• längtarefternr2

Vi som vill plussa I augusti 2017

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017
  • Start1708
    Disturbia89 skrev 2017-08-07 22:55:31 följande:

Ja otroligt långsamt! Haha :)

Jag ska verkligen försöka vänta till 22/8 men det kommer va svårt de sista dagarna innan om inte mensen kommer!!

När tänkte du? :)

Tänkte också försöka hålla mig till BIM, om det går ;)
  • Start1708
    Jaqline skrev 2017-08-08 00:03:46 följande:

Hej,

Här är en till med BIM den 22/8 ???? vill också hänga med här om jag får?

Är en 31årig tvåbarnsmamma som längtar efter nummer 3. Tog ut spiralen för ungefär en månad sedan och blödde då i ett par veckor i sträck men känner av ÄL nu så vi hoppas att det inte tar allt för lång tid innan det vill "fastna" en liten lillebror eller syster ????????

Vad kul med ännu en med bim 22a :D håller tummarna!!
  • Disturbia89

Hej,

Är en 31årig tvåbarnsmamma som längtar efter nummer 3. Tog ut spiralen för ungefär en månad sedan och blödde då i ett par veckor i sträck men känner av ÄL nu så vi hoppas att det inte tar allt för lång tid innan det vill "fastna" en liten lillebror eller syster ????????

Spännande med flera den 22!! Lycka till :):)
  • Jess1233
    Carroek92 skrev 2017-08-07 22:05:46 följande:

Hej! Hoppar också in, inte helt koll när jag hade äl men hade känningar tog dock inget test. Borde vara bim 13/8 enligt appen jag använder. Undrar dock om någon känt av träningsvärk i magen utan att ha tränat vid graviditet? Har träningsvärk som att jag gjort ett riktigt magpass och har molande värk i livmodern. Hoppas så på ett plus och ska försöka hålla mig tills helgen med att testa.

Vi sitter i samma båt! Har BIM den 14/8 gjorde ett test i morse och svär på att det var ett spöksträck! Ska försöka göra allt för att inte testa något mer tills typ helgen eller måndag men det är omöjligt Haha! :p har du någon mer känning förutom molande värk i magen? :)
  • Vixens
    Disturbia89 skrev 2017-08-07 21:35:38 följande:
    Haha ja det får vi hoppas!! ;)
    Ja men då stämmer det säkert för dig! Brukar du känna av när du har äl?
    Ja men visst är det! Så himla spännande!! Speciellt när man har samma dag också! :D
    Nu veckorna framåt är ju den värsta väntan. Man vill veta nu på en gång om det tar sig eller inte hehe...
    Jag har haft som väldigt lätt mensvärk i tre dagar, sen har jag äl flytningar men det är svårt att avgöra vilken dag som gäller iom att jag inte har använt stickor, men vi har sexat på rätt bra under hela perioden, så nått borde fastna Hahaha :)

Ja nu är ju den roliga delen över, ska verkligen försöka hålla mig att inte testa före bim men det blir svårt ^^
  • Vixens

Hej,

Kul med en till att hålla tummarna för! Lycka till :)
  • Jaqline

Tack!

Håller tummarna för oss alla :)

Hoppas att det tar sig för oss alla. Jag vill verkligen att det ska gå bra snabbt (eller dröja lite, fast helst inte..) då jag helst vill ha ett vårbarn. Mina 2 tidigare är födda under sommaren och jag orkar inte vara höggravid en till sommar + rädd för BB-situationen i Stockholm under sommmarmånaderna.

Var bor ni andra? Om ni vill svara.

Och hur gör man för att de närmsta dagarna till BIM ska gå fort :)

• OxalisAcetosella
    Jaqline skrev 2017-08-08 10:42:06 följande:

Tack!

Håller tummarna för oss alla :)

Hoppas att det tar sig för oss alla. Jag vill verkligen att det ska gå bra snabbt (eller dröja lite, fast helst inte..) då jag helst vill ha ett vårbarn. Mina 2 tidigare är födda under sommaren och jag orkar inte vara höggravid en till sommar + rädd för BB-situationen i Stockholm under sommmarmånaderna.

Var bor ni andra? Om ni vill svara.

Och hur gör man för att de närmsta dagarna till BIM ska gå fort :)

Förstår att läget i Stockholm känns jobbigt, inte kul att behöva tänka på sånt när en förlossning närmar sig..

Bor i Jämtland på Frösön.

Tips för att tiden ska gå mottages tacksamt här också ! Haha, bestämt att jag absolut tidigast får börja testa på söndag (ÄL+10)..

Är hemma med en 16 månaders, mannen har precis börjat jobba igen efter semestern, typ alla i min omgängeskrets som fick barn samtidigt har börjat jobba igen sedan x-antal månader, så vi försöker hitta på saker att göra så gott det går. :)
  • Grodanboll83

Är på BIM -2 idag. Väntar alltså mensen på torsdag. Denna gången känns väntan som en evighet! Tog ett test igår som såklart var blankt. Dock medveten om att det var väldigt tidigt o ta det. Hoppet är ju det sista som överger en sägs det!

Någon annan som har BIM i dagarna?

• Elliot1

Där kom bekräftelsen på det suuuupersvaga streck jag fick igår!! Ser inte mycket ut för världen på bilden men syns ordentligt i verkligheten.. Ett fint blått sträck! :D

Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017