Sofiaaa94 skrev 2017-08-09 15:53:06 följande:
Hej. Vi bestämde oss juni att försöka. Slutade med p-piller i slutet av juni/början av juli. Fick direkt efter pillermens som vanligt, men efter det ingen mens ännu. Haft som konstig och lätt mensvärk till och från i någon vecka, mådde illa flera dagar till och från för typ 2 veckor sen.
Jag tror detta beror på att jag slutat med pillerna.
Min älskade sambo sa att vi skulle sluta och bara ha lite sex oftare för att se vad som händer. Men för mig blir det ju verkligen att försöka!! Han är mer:det blir när det blir...
Blev medlem hör för att kunna ha någon att bolla saker med. Känner att jag inte har någon att prata med om detta,typ när jag tror jag får massa symtom osv. (vill inte berätta för vänner att vi försöker).
Jag är rädd att vi kommer ha jätte svårt att bli gravida eller inte kan bli alls.
Känner igen mig så mkt i det du skriver gällande att mannen tänker "det blir när det blir". Jag är istället väldigt målinriktad och orolig att det inte ska vara så enkelt som han verkar tro. Vi har försökt sedan april. Under april, maj och juni höll jag koll på ägglossningen själv, utan att berätta ngt för honom. Och såg till att vi låg mer när det var dags, utan att han visste om att det var därför vi låg. Ville inte att han skulle veta hur stressad jag var och ville inte heller att han skulle känna ngn press. Jag tyckte egentligen om hans inställning, dvs det händer när det händer, men jag ville/kunde inte lämna allt åt slumpen. Detta blev väldigt ensamt. All oro höll jag ju inom mig.
Jag blev inte gravid i april-juni och i juli var det som att min man förstod att för att det ska hända måste vi engagera oss lite mer. Helt plötsligt höll han koll i min Natural cycles app, ville veta resultatet på ÄL stickorna och när jag väl fick ägglossning var det han som ville ha BETYDLIGT mycket mer sex.
Nu är vi ett team kring detta. Vi håller båda koll och vi tar besluten gemensamt. Jag är sååå lättad. Känner mig fortfarande lite ensam då jag vet att jag oroar mig mycket mer och blir mkt mer besatt än han, men ingenting jämfört med förut.
Jag är också rädd att vi kommer ha jätte svårt att bli gravida. Tror att de flesta känner så, men det gör ju inte saken lättare.
Lycka till! <3