• längtarefternr2

Vi som vill plussa I augusti 2017

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017
  • Elin1991
    lyckligast80 skrev 2017-08-09 09:39:12 följande:

Ser absolut två streck! Grattis! : )

Tack så jätte mycket :)
  • evve88
    Elin1991 skrev 2017-08-09 09:36:35 följande:

Hej allihopa! Vet inte riktigt om jag kan förstå det som precis hänt. Vi bestämde oss att börja försöka & detta är efter första försöket. Visst är det 2 streck? Jag ser väl inte i syne? Det är fantastiskt men otroligt svårt att ta in :)

Solklart plus, Grattis :)
  • Gabby

Hej,
    Hoppar in här jag med :) Jag och min sambo bestämde oss i juli att försöka få vårt första gemensamma barn. Han har två sedan tidigare. Jag har rätt långa cyklar och dom kan ligga mellan 35-42 dagar men oftast 35-37 dagar. Ska ha ÄL idag enl en app och ÄL på söndag enl en annan app som jag använt i flera år. Svårt att veta :) Kul att så många här verkar ha runt samma tid!

• längtarefternr2
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-09 00:27:22 följande:

Tack!! Jag vet inte :p Antingen hade jag 1 aug eller 6 aug.. beroende på om jag räknar från mensen eller ägglossningen. Hade precis tagit ut spiralen så jag vet inte om det påverkade den månaden :p

Tack igen <3 Lycka till! Hoppas det tagit sig nu :)

Okej, åh jag har BIM på söndag, så får se nästa vecka hur det blir för mej denna månad.

Men stort grattis igen, skicka in lite gravid baciller till tråden ;) ;D
  • DrömlivetiHD
    längtarefternr2 skrev 2017-08-09 11:29:38 följande:

Okej, åh jag har BIM på söndag, så får se nästa vecka hur det blir för mej denna månad.

Men stort grattis igen, skicka in lite gravid baciller till tråden ;) ;D

Åh vad jag ska hålla tummarna! Inga symtom än?

Jag skickar med en hel hög med gravidbaciller i detta inlägget ;)
  • Grodanboll83

En fråga.. hoppas ngn kan hjälpa mig? Brukar alltid har menscykeln på 28 dagar och därmed BIM imorgon. Dock föll inte ÄL ut på dag 14 som den brukar göra utan på dag 17 enligt ÄL stickor. Flyttas min BIM fram tre dagar då, eller menscykeln påverkas inte utifrån när ÄL infaller?

• Elin1991
    evve88 skrev 2017-08-09 10:59:00 följande:

Solklart plus, Grattis :)

Tack så jätte mycket :)
  • Carroek92
    Jess1233 skrev 2017-08-09 06:55:11 följande:

Jag gjorde test i morse kunde inte hålla mig såklart! Och vad jag ser på bilen som jag la upp nyss så är jag gravid!?!?! Känns för bra för att vara sant så kommer köpa ett clearblue efter jobbet tror jag. Vågar inte hoppas på för mycket! :)

Mina symtomer är att mina bröst är mer vattninga än spända innan mens, de är absoluta skillnaden för mig. Sen har jag mensvärks känsla lite till å från men de har jag kunnat fått innan mens. Sen mår jag lite illa varje gång jag har ätit mat å ibland har jag tokdäckat efter jobbet å bara sovit hur mycket som helst:) juste, jag fick en jättestor flygning i söndags som jag blev lite fundersam på!

Åh grattis! Vad kul! :)
  • QueenAB

Hej!

Jag trodde jag var gravid förra månaden (oplanerat) då min mens var 8dagar försenad. Rätt som det var kom den och jag blev besviken. Ställde liksom in mig på att jag var gravid och hann acceptera situationen.

Efter att mensen kom, blev jag besviken. Så jag och min sambo bestämde oss för att försöka på riktigt denna månaden.

Jag har en app där jag fyllt i min mens under ett års tid. Så den har gett korrekt utslag +/- 1 dag som Max.

Därför sexade vi på ordentligt under mina fertila dagar. Har aldrig testat ordentligt med ÄL-stickor utan alltid gått efter symptom. Vilket har stämt överrens ganska bra med appen.

Så nu är det bara att vänta....ska ha min nästa mens den 22 Aug. Hur tidigt har ni som plussat kännt av att ni faktiskt kanske är gravida?

Med vänlig hälsning

• längtarefternr2
    Grodanboll83 skrev 2017-08-09 12:03:54 följande:

En fråga.. hoppas ngn kan hjälpa mig? Brukar alltid har menscykeln på 28 dagar och därmed BIM imorgon. Dock föll inte ÄL ut på dag 14 som den brukar göra utan på dag 17 enligt ÄL stickor. Flyttas min BIM fram tre dagar då, eller menscykeln påverkas inte utifrån när ÄL infaller?

Förra månaden var min ägglossning 3-4 dagar sen, därmed blev min mens uppskjuten 3-4 dagar oxå, så det kan mycke väl bli att det blir uppskjuten för dej med :)
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017