lycka till allihopa, ni som fått erat plus och ni som

kämpar med att plussa <3

Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017